Vraagje over diazepam

Mensen, even een vraagje over diazepam.

Waar ligt bij jullie de grens van teveel en/of te vaak gebruiken? Een vriend van me die gebruikt het nu 2 maanden en doet tussen de 2 en 4 keer in de week 20 mg. Afhankelijk van de situatie. Denk aan stress, ander drugsgebruik, niet kunnen slapen etc. Dit gebruik wilt hij zo volhouden, hij voelt zich er prettig bij en voorziet geen problemen.

Maar treedt er niet op een gegeven moment tolerantie op of moet je het echt vaker gebruiken wil er tolerantie optreden? En wanneer is iemand verslaafd?

Boris

Pammer

Bewuste gebruiker
Verslaafd zijn is afhankelijk van de persoon.
Er treedt inderdaad een tolerantie op. Vanaf 4x de week 20mg zul je wel stilaan een tolerantie opbouwen. Dit zal hij ook merken dat hij er minder van voelt van die 20mg dus zal hij het eens verhogen naar 30mg en zo gaat het verder tot worste case.
Misschien dat hij beter nog net iets minder per week neemt. 1x per week ofzo

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Pammer zei:
Verslaafd zijn is afhankelijk van de persoon.
Er treedt inderdaad een tolerantie op. Vanaf 4x de week 20mg zul je wel stilaan een tolerantie opbouwen. Dit zal hij ook merken dat hij er minder van voelt van die 20mg dus zal hij het eens verhogen naar 30mg en zo gaat het verder tot worste case.
Misschien dat hij beter nog net iets minder per week neemt. 1x per week ofzo

Inderdaad! Komt echt wel goed zo te horen lijkt me met steun komt hij er echt wel.
Heb zelf een dik jaar meer dan 50 mg dia genomen(+ meer per dag maar goed en andere benzos erbij..) en ben er ook vanaf gekomen alleen in situaties dat het echt nodig is doe het en dat is niet veel (meer)

Veel succes aan de persoon het lukt hem al helemaal als een verstrooid iemand als ik het gelukt is lijkt me :P

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
2x moet je toch echt wel als max aanhouden. Blijft je slaapritme normaal, raak je niet lichamelijk verslaaft en diazepam is echt slecht voor je lever. Minder is natuurlijk verstandiger om geestelijke verslaving te voorkomen, wordt zo wel een slechte gewoonte van hem.

Flameon

Badass junkie
Slechte gewoon inderdaad, beter stopt hij en neemt incidentieel nog eens een pammetje. Bv in een periode van hevige stress/daardoor al nachten niet geslapen.

Bovenaan