Vraagje over dosering.

spongecola

Belezen gebruiker
Ik gebruik gewoonlijk 200-250mg mdma. In principe nooit meer dan een pilletje. Ik gebruik eens in de 3 maand met 2x een uitzondering van 2 maand. Bv (hardshock april, defqon juni) Ondertussen is het 4 maand geleden dus ik plan om het over 3 weken te doen. Brengt het risico's mee als ik 200-250 neem? (ik weet dat er sowieso risico aan zit) Ik heb t nu 3x gedaan. Waarvan 1e keer 280mg (halfje gesnoven dom) 2e x 45-60mg met 6 punten pep afrader voor mij omdat ik zware kramp kreeg. 3e x 110-130mg. Ik ben er dus nu 1 keer over heen gegaan. Heeft dit snel gevolgen dat ik het 'love' gevoel sneller kwijt raak? Dit is namelijk de reden dat ik het doe. Ik chill liever in de bank dan dat ik op een festival sta.. :grin:

dewilde

Experimenterende gebruiker
spongecola zei:
Ik gebruik gewoonlijk 200-250mg mdma.
spongecola zei:
Ik heb t nu 3x gedaan. Waarvan 1e keer 280mg (halfje gesnoven dom) 2e x 45-60mg met 6 punten pep afrader voor mij omdat ik zware kramp kreeg. 3e x 110-130mg.

Los ervan dat bovenstaande quotes elkaar dus tegen spreken, waar haal je dat getal überhaupt vandaan?

Verder, 200mg ligt waarschijnlijk al boven de voor de jouw aanbevolen maximum dosis maar dat wil niet zeggen dat je direct onherstelbare schade hebt aangericht toen je 280mg nam.
Het kwijtraken van het love-gevoel ervaren de meeste lui omdat ze na hun eerste keer xtc daarna ook veel te vaak/veel gaan gebruiken, hoewel sommigen misschien ook gewoon veel te hoge verwachtingen hebben. Als je voldoende pauze tussen gebruik laat (en de doses enigszins binnen de perken) blijft xtc waarschijnlijk heel lang leuk

Fool

Badass junkie
spongecola zei:
Brengt het risico's mee als ik 200-250 neem? (ik weet dat er sowieso risico aan zit)
Deze vraag beantwoord je eigenlijk zelf al, ja er zit risico aan je gebruik. En ja, als je 250 milligram neemt loop je een groter risico dan ben bij een dosering van 100 milligram.

Ik heb t nu 3x gedaan. Waarvan 1e keer 280mg (halfje gesnoven dom) 2e x 45-60mg met 6 punten pep afrader voor mij omdat ik zware kramp kreeg.
Buiten dat staat de combinatie MDMA en amfetamine er ook om bekend om extra slecht voor je bovenkamer te zijn, verstandige keuze. :)

Heeft dit snel gevolgen dat ik het 'love' gevoel sneller kwijt raak? Dit is namelijk de reden dat ik het doe. Ik chill liever in de bank dan dat ik op een festival sta.. :grin:
Als je hogere doseringen neemt en pauzes niet respecteert zul je ongetwijfeld sneller het 'love'-gevoel kwijtraken. Hoe significant dat na één keer is, is heel lastig te zeggen. Het lijkt me echter niet dat je het nu voor altijd verpest hebt. :P

spongecola

Belezen gebruiker
Pauzes heb ik zeker respect voor. Ik zal slechts 2x per jaar onder de 3 maand zitten en dat moet sowieso boven de 2 maand zijn. Ik neem dus wel een iets hogere dosering. Voor mijn gewicht word 140mg aangeraden. De rest van het jaar houd ik gewoon netjes 3 maand aan. De dealer waar ik ze heb gekocht beweerde dat ze '260' mg waren. (rode 2K) De dealer die ik ken is betrouwbaar. Ik kende hem al een tijdje voordat ik überhaupt drugs gebruikte en ging regelmatig met hem om. Hij zou me dus geen prut verkopen aangezien die ze zelf ook test. Ik had ze opgezocht en ze moesten tussen de 220-240mg zijn.

MeejheM

Badass junkie
Voor het love gevoel heb je echt geen 200-250mg nodig. die doseringen zorgen eerder voor een tandknarsende zwiepkaak.

MIA-1985

Wijs gebruiker
De allereerste keer dat ik MDMA gebruikte had ik aan max 75mg genoeg om een werkelijk prima love-gevoel te krijgen.
De keren daarop moet ik ongeveer 100mg hebben om telkens lekker te gaan. Na de eerste keer zie je over het algemeen dat mensen meer nodig hebben om het gevoel ongeveer te evenaren. Of dit ook daadwerkelijk zo is, valt nog over te discussiëren want als je het voor de eerste keer meemaakt weet je natuurlijk niet wat je overkomt :) En al bij de 2e keer, heb je reeds een bepaalde verwachting, dus kan het minder heftig overkomen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Om het love gevoel langer te behouden doe je er sowieso goed aan niet te vaak en te hoog te doseren. Maar wat anderen hierboven zeggen is ook erg belangrijk, het love gevoel heb je je juist bij een niet te hoge dosering. Bijpakken zorgt juist vaak voor meer bijwerkingen en minder love gevoel. Extreem vaag worden is in ieder geval niet het al om bekende love gevoel wat sommigen wel eens denken. Kortom, als je het echt om het love gevoel doet doe je er dus goed aan om juist niet over die 1,5mg per kg heen te gaan en je te realiseren dat het love gevoel na 4 a 5 uur gewoon voorbij is, bijpakken zorgt dan alleen voor extra bijwerkingen.

Bovenaan