Vraagje over het overlijden van MDMA

Een vriend van mij is 1 November overleden op het feest Fusion in Oisterwijk.
Uit onderzoek bleek dat er 3 mg MDMA in zijn bloed zat.
Mijn vraag hier nu naar is hoeveel pillen zijn dit nou? kan je dit op de een of andere manier terugrekeken.

Zou dit toch graag te weten willen komen alsnog..

Hoor het graag!

mvg,

Bob

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Gecondoleerd! Lijkt mij heel naar zoiets, vind het ook altijd weer klote als ik lees dat er iemand aan drugs is overleden. Zo zonde dat er mensen veel te jong sterfen terwijl ze op zoek waren naar een mooi feestje.

Het terugrekenen is nogal lastig eerlijk gezegd, maar als jij precies weet hoe laat hij de pillen heeft ingenomen en hoeveel uur later er 3mg MDMA in zijn bloed is gevonden dan zou je een hele grove schatting kunnen maken van de dosering MDMA in milligrammen. Naar hoeveel pillen zich dat dan weer vertaald is alleen te doen als je ook weet hoe sterk de pillen waren die hij had.

Elke stof heeft een halfwaarde tijd wat inhoud hoeveel uur het duurt voordat de helft van de stof uit je lichaam is, adhv kun je dus wellicht een grove schatting maken. Wat het uiteraard lastig maakt is dat er vaak over de avond heen nog wordt bijgenomen en uiteraard is die halfwaardetijd niet voor iedereen exact gelijk.

Verder is de dosering vaak niet de enige boosdoener bij het overlijden van MDMA, zaken als oververhitting en watervergiftiging spelen vaak ook een rol.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Gecondoleerd man. Toen ik het las, las ik voor de eerste keer 3 gram ik schrok me al de tyfus. Heel naar dat je zo iets moet meemaken en zoals Bee al zei zal het lastig worden om een nauwkeurige schatting te kunnen maken.. Zelf denk ik eigenlijk dat 3mg niet heel veel geweest zal zijn ook al zou je terugrekenen van 24uur ofzo. Maar je weet natuurlijk niet hoe lang het duurt eer zon bloedonderzoek gedaan is..

MeejheM

Badass junkie
3 mg per? iets? of in totaal?

erg naar. leer ervan, hij heeft zicht vast niet aan de volgende regels gehouden.

1. laat je spul testen, dan weet je je dosering. (en evt. vervuiling)
2. drink voldoede, let op je temperatuur en hartslag(zonder jezelf gek te maken.)
3. combineer liever niet met andere drugs of alcohol.
4. ga niet te lang door.
5. let op je lichamelijke inspanning.

dat is het zo ongeveer. rest me alleen je te condoleren met de vroegtijdige dood van je vriend.
als je exacte dingen wilt weten zul je het rapport moeten afwachten wat men opsteld na een onnatuurlijke dood. wij kunnen echt niet gokken wat je vriend voor, tijdens en na de inname gedaan heeft. wel erg treurig nieuws dit, het was al een tijdje geleden dacht ik dat iemand aan de xtc is overleden in ons land.

het klinkt waarschijnlijk erg lomp, maar het komt de drug niet goed uit... je vriend nog minder...

Bovenaan