Vraagje over MDMA/XTC

Hallo,

Ik heb hier een vraag over het verschil tussen MDMA(Poeder) en XTC, ik heb zelf ervaren van MDMA dat ik er niet super druk van word maar dat ik er 400% emotioneler van word en met XTC word ik druk en emotioneel dus wat is nou echt het verschil?

spongecola

Belezen gebruiker
In bijde zit het zelfde stofje MDMA verwerkt. Alleen in de pil vorm zijn middelen gebruikt waardoor het dus de pil vorm krijgt. Ze hebben allebei dezelfde werking. Ik zelf heb alleen nog ervaring met pillen, mdma kristallen ga ik binnenkort zeker proberen. Sommige vinden dat het 'rustiger' opkomt dan een gewone pil.

Susanne

Bewuste gebruiker
XTC is MDMA in pilvorm. Er zit in XTC bindmiddel, wat voor een iets tragere opname zorgt. Plus een pil heeft minder oppervlak dan poeder, dus wordt het nog langzamer opgenomen. Voor de rest horen er geen andere actieve stoffen dan MDMA in te zitten dus op de iets tragere opname na horen de effecten hetzelfde te zijn. Heb je je pillen en poeders wel eens laten testen? Dan weet je of ze versneden zijn. Vaak zijn ze dat echter niet, in minder dan 2% van de pillen zit bijvoorbeeld pep. Wat wel een verschil maakt is je eigen verwachting. Veel mensen denken dat in XTC pep zit waardoor ze zich ernaar gaan gedragen. Ook kan de setting uitmaken, bijvoorbeeld of je het op een feest of in iemands woonkamer doet. Ook maakt het uit hoe je je zelf die dag voelt, bijvoorbeeld of je moe of vrolijk bent van te voren.

Narayani

Bewuste gebruiker
Eens met bovenstaande. Daar komt bij dat het aannemelijk is dat veel mensen pure MDMA vaak 'op het oog' iets lager doseren dan XTC in pilvorm en daardoor denken dat het effect anders is. MDMA in poeder/kristalvorm is overigens ook nooit 100% puur hoor, eerder rond de 84% als je goede hebt.

Als je echt wil weten of het voor jou persoonlijk uitmaakt, moet je eens exact je MDMA afwegen op een weegschaaltje, en die dosering vergelijken met exact dezelfde dosering die je eens op hebt in pilvorm. Echter het ligt toch vooral aan de set & setting en of je een beetje zuivere pillen hebt zonder andere psychoactieve toevoegingen. Ik zelf heb zeer prima kunnen chillen in huiselijke setting op XTC, en flink staan dansen op MDMA, het zou niet uit moeten maken in principe.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zoals hierboven al gezegd is, er is geen verschil XTC=MDMA. Eigenlijk is het dus ook totaal irrelevant dat je XTC en MDMA hebt gedaan, je hebt gewoon MDMA gedaan.

Een belangrijk deel van het subjectieve verschil is inderdaad de verwachting, echter ook het feit zoals Narayani benoemt de dosering. XTC pillen zijn tegenwoordig nogal hoog gedoseerd, hierdoor nemen mensen vaak veel te veel MDMA als ze dus pillen hebben. Met als gevolg dat de bijwerkingen gaan overheersen, denk aan vaag worden, extreem strak staan, etc. Met MDMA kristallen doseert men vaak wat normaler waardoor het effect meer is zoals het hoort van MDMA, scherp zijn, liefde ervaren, lekker knuffelen, etc.

Ik heb beiden vaak geprobeerd en laat altijd al mijn drugs testen. Ik pas dus ook mijn doseringen hierop aan en dat is het gewoon hetzelfde. Laat je MDMA poeder eens testen, dan weet je welk percentage MDMA base dit heeft (max 84%). En laat je pillen testen dan weet je hoeveel mg MDMA base erin zit. Zo kun je dus van beiden exact dezelfde dosering nemen.

MeejheM

Badass junkie
Doseren doen we volgens mij altijd in mdma in vaste vorm. die overige 15% rekenen we gewoon mee. Los daarvan is de zuiverheid van MDMA als poeder redelijk geod op 't oog vast te stellen door de kenner, waarbij pillen veel makkelijker verontreinigd kunnen zijn zonder dat dat voor de gebruiker vast te stellen is.

Los daarvan is MDMA kristallen meestal, en hopelijk de enige werkzame stof in pillen verkocht als XTC.

Het is in feite hetzelfde spul.

Psychedelibee zei:
Zoals hierboven al gezegd is, er is geen verschil XTC=MDMA. Eigenlijk is het dus ook totaal irrelevant dat je XTC en MDMA hebt gedaan, je hebt gewoon MDMA gedaan.

Een belangrijk deel van het subjectieve verschil is inderdaad de verwachting, echter ook het feit zoals Narayani benoemt de dosering. XTC pillen zijn tegenwoordig nogal hoog gedoseerd, hierdoor nemen mensen vaak veel te veel MDMA als ze dus pillen hebben. Met als gevolg dat de bijwerkingen gaan overheersen, denk aan vaag worden, extreem strak staan, etc. Met MDMA kristallen doseert men vaak wat normaler waardoor het effect meer is zoals het hoort van MDMA, scherp zijn, liefde ervaren, lekker knuffelen, etc.

Ik heb beiden vaak geprobeerd en laat altijd al mijn drugs testen. Ik pas dus ook mijn doseringen hierop aan en dat is het gewoon hetzelfde. Laat je MDMA poeder eens testen, dan weet je welk percentage MDMA base dit heeft (max 84%). En laat je pillen testen dan weet je hoeveel mg MDMA base erin zit. Zo kun je dus van beiden exact dezelfde dosering nemen.

Thanks voor de goede uitleg :grin:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik persoonlijk verkies de pilvorm boven pure MDMA. Dit omdat ik geen weegschaaltje/capsules heb. En wat hier al gemeld is, ook ik laat al mijn drugs testen. Dan weet je behalve WAT je slikt ook HOEVEEL je slikt. Ik vind daarom pillen makkelijker te doseren. Verder is er qua gevoel geen enkel verschil.

Susanne

Bewuste gebruiker
Dunnetjess33 zei:
Ik persoonlijk verkies de pilvorm boven pure MDMA. Dit omdat ik geen weegschaaltje/capsules heb. En wat hier al gemeld is, ook ik laat al mijn drugs testen. Dan weet je behalve WAT je slikt ook HOEVEEL je slikt. Ik vind daarom pillen makkelijker te doseren. Verder is er qua gevoel geen enkel verschil.

Dan moet je wel recht kunnen breken :mrgreen:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Susanne zei:
Dunnetjess33 zei:

Dan moet je wel recht kunnen breken :mrgreen:

Dat doe ik thuis voor ik ga, met een aardappelschilmesje! :grin:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dunnetjess33 zei:
Dat doe ik thuis voor ik ga, met een aardappelschilmesje!
Lijkt mij best lastig met zo'n mesje :P

Susanne

Bewuste gebruiker
Hoe kun je nou weer pillen halveren met een dunschiller? Waar is de tijd gebleven dat je pennen mee naar binnen nam als 'ie zo'n perfect ijzertje had om papier onder te doen, die je er ook nog af kon schroeven en je op een vet coole manier je pillen halveren? Toen je nog te onschuldig was om pillen met je tanden te halveren?

Bovenaan