Vraagje over MDMA

caticlyst

Newbie
Hallo DFers,

Ik heb een vraag over MDMA,

Mij is laatst HCM in de familie geconstateerd. Dit is een verdikte hartspier en kan tijdens sporten zorgen voor ritmestoornissen. Ik ben toevallig laatst naar de dokter gegaan en heb gemeld dat ik tijdens het sporten last had van mijn hart maar niet wist waar het vandaan kwam.

Een vriend van mij heeft MDMA geregeld voor een festival. Verder heb ik het nog nooit gebruikt. Hoe groot zijn de effecten op het hart? En waarmee kan ik het vergelijken? Ik wil een lage dosering pakken om te beginnen. Ik heb gezegd dat ik maar een halve pil zou willen. Zou iemand mij advies kunnen geven?

Overigens is bij mij geen HCM geconstateerd maar willen ze hier wel verder onderzoek naar gaan doen omdat ik wel de symtomen heb gemeld.

Alvast bedankt! :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Tot dat je weet of je HCM hebt kun je beter geen drugs nemen. Xtc verhoogd namelijk je hartslag en is ook belastend voor je hart. Zeker als je je ook nog gaat inspannen op een festival. Wees verstandig en wacht de uitslag van de onderzoeken af. Natuurlijk is het aan jou zelf om dat te beslissen maar vergeet niet dat harddrugs, ook MDMA, echt belastend zijn voor je lichaam en hart en bloedvaten. Het feit dat je hart al "raar" doet met sporten lijkt mij een indicatie om geen drugs te nemen.

Yaizer

Bewuste gebruiker
MDMA zorgt voor een verhoogde hartslag. Zoals je al vermeldt ga je ook naar een festival dus je gaat er ook flink dansen. Als je daadwerkelijk HCM hebt zal dit extra risico's meebrengen en vergroot je ook de risico's.

Of het veilig is om te gebruiken? MDMA gebruiken is sowieso niet veilig maar dat is alcohol ook niet. Ik denk dat je het wel overleefd hoor. Het menselijk lichaam kan gek genoeg enorm veel aan.

Als er daadwerkelijk HCM wordt geconstateerd kan je het altijd even aan de huisarts vragen. Toch denk ik dat elke huisarts drugs nooit zal "aanraden".

Ik hoop dat er nog iemand hier een meer specifieker antwoord op jou vraag kan geven.

Ik ben geen dokter. Ik denk alleen dat het wel mogelijk is maar als ik lees dat HCM sommige sporters een plotselingen hartstilstand geeft is dat aan de ene kant wel zorgwerkkend. Toch ken ik veel mensen die veilig mdma kunnen gebruiken met hartproblemen / hartstoornissen.

Al ben je het van plan te gebruiken, zorg dat je niet te veel drinkt maar ook niet te weinig!
Één tot max. twee glazen water per uur.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Ik lees net dat alcohol niet goed voor je is met HCM. Ook te veel vloeistof drinken is niet goed als je HCM hebt. Er staan niks gegeven over drugsgebruik. Drink je wel al alcohol en hoe gaat dat af?

Is zal er wel mee opassen. Als er hier geen specifiek antwoordt kom zal ik het wel navragen bij de huisarts.

Nog is dit allemaal als je HCM hebt. Ik hoop het beste voor je.

Groetjes

caticlyst

Newbie
Bedankt voor de reacties!

Ik gebruik regelmatig wiet wat ook slecht is als je HCM hebt wegens de verhoogde hartslag (vergeten te vermelden). Alcohol en wiet gaan allebei prima, heb er geen problemen mee gehad.

caticlyst

Newbie
Bedankt voor alle reacties!

Zelf rook ik regelmatig wiet en heb daar ook geen problemen mee (verhoogde hartslag), alcohol ook niet. Ik ga er gewoon mee afwachten ik heb de onderzoeken binnenkort. Nog genoeg kansen om het te gebruiken dus :P Thanks! :mrgreen:

Fool

Badass junkie
Lijkt me overduidelijk dat dit een dom idee is. Als de verhoogde hartslag van wiet al niet de bedoeling is, dan hoef je geen genie te zijn om te snappen dat MDMA ook niet slim is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb dit voor de goede orde even verplaatst. Maar zoals anderen ook al aangeven is het geen goed idee, mdma is echt een enorme belasting voor het hart.

Bovenaan