Vraagje.

KoxBox

Badass junkie
Ik wou even informeren hoe lang een trip duurt als je een kwartje zegel neemt.

Dank bij voorbaat.

KoxBox

Badass junkie
Nick de Neger zei:
Is per persoon verschillend :confused: There is only one way to find out :hearteyes:

Ja dat dacht ik wel :) maar zo een gemiddelde... of maakt dat gewoon niets uit of je nu een kwart, halve of hele zegel naar binnen werkt qua duur dan?

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Natuurlijk ga je daar wel iets van voelen! :rolleyes:
Niet gelijk bij 120ug, maar desondanks zal je wel een geestelijk en lichamelijk verschil voelen.

Ik heb al vaker op gewone gelegenheden kwartjes van een zegel genomen, en het effect is mild, maar toch merkbaar. Zeer aangenaam voor concerten, wandelingen,...
Albert Hoffman deed dat ook wel vaker, op 25ug een wandeling maken, zonder overweldigd te worden door de impulsen en stimuli.

Qua duur zou ik zeggen 5 uur merkbaar. Euforisch, fysiek actief, geestelijke boost,...

Maar als je echt wilt trippen, zul je toch naar die volledige zegel moeten grijpen.

KoxBox

Badass junkie
Debris zei:
1 -2u climax.
3-5u gevoel.
Ik neem aan dat ge geen ervaren tripper zijt.

Ja toch wel ik heb al 10 paddotrips achter de rug maar ik heb nog nooit LSD genomen...
en we zouden dit in de Zoo willen doen vandaar dat het me beter leek om te beginnen met een kwartje en indien dit niet genoeg zou zijn nog een kwartje bijnemen wat later. :)

Debris

Bewuste gebruiker
Zoo in Hasselt? (gister nog naar ne dark daar geweest :tongueout:).

KoxBox zei:
Debris zei:
1 -2u climax.
3-5u gevoel.

Ja toch wel ik heb al 10 paddotrips achter de rug maar ik heb nog nooit LSD genomen...
en we zouden dit in de Zoo willen doen vandaar dat het me beter leek om te beginnen met een kwartje en indien dit niet genoeg zou zijn nog een kwartje bijnemen wat later. :)

KoxBox

Badass junkie
Debris zei:
Zoo in Hasselt? (gister nog naar ne dark daar geweest :tongueout:).

KoxBox zei:
Debris zei:
1 -2u climax.
3-5u gevoel.

Nee in Antwerpen ofwel Planckendael in eum Mechelen zeker? :)

Debris

Bewuste gebruiker
Lijkt me niet echt meest geschikte locatie voor lsd se.
Eerste keer zou ik thuis doen, en verder vooral op feestjes toch (imho).

Hans

Wijs gebruiker
Er worden zoveel conclusies getrokken terwijl er niks bekend is over de sterkte van de zegel.

Wat is een kwartje? 25 ug? (shiva) 45 ug? (maya) 100 ug? (hartje). Als het dat laatste is zul je zeker 8 uur wat voelen van een kwartje. Bij een maya zul je ook wel een redelijke trip hebben, zeker voor beginners, ook zeker 8 uur. Kwartje shiva zal je niets tot bijna niets doen. Waarschijnlijk een ietsjepietsje andere manier van denken en een beetje lacherigheid. Misschien als je geluk hebt zul je nog iets zien bewegen. Van de duur daarvan is moeilijk te zeggen aangezien je zo weinig verschil merkt.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Er van uitgaande dat de zegel van gemiddelde sterkte is (100µg) en de persoon in kwestie enige vorm van tripperij wil merken zou ik minstens voor een halve gaan, of een hele.. en inderdaad niet in de dierentuin maar ergens buiten waar het rustig is.

KoxBox

Badass junkie
Het is een Hofmann... weet niet hoe sterk die zijn vandaar dat ik wou beginnen met een kwartje...

En ik vond de zoo wel een leuk gedacht omdat het net na mijn examens is (volgende week dus) midden in de week, meesten zitten nog op school of moeten werken.

Debris

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Het is een Hofmann... weet niet hoe sterk die zijn vandaar dat ik wou beginnen met een kwartje...

En ik vond de zoo wel een leuk gedacht omdat het net na mijn examens is (volgende week dus) midden in de week, meesten zitten nog op school of moeten werken.
Doet gwn thuis of bij een maat, en als 't allemaal goed gaat kunde aan 't zuid of korenlei gaan zitten. Daar zijn ze trippende mensen ondertussen ook gewend :).

KoxBox

Badass junkie
Gohja ik weet ook wel dat het beter is om thuis te doen enzo maar ik heb dit al redelijk vaak gedaan en ook in het stad (Gent).
Dus leek het mij gewoon eens plezant om ergens te gaan waar ik het nooit heb gedaan of in eerste instantie zelf niet aan zou denken om te gaan doen.

Hans

Wijs gebruiker
Hoffmannetjes zijn volgens mij wel wat sterker dan 100 ug. Ik zou zeggen, neem een 3e.

KoxBox

Badass junkie
DreamWeaver zei:
Minimaal een halve als je een ervaren tripper bent.

Ja dit was mijn eerste gedachte maar ik wil mezelf niet direct knetter trippen voor de eerste keer tenzij dat een halfje nog vrij mild is...

Allesinds bedankt voor al jullie reacties. :)

azgaza

Badass junkie
Een kwart zegel kan haast alleen maar telleurstellen met de zegels die nu rond gaan, een halve daar in tegen is vaak prima.

KoxBox

Badass junkie
azgaza zei:
Een kwart zegel kan haast alleen maar telleurstellen met de zegels die nu rond gaan, een halve daar in tegen is vaak prima.

Ik kan mij dit wel enigzins voorstellen maar alsk ik begin met een kwartje en ik neem na ongeveer een uur of 2 het andere kwartje is dat dan hetzelfde als je vande eerste keer een halve neemt of heeft het meer weg van een verlenging dan van een versterking?

azgaza

Badass junkie
KoxBox zei:
azgaza zei:

Ik kan mij dit wel enigzins voorstellen maar alsk ik begin met een kwartje en ik neem na ongeveer een uur of 2 het andere kwartje is dat dan hetzelfde als je vande eerste keer een halve neemt of heeft het meer weg van een verlenging dan van een versterking?

Twee keer een kwartje met twee uur ertussen is niet hetzelfde als een halve, dan zit de nadruk toch al een béétje op verlenging, maar het kan wel dat als je eerst niks voelde je het dan ineens een beetje begint te voelen. Als je er ongeveer één uur tussen laat telt het nog wat duidelijker op maar is de piek toch net iets milder, als je bang bent voor een sterke piek is dat te doen.

KoxBox

Badass junkie
azgaza zei:
KoxBox zei:
azgaza zei:

Twee keer een kwartje met twee uur ertussen is niet hetzelfde als een halve, dan zit de nadruk toch al een béétje op verlenging, maar het kan wel dat als je eerst niks voelde je het dan ineens een beetje begint te voelen. Als je er ongeveer één uur tussen laat telt het nog wat duidelijker op maar is de piek toch net iets milder, als je bang bent voor een sterke piek is dat te doen.

Maar de piek duurt nu ook niet zo lang heb ik mij laten vertellen... ik weet niet wat de definitie is van een ervaren tripper maar ik heb hiervoor al 10 keer getript op paddo's en toch al 3keer serieus fout gegaan. Dus ik denk met wat ik hier op dit forum zo al gelezen heb dat een halfje ook wel goed te doen is... en hoe zit het dan met de duur? Ook al rap iets van een 12uur?

azgaza

Badass junkie
Een halfje kan ook wel na een uur of 9-10 trippen afgelopen zijn, waarvan zo'n 2-3 uur comedown zijn, 1 uurtje opkomen en de rest plateau, een duidelijke uitstekende piek valt mij sowieso nooit zo op.

KoxBox

Badass junkie
azgaza zei:
Een halfje kan ook wel na een uur of 9-10 trippen afgelopen zijn, waarvan zo'n 2-3 uur comedown zijn, 1 uurtje opkomen en de rest plateau, een duidelijke uitstekende piek valt mij sowieso nooit zo op.

Ok, bedankt voor de reacties ik zal het dan op een halfje houden denk ik :).
Lijkt mij perfect voor mijn eerste keer daarna wel overschakelen op een hele.

azgaza

Badass junkie
Ja de eerste keer een halve is altijd veilig, maar dan trip je tenminste wel een beetje. Veel prezier met je trip alvast.

KoxBox

Badass junkie
Ik bedenk me net een vraagje voor dat ik morgen ga trippen.

Is het ook zo zoals bij paddo's dat je 4uur van te voren niets mag eten? Of maakt dat helemaal niets uit omdat het een chemische stof is en nx te maken heeft met je maag...?

shokora

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
Ik bedenk me net een vraagje voor dat ik morgen ga trippen.

Is het ook zo zoals bij paddo's dat je 4uur van te voren niets mag eten? Of maakt dat helemaal niets uit omdat het een chemische stof is en nx te maken heeft met je maag...?

Het maakt niets uit, maar niet omdat het een chemische stof is (dat is alles...). LSD wordt vooral door je mondslijmvliezen opgenomen als je papertrips gebruikt dus daarom hoef je niet te vasten.

buzzrider

Wijs gebruiker
als je minder dan de normale dosis neemt, duurt het dan gewoon minder lang of is het even lang maar gwn minder intensief?

Bovenaan