Vraagjes ivm kweekset

Jrr

Newbie
Goeiedag beste mensen.

Heb eff lopen zoeken hierzo maar niks dergelijks gevonden, excuses mocht het toch al gevraagd zijn.

Toen ik de kweekset kocht heb ik eff moeten wachten wegens verhuis, onlangs heb ik gelezen dat je niet lang mag wachten en toen ben ik direct beginnen growen. Men vraag is, zal het de muschroom beinvloeden dat ik een maand+ gewacht heb?

Na de flush, 5 dagen later had ik al de eerste pins, hier lees ik dat het meestal langer duurd, ik denk niet dat het een probleem is maar ik dacht ik vraag het toch maar.

Ondertussen (10 dagen na flush) zijn er al een stuk of 20+ shroomies uitgekomen, hopelijk komt het goed :)

Dank u voor enige antwoorden.

Jrr

Newbie
Geen probleem, enkel voorzichtig/curieus/paniekerig. Ik zit zo te denken dat ze minder sterk zullen zijn hoelang je wacht met growen maar dat zal in men hoofd zitten.

Ik zal wat plaatjes posten later.

psych-out

Bewuste gebruiker
ze zullen niet minder sterk gaan worde omdat je even hebt gewacht met growen.
dus dat komt wel goed.

KoxBox

Badass junkie
Dan mag je nog van geluk spreken dat hij nog paddestoelen oplevert, normaal moet je ze koel bewaren. Maar als er paddestoelen groeien dan zal er dus inderdaad niet mis mee zijn.

KoxBox

Badass junkie
Lekker goedkoop, 30 euro maar. Ziet er goed uit, het enige dat ik je nog kan meegeven is: zorg dat de zak altijd goed beslagen is (op die foto's ziet het er perfect uit) als je ziet dat het mindert gewoon 1 à 2 x daags wat water verstuiven in de zak. Zorgen dat de temperatuur ongeveer constant blijft, een 24° might do the trick. Oja en heb je de zijkanten en de onderkant van het bakje in zilverpapier gedaan? Dat voorkomt dat er pins langs de zijkant van het substraat groeinen en bespaart je een hoop gepruts om ze er uit te krijgen met een pincet.

Voor de rest ziet het er goed uit, nog veel kweekplezier/geluk en potst nu en dan eens een fototje dat is altijd leuk om te volgen! :)

Jrr

Newbie
Hm, 1 is al bijna volledig open.. kan ik dan nog eff wachten mpet plukken? Nog zoveel kleintjes : s

KoxBox

Badass junkie
Ik zou hem er uithalen en de rest nog wat laten groeien, anders zal je maar een kleine oogst hebben vrees ik...

Jrr

Newbie
Ondertussen waren er 4 volledig, die geplukt, netjes in een doos, hopelijk steriel genoeg gewerkt dat er niks aan de andere komt. Heb er ook opgelet dat er aan de zijkant toch veel minishrooms groeien, volgende flush 2 lagen zilverpapier.

Ik neem aan dat je de geplukte beter koud bewaard, zoals ik hier ergens gelezen heb.

Merci voor de raad Koxbox.

KoxBox

Badass junkie
Dat hangt er vanaf wanneer je ze wil consumeren, koel bewaard zijn ze ongeveer een week houdbaar. Maar ik raad aan ze te drogen, gewoon op wat vellen keukenrol en elke dag verversen. Dan zijn ze zeker een jaar houdbaar.

Jrr

Newbie
http://img196.imageshack.us/img196/2130 ... sday14.jpg

Iets te lang gewacht denk ik, ma bon, maakt niks uit als ik het goed versta. Liggen nu allemaal te drogen op de tv en de box is aan het soaken in de koelkast voor een paar uurtjes.

1 of 2 sporen zijn gevallen op de box, ik neem aan dat dat niks uitmaakt? En eenmaal ze gedroogd zijn is het beter om de doos te sluiten of gewoon zo laten?

KoxBox

Badass junkie
Een paar uurtjes? Je moet weer 12uur soaken net als
de eerste keer, en ik denk niet dat het nodig is om het in de frigo te zetten.

Als ze droog zijn bewaar je ze best in sluitzakjes, niet gewoon in een doos.

Jrr

Newbie
Ze zijn al deftig droog, vooral de kleinere, ben ik alsnog verplicht om tot 7 dagen te wachten of is dit relatief?

Een groot verschil bij shrooms van de shop vroeger, die waren praktisch nat.

Dank.

KoxBox

Badass junkie
Ze zijn droog als je ze kunt breken, dus als ze echt een krakend geluid maken. Dat kan 2 dagen duren of een week, hangt er van af.

Bovenaan