vraagjes over DMT

abroZ

Newbie
Hallo allemaal, ik heb enkele vraagjes over DMT en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds enige tijd ben ik naar Terrence Mckenna aan het luisteren en door hem ben ik zeer nieuwsgierig naar DMT. Ik heb nog nooit psychydelische drugs genomen en hier komt mijn eerste vraag. (De enige drug die ik al veelvuldig gebruikt heb is cannabis)

Is het aan te raden dat ik alvorens DMT te gebruiken, (ook al zijn het maar minieme hoeveelheden) best begin met lichtere psychedelische drugs zoals paddo's bijvoorbeeld?

Ik heb gelezen dat er een natuurlijke dmt bestaat en een synthetische (5 meo dmt), waar verschillen deze vormen juist en zijn de effecten ook verschillend?

Terrence Mckenna's aanbevolen dosis is vier gram, (wat mij absurd veel lijkt). Van alle gebruikservaringen die ik tot nog toe gelezen heb over DMT, wordt er meestal niet meer gebruikt dan 30 mg. Hoe komt het dat deze discrepantie zo groot is? Ik vind zelfs geen getuigenissen van mensen die minstens 1 gram hebben gebruikt. Gebruikte Terrence echt zulke grote hoeveelheden of heeft het woord gram in de VS een andere betekenis? En kunnen die enorme hoeveelheden geen kwaad?

Als ik voor de eerste keer DMT gebruik, hoeveel zou ik dan moeten gebruiken (ik wil het roken)?

Voorlopig ga ik het bij deze vragen houden, ik ben er zeker van dat jullie antwoorden nog meer vragen gaan uitlokken, alvast bedankt :)

W.F.L.

Badass junkie
Roken is aan te raden ja, n,n-DMT (de normale DMT) variant komt bijna uitsluitend voor als vrije base. Die is dus oraal in te nemen of rookbaar, maar ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd waarom je die zou willen innemen als je hem ook kan roken :grin:

5-MeO-DMT is een stuk potenter, minder visueel en van wat ik er van begrijp zwart-wit. Zelf nog niet kunnen testen maar hij staat wel op mijn to do list. Volgens mij is deze variant nog legaal. DMT is een geëxtraheerde stof en staat daarom op de opiumlijst en ayahuasca bijvoorbeeld niet. Die is ook snuif/rookbaar, maar blijkbaar ga je van het snuiven kotsen dus daarom heb ik het nog niet gedaan haha.

Ik zou ook gaan voor 30mg ofzo. Weet je, ik heb het eigenlijk nog nooit gewogen, want het is toch bijna schier onmogelijk om daar een te grote trek van te nemen, die hoest je uit :grin: 4g is onmogelijk haha, een gram ook. Volgens mij is het boven de 100mg toch nutteloos om te roken.

Wie is die McKenna trouwens? Een of andere psychonaut ofzo? Ja zeg, die lullen ook alleen maar bullshit. 30mg roken ja :P

Paddo's zijn wel vergelijkbaar vind ik, alleen de DMT-ervaring is wel vrij intens, maar dat was mijn eerste keer paddo's ook (ego-dood). Ik zou niet beginnen met psychedelica via DMT omdat het wel een heftige ervaring is, al duurt het maximaal 10 a 15 minuten. Dit maakt het een vrij veilig middel, ondanks dat je jezelf wel naar een andere wereld kan zuigen (mij nog niet gelukt, ik ben niet zo'n zuiger.)

Voor het roken kan je best een vaporizer gebruiken. Die kan je in de smartshop halen. De straatwaarde van een gram DMT is trouwens 50 (heel goedkoop) tot 150eu (afzetterij). 70-90eu is een mooie prijs. Het is doorgaans geel en het ruikt naar mottenballen. :grin:

abroZ

Newbie
W.F.L. zei:
Roken is aan te raden ja, n,n-DMT (de normale DMT) variant komt bijna uitsluitend voor als vrije base. Die is dus oraal in te nemen of rookbaar, maar ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd waarom je die zou willen innemen als je hem ook kan roken :grin:

5-MeO-DMT is een stuk potenter, minder visueel en van wat ik er van begrijp zwart-wit. Zelf nog niet kunnen testen maar hij staat wel op mijn to do list. Volgens mij is deze variant nog legaal. DMT is een geëxtraheerde stof en staat daarom op de opiumlijst en ayahuasca bijvoorbeeld niet. Die is ook snuif/rookbaar, maar blijkbaar ga je van het snuiven kotsen dus daarom heb ik het nog niet gedaan haha.

Ik zou ook gaan voor 30mg ofzo. Weet je, ik heb het eigenlijk nog nooit gewogen, want het is toch bijna schier onmogelijk om daar een te grote trek van te nemen, die hoest je uit :grin: 4g is onmogelijk haha, een gram ook. Volgens mij is het boven de 100mg toch nutteloos om te roken.

Wie is die McKenna trouwens? Een of andere psychonaut ofzo? Ja zeg, die lullen ook alleen maar bullshit. 30mg roken ja :P

Paddo's zijn wel vergelijkbaar vind ik, alleen de DMT-ervaring is wel vrij intens, maar dat was mijn eerste keer paddo's ook (ego-dood). Ik zou niet beginnen met psychedelica via DMT omdat het wel een heftige ervaring is, al duurt het maximaal 10 a 15 minuten. Dit maakt het een vrij veilig middel, ondanks dat je jezelf wel naar een andere wereld kan zuigen (mij nog niet gelukt, ik ben niet zo'n zuiger.)

Voor het roken kan je best een vaporizer gebruiken. Die kan je in de smartshop halen. De straatwaarde van een gram DMT is trouwens 50 (heel goedkoop) tot 150eu (afzetterij). 70-90eu is een mooie prijs. Het is doorgaans geel en het ruikt naar mottenballen. :grin:

Terrence over DMT (3-delig) zeker de moeite waard:
http://www.youtube.com/watch?v=IvKnFtDHGzY

Is het de bedoeling dat je de hoeveelheid DMT, stel 30 mg, in één keer inhaleert?

Ik heb al gelezen hoe je dmt kan extraheren uit bv de Mimosa Hostilis plant, hier moeten echter nog chemicaliën aan toegevoegd worden voordat je het kan roken. Ik ga ervan uit dat dit dan de 5 meo-DMT is? Waneer blijft het product dan rookbare n.n. DMT?

Einstein

Badass junkie
abroZ zei:
Ik heb al gelezen hoe je dmt kan extraheren uit bv de Mimosa Hostilis plant, hier moeten echter nog chemicaliën aan toegevoegd worden voordat je het kan roken. Ik ga ervan uit dat dit dan de 5 meo-DMT is? Waneer blijft het product dan rookbare n.n. DMT?
Als je het uit plantmateriaal extraheert (zuurbase-extractie, met bepaalde oplosmiddelen en bijvoorbeeld citroenzuur en natronloog) heb je gewoon N,N-DMT, dit is de stof die in de plant voorkomt. De chemische variant hierop is 5-MeO-DMT, maar om dit te krijgen moet je extra reacties laten plaatsvinden of ander plantmateriaal gebruiken. 5-MeO-DMT komt wel in de natuur voor, maar volgens de meeste bronnen niet in Mimosa Hostilis.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik zou niet te veel naar Terrance luisteren als je net wilt beginnen. Ik heb ook een paar youtubefilmpjes van hem bekeken en hij raadt altijd aan om belachelijk veel te nemen.

Hij raadt bijvoorbeeld ook aan 60 gram paddo's op te eten. En hij zegt dat als je canabis rookt het alleen voldoende is als je weet dat je teveel hebt gesmoked.

Maar hij praat wel heel chill :stoned:

W.F.L.

Badass junkie
Einstein zei:
5-MeO-DMT komt wel in de natuur voor, maar volgens de meeste bronnen niet in Mimosa Hostilis.

Ja zit die niet in een of andere pad ofzo? :grin:

En ja het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk in 1x binnenkrijgt. Binnenhouden tot je denkt dat je niet meer kan en dan pas uitblazen dan komt het effect. Dus niet gelijk uitblazen zoals een sigaret he :P

spacelord

Wijs gebruiker
DMT als eerste psychedelica lijkt me wel nogal heftig. Ik denk dat je beter eerst een keer een halve portie paddestoelen gebruikt zodat je al een beeld hebt van trippen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
spacelord zei:
DMT als eerste psychedelica lijkt me wel nogal heftig. Ik denk dat je beter eerst een keer een halve portie paddestoelen gebruikt zodat je al een beeld hebt van trippen.
Nee hoor. Als je een dosis van 20mg neemt ben je helemaal bij en na 5a 10 min ben je weer helemaal bij. Moet je wel alleen zorgen dat je een goede weegschaal hebt. Ik vind een lage dosis DMT de manier voor in de tripwereld te stappen.

spacelord

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
spacelord zei:
Nee hoor. Als je een dosis van 20mg neemt ben je helemaal bij en na 5a 10 min ben je weer helemaal bij. Moet je wel alleen zorgen dat je een goede weegschaal hebt. Ik vind een lage dosis DMT de manier voor in de tripwereld te stappen.

Mijn eerste keer was op 25mg, het is niet met andere psychedelica te vergelijken. Juister voelt het op te bouwen naar DMT toe. Maar dit is puur persoonlijk :)

Bovenaan