Vraagjes.

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Hoi hoi.

Vroeger wel eens paddos gebruikt met vrienden, was leuk maar wel hectisch. Ik kan me herinneren dat ik nog naar buiten wilde gaan voor een of andere reden, net zoals je wel eens hebt gehoord dat mensen opeens uit het raam sprongen haha.

Nu is mijn vraag, kan ik een klein genoege dosis nemen om gewoon lekker te chillen alleen? In me kamer? Of werkt niet op die manier? Wat is eigenlijk het verschil tussen een grote en kleine dosis?

Ik heb mexican's in mijn kweeksetje.

Ik heb ook een leuk en accuraat weegschaaltje gekocht, en ik weet wel dat gedroogde en niet gedroogde in sterkte verschillen relatief aan het gewicht.

thx!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat een goede dosis is, is behoorlijk persoonlijk. Sommige mensen kunnen van zichzelf sowieso meer hebben en het hangt er ook van af hoe diep je wilt gaan. Daarnaast is de ene oogst veel potenter als de ander.

Als je gewoon wilt chillen en het de eerste keer in je eentje is kun je misschien beter niet een te hoge dosis doen.

Kijk hier eens voor doseringen: https://www.erowid.org/plants/mushrooms ... dose.shtml
Dit is echter wel voor de cubensis en voor gedroogde. Ik weet niet precies hoe de mexicaanse zich in sterkte verhouden tot de cubensis. Om een dosering voor gedroogde om te reken naar verse paddo's kun je het ongeveer keer 10 doen.

Als ik het me niet vergis zat er 30g verse paddo's in een bakje toen ze nog legaal waren. Dat vond ik toen altijd wel een prima dosis. Maar wellicht iets te hoog voor alleen maar chillen. Kortom, je zult een beetje moeten gaan experimenteren met de juiste dosis voor jouw paddo's. Voordeel is als je ze zelf kweekt dat je er waarschijnlijk meer dan genoeg hebt om uitgebreid te kunnen experimenteren.

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Thanks for the response, handig linkje :)

denk je dat de dosis ook de duratie van de trip veranderd? of alleen het effect voor de duratie van de trip.

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat omdat je het consumeert dat de inname ongeveer even traag gaat ondanks de dosis hoeveelheid?

Bobsacamano

Badass junkie
Naar mijn idee heeft de dosis geen effect op de lengte bij paddo's of truffels. Dit heeft volgens mij te maken met de gewenning en tolerantie die je lichaam dan heeft opgebouwd. Daarom heeft bijnemen ook niet echt zin.

MagicShroom zei:
Thanks for the response, handig linkje :)

denk je dat de dosis ook de duratie van de trip veranderd? of alleen het effect voor de duratie van de trip.

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat omdat je het consumeert dat de inname ongeveer even traag gaat ondanks de dosis hoeveelheid?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Met een hogere dosis zal het sneller inslaan en langer aanhouden. Het verlengen van de duur valt echter wel mee in mijn ervaring. Het sneller inslaan zal je wel duidelijk merken.

Bobsacamano

Badass junkie
Had ik laatst met twee vrienden. We deden truffels en die van mij waren een stuk zwaarder en ik nam wat meer. Ik begon al 20 minuten eerder dingen te merken dan zei.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
bobsacamano zei:
Had ik laatst met twee vrienden. We deden truffels en die van mij waren een stuk zwaarder en ik nam wat meer. Ik begon al 20 minuten eerder dingen te merken dan zei.
En hoe zat het de duur van jou trip en die van hun? Blijft overigens altijd lastig om een vergelijking met anderen te maken. Aangezien sowieso ieder persoon een andere stofwisseling heeft en verschil kan ook komen door wat en hoe lang ervoor je gegeten hebt.

Bovenaan