Vraagske over drogen

vlaemink

Belezen gebruiker
Voor het drogen doe ik het volgende. Ik heb stukke krantenpapier in een klein kluisje/safeje gedaan. Daar liggen mijn paddo's op te rusten. Zo zitte ze in het donker, luchtdicht en kan het vocht door die kranten worden weggetrokken.

Nu ik heb nog nooit eeerder paddo's gedroogd, dus is dit de goede manier?

Alvast bedankt

vlaemink

Belezen gebruiker
Dank je, en die krante om de dag of halve dag is ververse?

Wnt ene paddo ziet er wel heeel nat uit, ziet er eig bekke ranzig uit :P

vlaemink

Belezen gebruiker
Aja nog iets klein, wrs benk ik vrijdag, zaterdag en zondag niet thuis, is het erg dat ik ze zolang daar laat ligge?

Ik ben echt wel een totale paddo drogen beginner dus alle hulp is welkom.

Alvast bedankt

vlaemink

Belezen gebruiker
Maar ik hoor hier vele opt forum zeggen dat zje e juist in een goed geventileerde ruimte moet zetten of er een ventilator tege doen. Terwijl andere zeggen dat het juist luchtdicht moet drogen???
Ik snap het niet :flushed:

bij mij kan er niks vn lucht aan allesidns.ok?

disaster

Bewuste gebruiker
vlaemink zei:
Maar ik hoor hier vele opt forum zeggen dat zje e juist in een goed geventileerde ruimte moet zetten of er een ventilator tege doen. Terwijl andere zeggen dat het juist luchtdicht moet drogen???
Ik snap het niet :flushed:

bij mij kan er niks vn lucht aan allesidns.ok?

Ik droog ze gewoon altijd in de woonkamer, zonder ventilator ofso. Je kunt ze wel luchtdicht drogen, maar dan moet je vochtvreters gebruiken.

vlaemink

Belezen gebruiker
Edit: Nu, omdat ik ongeduldig ben heb ik met een kleine haardroger op de kleinste kracht de paddo's wat zitte droge. Is dit totally not done of is het goed?

Nu nog de allerlaatste vrg, stel dat er op één paddo een klein beetje schimmel is, wegsnijde of gewoon late of de paddo van de rest verwijderen?

groetjes

disaster

Bewuste gebruiker
Nou ik denk dat je die groen/blauwe plekken bedoelt :P . Dat is normaal van het vastpakken, dus kun je gewoon laten zitten.

daphreak

Newbie
is het eigelijk wel goed krantenpapier te gebruiken, als het krantenpapier nat wordt, trekt er toch inkt van de krant in de paddo's, en gaan de paddo's er zwarter en vuil uitzien (van de inkt) of zie ik dat verkeerd? ik zou eerder keukenrol zonder opdruk gebruiken, maar iedereen zijn eigen manier uiteraard

daphreak

Newbie
toch nog een vraagje: als je de paddo's gedroogd heb, hoelang kun je deze dan nog bewaren, ik heb al elders gelezen dat verse in de koelkast iets van een week goed blijven, en droge? Een maand?

Imke

Badass junkie
daphreak zei:
is het eigelijk wel goed krantenpapier te gebruiken, als het krantenpapier nat wordt, trekt er toch inkt van de krant in de paddo's, en gaan de paddo's er zwarter en vuil uitzien (van de inkt) of zie ik dat verkeerd? ik zou eerder keukenrol zonder opdruk gebruiken, maar iedereen zijn eigen manier uiteraard

Gedroogde paddo's zien er sowieso al niet erg smakelijk uit vind ik, dus maakt het toch niet veel uit. :P

daphreak

Newbie
hoe ze eruit zien maakt eigelijk inderdaad niet veel uit, zolang ze maar effect hebben :)

ik dacht eigelijk meer aan de mogelijke inktvergiftiging die je eraan kunt overhouden. ok toegegeven: paddo's zijn waarschijnlijk ook niet zo gezond voor je lichaam, maar hier heb je tenminste iets aan. Maar om nu bewust mijn paddo's nog wa extra te "vervuilen" met dingen (inkt in dit geval) waar je eigelijk niets aan hebt, vind ik toch maar niks. Maar zoals in vorige post al gezegd, ieder zijn eigen manier en mening uiteraard :smoke:

vlaemink

Belezen gebruiker
Maar ze zien er echt wel heel zwart uit (sommige tog). Maar dat was bij sommige al toen ik ze kocht :confused:

Pfff volgende keer ni da droog gezeik ze, gewoon nat opboefe. maja kmoet ze nog week bewaren en geen zin om die te laten rotten.

Kan het ook zijn dat ik per ongeluk, bvb door verkeerd te droge het effect ga vermindere die de paddo's normaal geven???

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nee gedroogd of nat, het effect blijft hetzelfde

misschien een tip voor als je het vies vind uitzien en de smaak niet wil proeven: dompel em in ketchup of curry, dat smaakt een stuk beter waardoor je hem beter weg kan happen :wink:

azgaza

Badass junkie
Even een kort lesje over drogen.

Mijn manier van drogen:
Dit werkte tot nu toe altijd perfect; ze zagen er na afloop precies het zelfde uit, maar dan verschrompeld en klein en droog; maar niet verkleurd en ze waren nog net zo sterk als dat ze normaal horen te zijn. Dus het werkt goed.

Je neemt een paar lagen van dat extreem absorberende papier, en daar leg je de te drogen paddo's op, leg ze allemaal wel een redeiljk stuk uit elkaar, dus als er eentje schimmeld of rot dat die de rest niet aantast en dat je die goed los kan verwijderen. Daarop leg je ook een laagje papier, van dat absorberende spul dus. Ongeveer zoals wc papier maar dan groot. Keukenrol. Ververs dat papier om de dag of twee dagen en wacht tot ze klein en hard zijn. Dit leg je gewoon in de woonkamer in een kast of in je slaapkamer, waar het WEL zuurstof krijgt, maar géén zonlicht, en geen hitte. Dus in de schaduw in de open lucht.
Na een week of twee zijn ze perfect droog, en dan kan je ze het beste gewoon laten liggen waar ze liggen, dus in de schaduw, want daar liggen ze prima. Maar dan kunnen ze ook in iest meer afgesloten plekken.

Dit moet je vooral NIET doen
- Ze in de oven doen. Dit kan alleen als je met een termometer controleerd dat de tempreatuur NIET boven de 30 graden gaat en als de oven open staat. (zelf getest en het werk)
- Ze fohnen. Een fohn kan het vocht in je haar doen koken, en paddo's kunnen absoluut niet tegen hitte boven de 30-40 graden, dan sloop je de psilocybine.
- Ze in de zon drogen, ook dat vernietigd de psylocybine.
- Op andere wijze hitte of veel licht er bij laten komen.

Alleen koude frisse of kamer tempreatuur lucht dus!!

vlaemink

Belezen gebruiker
Bedankt voor de hulp allemaal, ik heb mijn lesje nu wel geleerd.

Ik denk dat ik tog zo een 40% van de paddo's (uit onwetendheid,please forgive me) heb beschadigd en niet meer te vreten zijn.

Maarja, al vallende leert men zekers...

Nu zijn de paddo's die je op die bepaalde site kunt bestellen(ben nu wel effe naamvergeten) van goede kwaliteit?

En dan nog iets, ik heb die paddo's gekocht bij de smartshop 'the Jackass' in Maastrichts, geeft die goed? of is het daar van mindere kwaliteit? Dan weet ik dat direct voor volgende keer. :wink:

vlaemink

Belezen gebruiker
Ze zijn allemaal naar de zak , volges mij was er ene rot en heeft die de andere ook rot gemaakt, want de dag er voor was er niks mis me.:angry:

Kloterij eh man, das zo geldverspilling geweest, nochtans alles opgevolgd wa er mij gezegd was.

DOEME EH (dat is echt zwaar balen eh man)

Nu ik heb ze in de smartshop 'the Jackass' gehaald in Maastricht, waar ga ik in Maastricht het beste?

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
vlaemink zei:
Ze zijn allemaal naar de zak , volges mij was er ene rot en heeft die de andere ook rot gemaakt, want de dag er voor was er niks mis me.:angry:

Kloterij eh man, das zo geldverspilling geweest, nochtans alles opgevolgd wa er mij gezegd was.

DOEME EH (dat is echt zwaar balen eh man)

Nu ik heb ze in de smartshop 'the Jackass' gehaald in Maastricht, waar ga ik in Maastricht het beste?

Allerbeste is de Sirius, schuin tegenover de Jackass, ziet er niet echt uit als een smartshop, meer als een platenwinkel

Bovenaan