Vragen over Ayahuasca

Flowkes

Belezen gebruiker
ik heb al enkele tripreports gelezen over deze magische drank en wil er graag wat meer over te weten komen . eigenlijk heb ik maar 1 vraagje .

Als je deze gaat gebruiken hoe gebeurt dit dan ? moet je dan naar een sjamaan trekken en deze betalen ofzo ? en waar vind je die personen dan ? ik vind het gewoon raar dat als ik hierover tripreports lees dat de mensen het hebben over sjamanen of begeleiders en zo ? dit is me niet helemaal duidelijk . is het dan niet mogelijk om deze drank zelf te maken ?

Dan op voorhand

:wave:

Het is mogelijk om Ayahuasca zelf te brouwen.
Maar waarom je het beter in een rituele setting kan gebruiken heeft niet zozeer met het wel of niet zelf brouwen van Ayahuasca te maken maar meer met de begeleiding die je daar hebt.
Aangezien Ayahuasca een heel sterke en onvoorspelbare psychoactieve drank is, is het sterk af te raden om het thuis te gebruiken.
En als je het in een ritueel/ceremonie drinkt geeft dat ook een meerwaarde aan je ervaring. In Zuid-Amerika (Amazone) waar het Ayahuasca drinken oorspronkelijk vandaan komt is het ook helemaal niet gebruikelijk om het alleen te maken en te drinken. Het is altijd gekoppeld aan een ritueel dat kan sjamanistisch zijn of binnen een kerkgenootschap (zoals de Santo Daime bijv.).
Kortom, het is een te zwaar middel om zomaar even alleen te maken en te drinken, zeker als je er totaal nog geen ervaring mee hebt.

Peace!

Flowkes

Belezen gebruiker
Zijn de personen dat het maken etc dan te vinden in nederland? of moet je ff naar het amazone woud trekken ? :openmouth:

Reeds een paar jaar gebruik ik intensief Ayahuasca/Daime om mijn spiritueel pad te vervolgen, zeg maar, op die manier krijg ik alles duidelijk door. Ik ken geen enkele andere entheogeen die me zo in mijn kracht brengt dan deze. Puntige Kaalkopjes, Mexicaanse - ,Thaise - paddo's, noem maar op, geen enkele kan aan Ayahuasca tippen.
Weliswaar is het geen gemakkelijke pad, ik bedoel daarmee dat "trippen" inhoud dat je op bepaalde momenten met jezelf geconfronteerd wordt, er wordt je alshetware een spiegel voor gehouden. Dat wil zeggen ook je angsten, woede, enfin de niet zo positieve emotie's waar je mee zit worden uitvergroot, als je in zo een emotie blijft hangen heb je een slechte ervaring. Vandaar dat het aan te raden is om dat niet alleen te doen en als je het in groep doet om niemand nuchter te houden, zodanig dat die kan ingrijpen en jou uit de negatieve ervaring kan praten.
Eenmaal dat je door de moeilijke lagen van jezelf bent geraakt dan kan het licht aan gaan. Letterlijk dan, als de DMT zijn werk doet dan gaat je hypothalamus aan het werk. Je kruin chakra gaat daardoor volledig open en je ontvangt Goddelijk licht.
Veel plezier.
Grtz Soultraveler.

Bovenaan