Vreemd probleem met familielid

BB4M

Newbie
Beste mensen,

Aangezien ik niet bekend ben drugs of toch niet genoeg op hoogte ervan ben zou ik graag even de situatie hier uitleggen, en misschien weten jullie wel een oplossing.

Ik heb iemand in de familie die er regelmatig "high" bijloopt, maar we weten niet waardoor dit komt.

De ene moment is hij bloednuchter, en 15 minuten nadien lijkt het alsof hij 20 biertjes opheeft, en dan valt hij knock-out achterover op de zetel om zijn "roes" uit te slapen.

We zijn er vrij zeker van dat het geen alcohol is, want we hebben het al in de gaten gehouden, en we hebben hem niet kunnen betrappen op het gebruik van alcohol.

Wat ons wel opvalt is dat hij bij het roken zijn sigaretten op minder dan 1 minuut opheeft. Zou het kunnen dat er iets in de sigaretten ingespoten word waardoor je deze "roestoestand" verkrijgt? Het zijn sigaretten van L&M, en meestal zijn die op minder dan een minuut helemaal op.

Ik denk dat hij 3x of 4x aan de sigaret "trekt" en dan is ze volledig op.
Ik ben geen roker, maar volgens mij is dat wel een hele korte tijd om een sigaret te roken.....

Graag jullie mening/advies...

Alvast Bedankt

Amaranth

Bewuste gebruiker
Op basis van de informatie die je nu geeft kunnen we je niet echt helpen denk ik. Enige wat we weten is dat hij rookt, en dat hij mogelijk een middel gebruikt. Over hoe snel die sigaret op is, lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft.

BB4M

Newbie
Hmm, dan ben ik nog niet veel verder nu met mijn onderzoek naar de sigaretten-theorie.

Ik dacht misschien dat hij één of ander middel in zijn sigaretten inspuit ofzo.... of is dat niet mogelijk?

Het is dus wel op tijd van 15min dat hij helemaal van bloednuchter naar "volledig dronken" effect gaat.

Spor

Wijs gebruiker
Wat jij bedoeld is PCP. Maar denk niet dat dat het is... Volgens mij nauwelijks verkrijgbaar hier.

http://www.erowid.org/chemicals/show_im ... 7_disp.jpg

Voor zover er al iets vast te stellen valt uit jou verhaal lijkt het me voordehandliggender dat hij GHB gebruikt, en gewoon een snelle roker is... Maar uit je verhaal valt absoluut niets vast te stellen.

BB4M

Newbie
Spor zei:
Wat jij bedoeld is PCP. Maar denk niet dat dat het is... Volgens mij nauwelijks verkrijgbaar hier.

Voor zover er al iets vast te stellen valt uit jou verhaal lijkt het me voordehandliggender dat hij GHB gebruikt, en gewoon een snelle roker is... Maar uit je verhaal valt absoluut niets vast te stellen.

En hoe word GHB gebruikt?
Want we letten er constant op hoe of wat hij zou kunnen innemen, maar we hebben nog niets gezien, en toch slaat hij erin om zonder dat wij het zien in zo'n roestoestand te geraken.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Wat die gebruikt doet er eigenlijk niet eens zo veel toe, of het nou GHB of hasjolie of wat dan ook is de situatie zal vrij weinig veranderen als het middel bekend is denk ik. Zorg dat je er met diegene er over kan praten en duidelijk maken dat jullie je zorgen maken over hem.

kiekert

Bewuste gebruiker
BB4M zei:
Spor zei:

Want we letten er constant op hoe of wat hij zou kunnen innemen, maar we hebben nog niets gezien, en toch slaat hij erin om zonder dat wij het zien in zo'n roestoestand te geraken.
GHB is een vloeistof. Kun je puur nemen (paar ml) of door je drinken mikken. Zou best kunnen dat ie op de wc een buisje achterover gooit.

GHB begint na 20-40 min na inname te werken, dus je zou het WC <-> ROES eens kunnen timen...

Mijn eerste gedachten bij het lezen van je startpost zeiden gelijk GHB... Denk dat de sigaretten er niets mee te maken hebben.

BB4M

Newbie
kiekert zei:
BB4M zei:
Spor zei:

GHB is een vloeistof. Kun je puur nemen (paar ml) of door je drinken mikken. Zou best kunnen dat ie op de wc een buisje achterover gooit.

GHB begint na 20-40 min na inname te werken, dus je zou het WC <-> ROES eens kunnen timen...

Mijn eerste gedachten bij het lezen van je startpost zeiden gelijk GHB... Denk dat de sigaretten er niets mee te maken hebben.

WC is het ook niet volgens mij, want die heeft hij bijna nooit gebruikt voordat hij in een roes komt.

Door zijn drinken zou eventueel wel kunnen, want daar hebben we ook al op gelet.
Hij heeft vele keren wel een verse fles cola bij zich, maar het plastieken ringetje is daarvan al gebroken. Dus die fles is al open geweest zonder dat er van gedronken is.

Kan ik dit testen of er eventueel iets in zijn cola zit? Of ruiken?
Want ik heb al aan de fles geroken, en op het eerste zicht ruik ik niets bijzonder.

Misschien dat er een proefstaafje ofzo bestaat dat ik in de cola kan houden om het zo dan te weten te komen...... ?

kiekert

Bewuste gebruiker
Waarom vraag je het niet gewoon aan hem? Confronteer hem er gewoon mee.

Door een volle fles cola lijkt me onwaarschijnlijk (ivm de dosis) maar het is wel mogelijk.

Proef eens vna die cola. Als er GHB doorzit, dan is het ontzettend goor...

Deep Blue

Bewuste gebruiker
kiekert zei:

Door een volle fles cola lijkt me onwaarschijnlijk (ivm de dosis) maar het is wel mogelijk.

bwa een grote flas cola met 1 dosisje ghb proef je niet direct ze, enig idee hoeveel suiker er in zit :grin: . Tenzij de fles een tijdje staat en de ghb naar de bodem begint te zakke, als je dan de laatste slok neemt...

De beschrijving 'high' doet me denken dat het hasjolie is.
De beschrijving '20 biertjes' doet idd eerder aan ghb denke.

Ik zou het ook Gewoon vragen als ik jou was. Desnoods heel subtiel. Al lachend "mai gij ziet er inees meurg uit" of zoiets, en dan de reactie zien.

Sunseed

Belezen gebruiker
Deep Blue zei:
Ik zou het ook Gewoon vragen als ik jou was. Desnoods heel subtiel. Al lachend "mai gij ziet er inees meurg uit" of zoiets, en dan de reactie zien.
Dan gaat hij haar/hem zeer raar bekijken denkik :tearsofjoy:
Zo met een antwerps accent :tearsofjoy:

kiekert

Bewuste gebruiker
Deep Blue zei:
kiekert zei:

bwa een grote flas cola met 1 dosisje ghb proef je niet direct ze, enig idee hoeveel suiker er in zit :grin:
Jah duh. Maar ik kan me niet voorstellen dat ie 1 dosis ghb zou mengen met een VOLLE fles cola

Sunseed

Belezen gebruiker
kiekert zei:
Deep Blue zei:
kiekert zei:

bwa een grote flas cola met 1 dosisje ghb proef je niet direct ze, enig idee hoeveel suiker er in zit :grin:
Jah duh. Maar ik kan me niet voorstellen dat ie 1 dosis ghb zou mengen met een VOLLE fles cola
de TS heeft nooit gezegd dat het 1,5 l fles was he :tongueout:
Mss is het maar een 25 cl flesje :tongueout:

982

Bewuste gebruiker
Ghb zoals ik er zo over kan oordelen.

Proef die cola idd eens.. als het enigzins zout smaakt heb je ghb te pakken

martin van nu

Belezen gebruiker
Als het je al was opgevallen dat hij met een geopende fles, waar nog niet uit is gedronken rondloopt, dan Is GHB waarschijnlijk wat je zoekt.
GHB is tegenwoordig heel erg populair, heel goedkoop en de roes lijkt in veel opzichten op dronkenschap.
Het is erg slaapverwekkend, dus ook dat klopt wel met je verhaal.

Wat er aan/mee te doen? lastig.
Diegene gaat dus, ontdanks dat ie weet dat er op hem gelet wordt, toch bewust zo ver dat ie in famillieverband overduidelijk totaal van de kaart en on-aanspreekbaar is?
Klinkt mij als een keiharde schreeuw om aandacht.
Of keiharde repressie en controlle de oplossing is vraag ik me af.
Wederzijdse voorlichting over drugs lijkt mij doeltreffender.
Het feit dat je zelf al aangeeft helemaal niks over drugs te weten, is namelijk waarschijnlijk ook onderdeel van het probleem.
Hoe kun je nu iemand overtuigen dat ie iets niet zou moeten doen, als je niet weet waarom niet.
Dat je je zorgen maakt kan best wel terecht zijn, maar zonder ook maar iets te weten over de drugs zelf, kun je hem moeilijk overtuigen die zorgen te delen.

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de gevolgen (nu en/of later) van het drugs gebruik, maar hoe ernstig de gevolgen van drugs gebruik zijn ligt voor 99% aan hoe de gebruiker zelf er mee omgaat.
De meeste mensen die drugs gebruiken, hebben of krijgen, daar geen of weinig problemen door.
Als iemand probleematisch gebruikt en de drugs misbruikt heeft dat altijd een oorzaak.

Is er iets gebeurt wat jij niet weet .
Heeft hij wellicht iets gedaan waar hij zich schuldig over voelt.
Heeft ie wellicht ADHD en gebruikt ie de drugs onbewust als een vorm van medicatie.
Is hij te streng opgevoed of verwacht men teveel of te weinig van hem.

Kortom, dat soort dingen is veel nuttiger om over na te denken, dan over wat voor soort drugs hij neemt.
Drugs zijn niet het probleem, maar het gevolg.
Als je de oorzaak niet weg kunt nemen, zul je nooit een oplossing vinden.
Al zou je al slagen om hem te dwingen om geen drugs te gebruiken en de oorzaak van het gebruik blijft zoals hij is, dan zal hij problematisch gaan drinken, of problematisch gaan roken, of problematisch gaan eten, etc. etc.

cropp

Badass junkie
maiskorrel zei:
Wat die gebruikt doet er eigenlijk niet eens zo veel toe, of het nou GHB of hasjolie of wat dan ook is de situatie zal vrij weinig veranderen als het middel bekend is denk ik. Zorg dat je er met diegene er over kan praten en duidelijk maken dat jullie je zorgen maken over hem.

precies

Memmûm

Belezen gebruiker
Komt mij voor als een 'vriend van de oom van de buurman'-verhaal. Misschien zijn het bezorgde ouders en is het familielid een zoon? Confronteer hem met het gebruik en gedrag. Pak het flesje af, kijk of hij boos word

Delirium

Badass junkie
martin van nu zei:
Als het je al was opgevallen dat hij met een geopende fles, waar nog niet uit is gedronken rondloopt, dan Is GHB waarschijnlijk wat je zoekt.
GHB is tegenwoordig heel erg populair, heel goedkoop en de roes lijkt in veel opzichten op dronkenschap.
Het is erg slaapverwekkend, dus ook dat klopt wel met je verhaal.

Wat er aan/mee te doen? lastig.
Diegene gaat dus, ontdanks dat ie weet dat er op hem gelet wordt, toch bewust zo ver dat ie in famillieverband overduidelijk totaal van de kaart en on-aanspreekbaar is?
Klinkt mij als een keiharde schreeuw om aandacht.
Of keiharde repressie en controlle de oplossing is vraag ik me af.
Wederzijdse voorlichting over drugs lijkt mij doeltreffender.
Het feit dat je zelf al aangeeft helemaal niks over drugs te weten, is namelijk waarschijnlijk ook onderdeel van het probleem.
Hoe kun je nu iemand overtuigen dat ie iets niet zou moeten doen, als je niet weet waarom niet.
Dat je je zorgen maakt kan best wel terecht zijn, maar zonder ook maar iets te weten over de drugs zelf, kun je hem moeilijk overtuigen die zorgen te delen.

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de gevolgen (nu en/of later) van het drugs gebruik, maar hoe ernstig de gevolgen van drugs gebruik zijn ligt voor 99% aan hoe de gebruiker zelf er mee omgaat.
De meeste mensen die drugs gebruiken, hebben of krijgen, daar geen of weinig problemen door.
Als iemand probleematisch gebruikt en de drugs misbruikt heeft dat altijd een oorzaak.

Is er iets gebeurt wat jij niet weet .
Heeft hij wellicht iets gedaan waar hij zich schuldig over voelt.
Heeft ie wellicht ADHD en gebruikt ie de drugs onbewust als een vorm van medicatie.
Is hij te streng opgevoed of verwacht men teveel of te weinig van hem.

Kortom, dat soort dingen is veel nuttiger om over na te denken, dan over wat voor soort drugs hij neemt.
Drugs zijn niet het probleem, maar het gevolg.
Als je de oorzaak niet weg kunt nemen, zul je nooit een oplossing vinden.
Al zou je al slagen om hem te dwingen om geen drugs te gebruiken en de oorzaak van het gebruik blijft zoals hij is, dan zal hij problematisch gaan drinken, of problematisch gaan roken, of problematisch gaan eten, etc. etc.

Geciteerd voor wijsheid.

Bovenaan