Vreemd soort aanval?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Afgelopen zondag heb ik met een paar vrienden weer eens paddo's gedaan. Ieder een halve portie hawaiiaanse, en ik en een andere maat hadden een gram peganum harmala (MAOI) erbij.

Goed getript, maar op een gegeven moment gingen we blowen en toen sloeg de trip na 2 uur trippen pas echt in. Het was super lachen en we waren helemaal weg maar op een gegeven moment kreeg een vriend (die geen MAOI had gedaan, alleen erbij geblowd) een soort aanval. Dit is al de tweede keer dat dit gebeurt, de vorige trip met hem had hij het ook. Hij maakt dan allemaal spastische bewegingen en het lijkt een beetje op een epilepsie aanval, terwijl hij geen epilepsie heeft.
Verder word het allemaal te veel voor hem dan, alles uit de omgeving stapeld zeg maar op en het word ineens allemaal super druk en dan is ie een paar seconde out.

Heeft iemand enig idee wat dit is? :confused:

Deranged

Badass junkie
De spastische bewegingen ben ik niet bekend mee maar het gevoel wat je beschrijft ken ik denk ik wel. Heb het een paar gehad, altijd vlak na een joint. Paar keer resulteerde het in kotsen en ben ook een keer ff out gegaan.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Het is ook heel licht, de spieren spannen helemaal aan en de eerste keer lag hij helemaal te trillen/stuiptrekken op de tafel.

dirtbag

Bewuste gebruiker
hmm zo iets heb ik ook, maar niet zo extreem, als ik een flinke joint rook, puur wel, dan g aik op de bank zitten en trekken mij kuitne helemaal samen enzo, ook stuiptrekkingen, ik schrok er eerst van maar nikst ernstigs denk ik. maar als je zo slecht gaat als je maat weet ik het niet...

azgaza

Badass junkie
Komt me niet bekend voor, ik heb wel eens iemand zien flauw vallen op paddo's maar dat ging stuiptrekkingsloos. Die gleed meer gewoon weg en viel op de grond met een witgroen hoofd (wit denk ik, groen zag ik, want ik tripte).
Ik denk iniedergeval dat als hij dat heeft hij beter niet alleen kan trippen, als er nog mensen op hem kunnen letten zal het nog wel veilig zijn maar het klinkt toch wel echt raar.

neti

Badass junkie
Adrenochroom zei:
Hij maakt dan allemaal spastische bewegingen en het lijkt een beetje op een epilepsie aanval, terwijl hij geen epilepsie heeft.

Denk dat het vergiftigingsverschijnselen zijn. De hersenen geven de verkeerde prikkels door aan de zenuwen/spieren.

Ik heb dit zelf ook en ben bme er op dat moment goed van bewust. Als ik dan lig op de bank ziepen mij benen en een meter de lucht in, ik schud en tril, mijn rug kromt zich en blij krom staan...

raging_bull

Bewuste gebruiker
Enesteene zei:
Adrenochroom zei:
Hij maakt dan allemaal spastische bewegingen en het lijkt een beetje op een epilepsie aanval, terwijl hij geen epilepsie heeft.

Denk dat het vergiftigingsverschijnselen zijn. De hersenen geven de verkeerde prikkels door aan de zenuwen/spieren.

Ik heb dit zelf ook en ben bme er op dat moment goed van bewust. Als ik dan lig op de bank ziepen mij benen en een meter de lucht in, ik schud en tril, mijn rug kromt zich en blij krom staan...
Je hersenen kunnen geen 'verkeerde' signalen doorgeven aan je zenuwen, Er zjn neurotransmitters die op een bepaalde receptor passen, en die sturen dan weer een signaal naar een zenuwbaan.

http://www.jellinek.nl/brain/start.htm

Het is niet zo dat de neurotransmitter in eens op een andere receptor gaat zitten, dat past gewoon niet. Epilepsie is een ziekte waarbij soms de neurotransmitters blijven hangen in hun weg naar de receptor. de neurotransmitters hopen zich op en ineens beginnen ze te werken.

Bovenaan