Vreemde bijwerkingen bij gebruik

Copperzzz

Newbie
Yow,

Ik had gisteravond een paar puntjes en 2 lijntjes gepakt over de hele avond na de hele dag al bier te hebben gedronken. Mijn linker onderarm ging wat lam en doof aanvoelen na een tijdje en dat was pas verdwenen toen ik wakker werd vandaag.

Een paar maanden geleden had ik al een soortgelijke ervaring maar dan iets erger (ook weer eerst veel gedronken de hele dag). Toen had ik de hele tijd tintelingen van mijn linkerborst tot mijn linker onderarm. Ik kon wel gewoon prima hard naar huis fietsen zonder dat het erger werd.

Ik ben in totaal al 2x onderzocht aan mijn hart in het ziekenhuis vanwege druk op mn borst bij hardlopen. 2x Dus een inspanningstest, hartecho en holteronderzoek. Beide keren bleek alles is orde te zijn.

Als de bijwerkingen niet door een slecht hart komen waar denken jullie dan dat het door komt?
Kan niet zeggen dat ik erg paniekerig was gister, de keer met de tintelingen wel een beetje.

Copperzzz

Newbie
De klachten tijdens het hardlopen hadden niets met coke-gebruik te maken.
Ik denk dat die klachten destijds meer met mn maag/middenrif te maken hadden aangezien fietsen geen probleem was en er tijdens fietstesten ook niets uit kwam.

Ik gebruik het bijna nooit, heb 2x een periode gehad waarbij ik ongeveer 10x gebruikte in een half jaar. Afgelopen weekend was het ook weer maanden geleden dat ik gebruikt had.

De klachten een paar maanden geleden had ik 2 dagen lang ongeveer en daarna was het weg. Ook vreemd op zich..

Fool

Badass junkie
Zou door verschillende dingen kunnen komen, de één wat erger dan de ander. Een mogelijke verklaring is dat door het stimulerende effect van cocaïne een zenuw wordt dichtgedrukt, een ander is dat je wel hartproblemen ontwikkelt op dat moment. Een verlamde linker arm is (mogelijk) namelijk een voorbode van een hartaanval. Heb je in het ziekenhuis ook verteld dat je wel eens cocaïne gebruikte/tijdens de klachten cocaïne gebruikte?

Copperzzz

Newbie
Die aantal keer dat ik het gebruikt had heb ik niet gemeld.
Ik had toen ik onderzocht werd ook al jaren niet meer gebruikt...

Mijn linkerarm was niet verlamd btw, maar voelde een beetje lam/slaperig aan.
Het was deze keer ook alleen mijn onderarm.

Ik merk nu wel dat als ik de spieren in mijn borst een tijdje gespannen houd ook een raar gevoel krijg in mn linkerarm. Misschien toch gewoon iets dwars tussen mijn ribben. Ik heb wel vaker klachten rond mn middenrif/ribben wat niet van mn hart vandaan komt, maar meer skelet/spieren/kraakbeen zeg maar...

Copperzzz

Newbie
Het is niet echt een verlamde linkerarm voor de duidelijkheid.
Wel een lam gevoel en wat gevoelloosheid.
Ik denk dat als het aan mijn hart zou liggen ik ook veel andere klachten zou moeten hebben die wijzen op zuurstoftekort. Ik heb geen kramp of druk op mijn borst of last van kortademigheid. Ik kan ook makkelijk volle bak naar huis fietsen zonder iets te merken. Als ik al last zou hebben van een vernauwing die nog meer vernauwd bij gebruik dan zou dat fietsen niet zo makkelijk meer gaan lijkt mij.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Vreemd, je gebruik klinkt niet heel schrikbarend, het ligt er aan hoeveel gram je wegsnuift per keer ook natuurlijk. Ik denk net als Fool dat je het maar aan een deskundige moet vragen en er wel bij moet vertellen dat je zelf de klachten linkt aan je cokegebruik.

Een simpele oplossing lijkt me inderdaad om geen coke meer te gebruiken, maar toch zou ik dan alsnog ook naar je huisarts gaan met je klacht, wie weet waar het op kan duiden.

Fool

Badass junkie
Dit lijken me toch wel klachten die wat serieuzers kunnen herbergen, ik zou even stoppen met de cocaine totdat je meer duidelijkheid hebt. Kan geen kwaad dit probleem aan de arts voor te leggen en je gebruik erbij te vermelden, denk ik. :)

Bovenaan