• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

vreemde uitwerking van mdma

Billiebil

Newbie
Afgelopen vrijdag ging ik met een vriendin trippen op mdma. Voor haar was het de eerste keer voor
mij was het de 5e keer. Ik had van een betrouwbare bron gele vraagtekens geregeld waar verder geen speed bij zat. het was trouwens 140 mg mdma.

Om half 12 namen we beide een halfje in. Rond 12 uur ongeveer begon ik te inwerking te voelen maar het was veel vreemder dan normaal. Normaal word ik ongeveer 5 minuten duizelig en lichtelijk misselijk voordat de euforie inwerkt. Maar bij deze pil kwam er geen keiharde euforie maar gewoon lichte chillheid. Dus ik dacht dit is een hele zwakke pil want ik ging er vanuit dat ze volledig clean waren omdat ze getest waren door een vriend. Dus ik neem het tweede halfje in. Alleen waar ik niet op gerekent had is dat de pil steeds sterker werd maar niet psychisch. Ik kreeg geen hevige euforie maar wel van die gloedgolven door mijn hele lichaam. Normaal heb ik dat lichtelijk waardoor ik het altijd fijn vind om over mijn armen en benen te wrijven. Maar nu werd het wel heel erg heftig ik kreeg ook een onrustig gevoel. Ik voelde me eigenlijk helemaal niet echt chill maar had juist zoiets kan dit niet ophouden. Op een gegeven moment werd ik ook misselijk en wilde ik heel graag mijn kamer uit.

mijn vriendin had maar een halfje genomen en had ook gloedgolven maar niet in extreme mate. Maar ook zij had geen euforie wat toch wel heel erg vreemd is voor cleane pillen.

Na ongeveer twee uur gingen we naar het huis van een paar vrienden toe en daar aangekomen kreeg ik lichtelijk last van misselijkheid. Verder kon ik trouwens de hele tijd gewoon plassen en had ik zelfs een licht laxerend effect.

Wat ik mij afvraag zijn er nog meer mensen die dit gevoel hebben gehad? Want ik begin me sterk af te vragen of het nou echt wel cleane pillen waren. Normaal zou ik echt een ongelofelijke euforie hebben op 140 mg meestal neem ik niet meer dan 100 mg. Dus het blijft een beetje een mysterie voor mij.

Billiebil

Newbie
Ik vergat even te melden dat ik ook constant een heel loom gevoel had. Lopen was heel zwaar ik kon eigenlijk alleen maar op de bank liggen. Praten was ook heel vermoeiend terwijl ik normaal altijd heel spraakzaam wordt van mdma.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
He Billie,

Hoe je pil uitwerkt en waarom hij zo uitwerkt kan aan heel erg veel factoren liggen. Ben je thuis, of op een feestje. Voel je je goed, of ben je depressief. Neem je dagelijks, of eens per drie maanden. Alles heeft er invloed op en alles zorgt dus weer voor een net even andere uitwerking.

Ten eerste: Hoe lang is het geleden dat je voor het laatst gebruikt had? Gebruik je vaak? Als het namelijk te kort geleden is of je gebruikt vaker kan het zijn dat de euforie in mindere mate of zelfs niet komt, omdat je hersenen nog niet voldoende zijn hersteld en je serotonineniveau dus nog niet volledig op peil is.

Ik begrijp dat je de pil thuis hebt genomen? Als ik een pil thuis neem en ik hang de hele avond op de bank heeft de pil ook een behoorlijk andere uitwerking, het heeft absoluut met de setting te maken hoe je je voelt op MDMA. Op een feestje krijg je er meer energie van en thuis word je meer mellow.

Nam je na een half uur al je tweede halfje? Dat zou namelijk verklaren waarom die golven zo sterk waren, betekent gewoon dan je meer hebt genomen dan wat je gewend bent en dat je pil gewoon harder werkt.

Verder kon ik trouwens de hele tijd gewoon plassen en had ik zelfs een licht laxerend effect.

Kan ook. Ik weet niet hoe het kan maar soms heb ik dat ook. Op Lowlands heb ik zelfs 3x op 1 dag de hele pot volgesmeerd :grin:, terwijl ik aan de pillen zat en plassen gaat bij mij ook (meestal) prima.

Als die vriend ze echt heeft laten testen kan er niets mee aan de hand zijn, maar vaak wordt er gewoon gezegd dat ze getest zijn. Het klinkt niet echt schokkend in ieder geval, niet elke trip pakt hetzelfde uit en dus ook niet elke trip zoals je wilt. Ik zou me dus niet te druk maken als ik jou was.

Ik had van een betrouwbare bron gele vraagtekens geregeld waar verder geen speed bij zat.

Het komt zelden voor dat er speed in pillen zit, dit is een hardnekkig fabeltje wat mensen blijven vertellen. Als je voldoende MDMA gebruikt kun je vergelijkbare effecten van speed voelen, dat betekent niet dat er speed in zit. Als je de volledige naam van MDMA bekijkt (3,4-methyleendioxymethamfetamine) zie je ook dat de A staat voor amfetamine. Amfetamine is dus een onderdeel van het MDMA molecuul. Daardoor kan het vergelijkbare effecten zoals de opgefoktheid en spierspanningen enzo meebrengen.

Billiebil

Newbie
Hoi Smartie and me,

bedankt voor de reactie. De laatste keer dat ik gebruikt had was meer dan 6 maanden geleden dus daar kan het niet aan liggen. Daarnaast weet ik ook dat er geen speed in zat omdat ik letterlijk ziek wordt van speed (heel veel zweten en flauwvallen etc). Ik was gewoon erg verbaasd omdat ik geen euforie kreeg terwijl ik normaal altijd een hele heftige euforie kreeg. Maar ik heb een beetje research gedaan en blijkbaar waren het safrol mdma pillen die heel geleidelijk aan inwerken waar ik niet op voorbereid was. Waarschijnlijk had ik gewoon te veel mdma op voor mijn lichaam. Ik was gewoon erg benieuwd of er misschien meerdere mensen deze effecten wel is hebben gehad omdat ik het een vrij aparte beleving vond. Vooral omdat ik verder helemaal niet zweette etc. Maar goed nu heb ik dat eigenlijk nooit echt van mdma. Toch ga ik ze nog even laten testen omdat ik toch wel heel erg nieuwsgierig ben.
Een voordeel de volgende dagen heb ik geen enkel effect van een dip of vermoeidheid gevoeld dus voor mij betekent dat toch wel schone pillen, omdat ik alleen na-effecten krijg van xtc.

Billiebil

Newbie
Ik was trouwens niet opgefokt maar juist heel erg moe/slapjes, dat heb ik zoiezo altijd van mdma als ik nou op een feest ben of niet. Ik vond het gewoon zo vreemd dat ik geen euforie had. Ik had trouwens het tweede halfje ingenomen na een uur toen ik de inslag al had gehad. De inslag was heel erg mild en de chillheid was ook heel erg mild waardoor ik aanvankelijk dacht dat het hele lichte pillen was. beetje een miscalculatie :wink:. Van speed krijg ik tevens ook nooit veel energie of opgefoktheid, het werkt zelfs mijn euforie tegen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb ik ook vaak hoor, heb laatst zelfs besloten om voorlopig op feestjes even geen MDMA meer te doen omdat ik er te vaak suf en slap en mellow van wordt. Blijkbaar hebben sommige mensen dat...

Die euforie is echt overal van afhankelijk, dus ik zou me niet direct drukmaken.

Een voordeel de volgende dagen heb ik geen enkel effect van een dip of vermoeidheid gevoeld dus voor mij betekent dat toch wel schone pillen, omdat ik alleen na-effecten krijg van xtc.

Wat bedoel je met dat je de na-effecten alleen krijgt van XTC? XTC is gewoon een andere naam voor MDMA pillen en daar zit dus geen verschil tussen. Daarbij kun je ook niet zeggen dat je schone pillen hebt als je geen dip krijgt. Een dip kun je van elke pil krijgen want ze werken allemaal op je serotonine systeem en ze putten je uit. In die zin zou je dus juist vervuilde pillen hebben als je geen dip krijgt, maar zo kun je dat ook niet interpreteren.

De enige manier is testen! (is nog leuk om te doen ook, vooral het testspreekuur)

hallo billiebil
ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. heb viavia aan dubbele kernreactoren geraakt. i zag het helemaal zitten en begon met 1. (dit was ook thuis). na ongeveer een uur begon ik tintelingen te krijgen, in mijn armen en benen. heel raar! Ben er zeker van dat het degelijke pillen waren wnt andere vrienden hadden ze ook en konden ze alleen maar ophemelen. ik dacht van, ik neem nog een bij want ik zit net op de grens van net wel en net niet. toen ze alletwee als een gek begonnen te werken bleef de euforie helaas uit. wel extreme tintelingen in mijn benen en armen. toen dit over was begon ik de ballen van mijn lijf te trippen!!! niet echt trip trippen maar mdma trippen bedoel ik dus. rare dingen in mijn ooghoeken zien, fellere kleuren. dit kwam erger en erger tot ik volledig in mijn eigen wereld zat :tongueout:

helaas kwam ik er dus ook niet slimmer op en dacht van pfff, dit ben ik beu! ik ga nog 2 dikke joints roken om dan te kunnen slapen en uit deze rare ervaring te geraken. NIET DUS! ik sloeg ze gewoon harder en harder en harder...zag mezelf in mijn gedachten onthoofd worden enzo. heel realistisch!! ben wel niet doorgeslaan omdat ik wist waardoor het kwam dat ik zo was en kon me rustig houden. ben dan uiteindelijk toch in slaap geraakt...

nu heb ik wel redelijk wat ervaring met xtc en mdma puur, ik hou van md!!! maar door deze ervaring blijf ik er vanaf nu mooi vanaf :)

grtz from belgium

Bovenaan