vriend liegt vanwege drugs

• Onderwerp starter Onderwerp starter jo16
  • Startdatum Startdatum

jo16

Newbie
mijn vriend liegt wel eens over zijn drugsgebruik.

ik gebruik zelf niks hij blowt gebruikt soms GHB en gebruikt pep.
ik ben niet iemand die dat iemand gaat verbieden, als hij alles maar eerlijk zegt.
nu liegt hij wel eens dat hij het niet gedaan heeft terwijl hij het wel gedaan heeft.

waarom zou hij dat doen als hij het bijna altijd mag..?

Misschien wil die niet dat jij je zorgen gaat maken over zijn gebruik of denkt hij dat jij het niet zo chill vind dat hij gebruikt, en probeert hij het daarom te verbergen. Confronteer hem er eens mee en maak hem duidelijk dat jij het niet erg vind zolang hij er maar eerlijk over is.

Typisch kenmerk van echt verslavingsgedrag.
Ontkennen en liegen is iets wat je bij veel verslaafden ziet (vaak niet eens bewust om iemand pijn te doen overigens)

Idd, wel herkenbare shit..

Voelt hij zich schuldig? Voelt hij zich er zelf eigenlijk helemaal niet goed bij? Dat soort vragen schieten mij te binnen..

ik heb geen idee wat er in zijn hoofd omgaat.

we hebben nu 4.5 jaar hij is 17.
en dat ontkennen zie ik ook terug bij hem ja..
als ik erover begin word hij gelijk boos net alsof het allemaal mijn schuld is terwijl hij fout zit.
ik weet niet hoe snel je verslaafd raakt aan speed maar eerst deed hij 1x in de maand alleen op feestjes, hardcore he hoort drbij blijkbaar.
maar nu het vakantie is heeft hij al 5 weken achter elkaar gedaan..

Speed is een gevaarlijke drugs, je kunt er snel verslaafd aan raken.
Het hoort niet bij de hardcore wereld, je kunt ook genieten van muziek zonder speed.
Hopelijk verknalt hij zijn leven niet op 17 jarige leeftijd. Hij heeft nog lang te gaan als het goed is.

Ben al maanden verslaafd aan speed. Maar deze week ben ik voor het eerst verslavingsgedrag gaan vertonen, en ik had het zelf geen eens door. Ik nam zomaar speed en vond het helemaal niet raar of merkwaardig, en ik was ook gelijk van plan om erover te liegen. ZOMAAR! Gelukkig deed ik dat niet want anders was ik nu waarschijnlijk nog harder genaaid.

Flameon zei:
Typisch kenmerk van echt verslavingsgedrag.
Ontkennen en liegen is iets wat je bij veel verslaafden ziet (vaak niet eens bewust om iemand pijn te doen overigens)

Inderdaad... Gewoon een tijd aanzien, als het liegen blijft zou ik mij afvragen of de relatie verder doorzetten wel zo verstandig is. Er komt een tijd dat je hem helemaal niet meer vertrouwd en stiekem gebruiken gaat..

Misschien is hij bang dat jij hem alsnog afwijst om zijn gebruik. Maak hem duidelijk dat dat niet zo is en dat eerlijkheid het belangrijkst voor je is. Blijft hij er toch over liegen, dan moet je denk ik toch wat kritischer naar hem gaan kijken. Het lijkt me namelijk heel omprettig voor je als je vriend je niet in vertrouwen durft te nemen....

Terug
Bovenaan