Vriend opgepakt

sinfony

Experimenterende gebruiker
een vriend van me is gisteren tijdens het fouilleren gepakt op het bezit van 16 pillen, en door de security overhandigd aan de politie

hij heeft 7 uur gezeten, en er is naar hem thuis gebeld (hij was jarig :rolleyes: , en werd net 22)

nu is mijn vraag wat eigenlijk de sancties kunnen zijn? hij is na die 7 uur gewoon vrijgelaten zonder dat ze gezegd hebben van wat er nog gaat gebeuren.

heeft hij nu ook automatisch een strafblad of iets dergelijks?

als dit onderwerp ergens anders thuis hoort hoor ik het wel :wave:

jcutter

Badass junkie
Ik denk dat hij word geknuffeld door ali b de knuffel marokaan die wil dat de jongeren op het rechte pad blijven.

Lauu

Badass junkie
boete per pil...nog een boete voor het hebben van illegale zooi

strafblad weet ik niet

Aking

Wijs gebruiker
ik kreeg n taakstraf toendertijd (al stond r toen meer op mn veroordeling... t was dus niet alleen voor die pillen)

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Waar werd hij gefouilleert? Er is denk ik ook wel een verschil tussen het vliegveld en preventief fouilleren op het station o.i.d.

riflexz

Bewuste gebruiker
Een vriend van mij werd eens opgepakt met 50 pillen op zak. Hij heeft 2 maand in een gevangenis gezete + strafblad..

Wel met de Belgische cops

sinfony

Experimenterende gebruiker
kijk eens op de site van Tolerantie.nu. Daar staat wel nuttige informatie wat je kan doen en over gevolgen enzo.

bedankt , dit is een handige site :)

Waar werd hij gefouilleert? Er is denk ik ook wel een verschil tussen het vliegveld en preventief fouilleren op het station o.i.d.

bij de ingang van een discotheek

hij zal zelf wel niet eens weten waar het vandaan komt.. het was puur en alleen voor hem en 2 vrienden (waaronder ik). niet om te dealen.. maarja, maak dat maar iemand wijs :grin:

de GT

Bewuste gebruiker
als je huis vol moordwapens staat wil ook niet zeggen dat je gemoord hebt. Ze kunnen hooguit vermoeden dat je dat wil doen, maar zolang ze geen bewijs hebben dat je het hebt gedaan kun je er ook niet voor gestraft worden.

Helaas gaan veel criminelen hierdoor vrijuit, maarja, andersom gezien wil je ook niet dat de overheid je zomaar van alles kan maken zonder dat ze bewijs hebben. Dat zou een totalitaire dictatorale staat tot gevolg hebben.

En wat je onder 'criminelen' verstaat moet je zelf maar weten. Ik heb persoonlijk geen problemen met mensen die hun medemens in bepaalde behoeften voorzien. :wave:

Bovenaan