Vriend verslaafd aan blowen en pokeren

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

De Zandman

Badass junkie
We hebben niets meer gehoord over hoe het gaat met de TS...Catwoman!
Als je hier nog bent op df, graag info over hoe het met je gaat?

Catwoman

Experimenterende gebruiker
Ik ben een tijdje afwezig geweest, er is veel gebeurd. Mijn ex heeft nadat het een tijdje uit was weer contact met mij opgenomen. Hij zei dat hij er nu over uit was dat hij aan zichzelf wilde werken en van het blowen af wilde. Hij zei dat hij niet gelukkig was en in zag dat dit niet de toekomst is die hij voor ogen heeft. Ik had gezegd dat hij hulp moest gaan zoeken daarvoor. Hij heeft zich toen aangemeld bij de verslavingszorg. Daarna spraken we af en toe af en deed hij heel erg zijn best om mij te overtuigen dat hij er klaar voor was en hield hij ook veel meer rekening met mij.

Daarna kwam zijn moeder in het ziekenhuis en is helaas ook overleden. Ik had een hele sterke band met haar en was/ben er kapot van. In de periode dat ze in het ziekenhuis lag trokken we al meer naar elkaar toe omdat we het verdriet samen deelden. Ik wilde meer afstand bewaren maar dat werd steeds moeilijker.

Hij loopt nu bij de verslavingszorg en moet ook naar een psycholoog en een leefstijl training. Hij wil ook stoppen met roken omdat er dan meer kans is dat het stoppen met blowen slaagt. Hij is er dus wel mee bezig.

Ik merk aan mezelf dat ik er moeite mee heb dat er in de praktijk nog niet veel veranderd is. Ik had gehoopt dat hij al veel verder zou zijn. Ik snap dat de situatie rondom zijn moeder voor vertraging heeft gezorgd maar ik merk dat ik nu begin te twijfelen aan dingen.

Ik heb zelf een zware tijd achter de rug. Eerst de break up, daarna het ziek zijn en overlijden van zijn moeder, ik ben ook nog geopereerd tussendoor en onlangs is mijn nichtje verongelukt. Dit maakt dat ik me vaak verdrietig of somber voel. Ik weet nu even niet hoe dit verder moet.

De Zandman

Badass junkie
Dit proces is een heel vaak terugkerende gang van zaken.
Vaak is dit een manier om een terugkeer te gaan bewerkstelligen, door ineens aan zichzelf, in casu de verslaving te gaan werken.
Dat houdt men een tijdje vol, jij draait bij, en voila. De hele ellende begint van voren af aan.
In jouw geval zou ik afwachten hoe dit verder gaat.
Start de relatie iig n i e t op.
Daar is het nu te vroeg voor.
Eerst zien, dan geloven!

Catwoman

Ja ik probeer een bepaalde afstand te bewaren. Ik heb ook gelijk tegen hem gezegd dat ik niet zomaar weer de relatie in stap. Mijn vertrouwen is beschadigd en hij moet dat eerst zien terug te winnen. Ik zei dat ik weer wilde gaan daten om te kijken of het nog goed kon komen. Door de ziekenhuis opname en het overlijden van zijn moeder is het wel een beetje sneller gegaan dan ik wilde. Ik neem nu weer meer afstand en dan zie ik het wel. Ik kijk ook nog wel om me heen om te zien of er andere leuke mannen zijn

De Zandman

Badass junkie
Die laatste zin spreekt boekdelen.
Als je zover bent dat er ruimte is voor een ander, dan is de relatie in principe reddeloos verloren in mijn ogen.
Het vertrouwen is weg, en zeer waarschijnlijk de liefde ook...iig is die laatste danig bekoeld!

Ik denk dat je er het beste hoe pijnlijk ook, een punt achter moet zetten.
Want hoe langer je doormodderen, hoe te zwaarder het wordt, voor beide partijen.

Catwoman

Ik weet niet of ik al echt open sta voor andere mannen maar ik merk dat ik me niet alleen meer op mijn ex focus. Ik probeer realistisch te blijven en niet alles op hem in te zetten. Wat jij zegt, het kan ook zo zijn dat hij nu alleen de schijn op houd en niet echt met zichzelf aan de slag gaat

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Dat er iets ingrijpende gebeurt in zijjn leven, is geen excuus. Sterker nog, hij geeft het de schuld.. het is een hele sterke moes. Wel weer hetzelfde liedje..hij kan er niets aanndoen maar heus het komt weer goed. Trap hier echt niet in.

Juist dit soort gebeurtenissen moet het een verslaafde echt duidelijk zijn dat hij dit niet gaat gebruiken als smoes maar als motivatie. Want dit ga je ook terughoren bij een terugval in gebruik. Hij kon er niets aan doen, want hij kon niet goed omgaan met zoiets.. hoe gaat hij er dan mee om als er weer iets gebeurt?

Ik ken gelukkig veel verslaafden die dit ook zien als een wake up call. Het kan hem ook motiveren zijn moeder trots te maken.
Dit is zo'n cliché.. het lukt niet maar wat anders de schuld geven....

Ik vind het echt een laffe streek van hem.

Catwoman

Dat er iets ingrijpende gebeurt in zijjn leven, is geen excuus. Sterker nog, hij geeft het de schuld.. het is een hele sterke moes. Wel weer hetzelfde liedje..hij kan er niets aanndoen maar heus het komt weer goed. Trap hier echt niet in.

Juist dit soort gebeurtenissen moet het een verslaafde echt duidelijk zijn dat hij dit niet gaat gebruiken als smoes maar als motivatie. Want dit ga je ook terughoren bij een terugval in gebruik. Hij kon er niets aan doen, want hij kon niet goed omgaan met zoiets.. hoe gaat hij er dan mee om als er weer iets gebeurt?

Ik ken gelukkig veel verslaafden die dit ook zien als een wake up call. Het kan hem ook motiveren zijn moeder trots te maken.
Dit is zo'n cliché.. het lukt niet maar wat anders de schuld geven....

Ik vind het echt een laffe streek van hem.
Ja het zou juist een motivatie voor hem moeten zijn aangezien zijn moeder haar wens was dat hij zou stoppen met blowen. En dat wist hij dondersgoed.

Van de week was hij hier en hij was behoorlijk onredelijk naar mij toe. Hij is toen ook boos weg gegaan terwijl ik helemaal niets verkeerds had gedaan. Daarna doet hij gewoon alsof er niets aan de hand is. Ik heb gezegd dat ik het jammer vind dat hij niet zijn excuses aanbied. Hij zei toen dat hij niet meer weet wat hij heeft gezegd. Dit excuus gebruikt hij altijd. Dat is lekker makkelijk. Ik heb gezegd dat ik hem voorlopig niet meer hoef te zien. Maar misschien kan ik er beter gewoon helemaal mee kappen.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Er komt een punt dat hart en hoofd 1 worden.
Je emoties en ervaringen zijn dan zo sterk dat daar een beslissing uit voortkomt..definitief stoppen met hem.

Zo te horen ben je al hard op weg naar dat punt. Ik ken echt precies zo iemand die om de haverklap iets niet meer weet. Dat gebeurt altijd als zij een fout heeft gemaakt, op andere vlakken is er niks met haar geheugen aan de hand.

Hij weet/wist je behoorlijk te manipuleren. Je antwoordde vanuit jouw gevoel wat ik echt klasse vind. Dit raad ik iedereen aan...maar dan is er de intentie om de band niet te schaden.

Hij heeft het al zoveel beschadigd dat je echt in de positie mag zitten van: stop..not on my watch..

Voor mij is het makkelijk praten, eigen ervaring: ik heb die dame heel duidelijk gemaakt..kom niet nog 1 keer aan met 'kan er niets aan doen want.." & weet ik niet meer. Anders is daar de deur..
Ze was heel snel uit mijn leven.Ondanks de nodige emoties had ik daardoor ook mijn leven weer terug.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
. Ik heb gezegd dat ik hem voorlopig niet meer hoef te zien. Maar misschien kan ik er beter gewoon helemaal mee kappen.
Ben je er al over uit wat je gaat doen, of laat je alles bezinken in deze pauze?

Ik had niet gereageerd op het overlijden van je schoonmoeder. Ik weet niet wat ik erop moet zeggen..sterkte klinkt zo cliché maar dat wens ik je echt toe. Rouwen is zo persoonlijk. Heel heftig lijkt het me voor je. Ik had je echt een partner gegund die er voor je is zonder negatief zelf de nodige aandacht vragen. Goed dat je afstand genomen hebt daarom.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Die laatste zin spreekt boekdelen.
Als je zover bent dat er ruimte is voor een ander, dan is de relatie in principe reddeloos verloren in mijn ogen.
Het vertrouwen is weg, en zeer waarschijnlijk de liefde ook...iig is die laatste danig bekoeld!

Ik denk dat je er het beste hoe pijnlijk ook, een punt achter moet zetten.
Want hoe langer je doormodderen, hoe te zwaarder het wordt, voor beide partijen.
Ik ben het hier 100% mee eens.
' de laatste zin spreekt boekdelen
Wellicht dat je nog met 1 been in de relatie staat of stond. Misschien door hoop of verleden. Maar met je andere been sta je meer in de realiteit.

Ik snap dat je niet op zoek bent. Maar als je ervoor openstaat. Dat is echt het signaal dat je aan het loslaten bent. Sterker nog.. al is gebeurd. Ieder heeft zijn eigen tempo om dat andere been ook uit de relatie te krijgen.

Catwoman

Ben je er al over uit wat je gaat doen, of laat je alles bezinken in deze pauze?

Ik had niet gereageerd op het overlijden van je schoonmoeder. Ik weet niet wat ik erop moet zeggen..sterkte klinkt zo cliché maar dat wens ik je echt toe. Rouwen is zo persoonlijk. Heel heftig lijkt het me voor je. Ik had je echt een partner gegund die er voor je is zonder negatief zelf de nodige aandacht vragen. Goed dat je afstand genomen hebt daarom.
Nee ik zit nog steeds met twijfels. Ik had hem vanavond aan de telefoon, toen hebben we er ook over gesproken. Hij zegt dat hij een plan gaat maken voor het stoppen met blowen. Dat wil hij me aankomende week voorleggen. Ik heb gezegd dat dat goed is maar dat ik niets kan beloven omdat ik nog steeds met twijfels zit. Ik geloof er niet zo erg meer in en ik weet ook niet of ik er nog zin in heb.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan