Vriend verslaafd & in de handel

Hallo allemaal,

Ik wil hier mijn verhaal kwijt en wil graag jullie meningen hierover. Ik woon al 6 jaar samen met mijn verloofde. Alles ging altijd goed tussen ons en we hadden ook een mooie toekomst voor ogen. Helaas is deze droom de laatste jaar verandert. Ik moet wel zeggen dat mijn vriend dagelijks wiet heeft gerookt en verder met drugs ging hij niet. Zelf neem ik af en toe wel een xtc, maar alleen als ik naar feesten ga. Ben er achter gekomen dat mijn vriend de afgelopen jaar aan snuiven is en zich heel anders gedraagt en ik merk ook dat hij zichzelf niet meer onder controle heeft en is begonnen met dealen (coke en wiet). Ook liegt hij veel tegen me. Ik vind het zo jammer dat alles zo is verandert en het lijkt erop dat hij steeds meer begint te snuiven. Nu ben ik een week bij hem weg en ben eigenlijk niet van plan terug te gaan. Hij zegt dat hij zijn leven wil beteren en verder met me wil. Alleen vind ik het alleen erg moeilijk om te geloven. Denken jullie dat iemand zomaar zou kunnen stoppen met drugs en handelen zodat hij zijn liefde terug kan winnen?

Ik hoop het maar

flash kieke

Wijs gebruiker
ik weet het niet

als hij echt van je houd dan zal hij wel stoppen

maar dat zal dan wel niet in 1,2,3 gebeuren
het zal effe duren voor dat hij zal kunnen stoppen om te snuiven denk ik

maar met dealen zal hij wel wat rapper kunnen stoppen dan met snuiven

:wave:

Deranged

Badass junkie
Kan uit eigen ervaring zeggen dat als je maar genoeg van een meisje houdt je de drugs met heel veel plezier het raam uit sodemietert. Als je maar ziet wat voor een pijn je je meisje ermee doet moet dat genoeg reden zijn ermee te kappen.

Mac...

Badass junkie
Komt mss grof over maar mijn gedachten zijn:

Denk niet dat hij zal veranderen. Denk niet dat hij zijn levenswijze die hij zo snel heeft opgebouwd zo weer kan afbreken. Denk dat als je bij hem terug komt dat hij je zal blijven bezeiken met drugs. Denk wel dat hij zijn best zal doen om het te laten, maar dat zal (denk ik) tevergeefs zijn.

Dit betekend niet dat het ook zo zal zijn, maar ik spreek uit mijn eigen ervaring. Je kan pas stoppen als je dat zelf wil en niet omdat iemand anders dat wil.

bedankt allemaal voor jullie reacties. En mac je hebt groot gelijk ik denk ook dat iemand zelf moet willen stoppen. Ik hoop wel dat als ik weg ben hij beseft hoe slecht hij bezig is. Ik weet namelijk dat hij veel van me houdt en hopenlijk is de liefde groter dan de drugs.

Groetjes

Emo

Bewuste gebruiker
mac heeft gelijk naar mijn inzien
het dealen van drugs is niet super moeilijk van af te komen
(behalven als hij echt in het grote circuit zit , dan word het toch al snel moeilijker) maar van de drugs afkomen is moeilijker
ik had het alleen al met softdrugs (hasj en wiet) ik rookte ook veel. ik had een lieve vriendin en ik wou ook echt stoppen voor haar
maar niet voor mezelf ... het lukte me wel om te minderen
maar stoppen wil ik nu nog steeds niet :)
iig heb ik het nu weer redelijk onder controle
je kan uiteindelijk alleen stoppen met drugs als je het zelf wil
niet als je het voor iemand anders doet, dat hou je 2 weken hooguit vol en dan laat je je toch weer gaan ( in de meeste gevallen dan :rolleyes: )

boy

Bewuste gebruiker
Nou emo, daar ben ik het niet mee eens. Als mijn vriendin of vriendengroep echt zou willen dat ik bijvoorbeeld stopte, dan dump ik alles ter plekke. Bedenk maar even wat meer waard is, drugs of je vriendin?

Emo

Bewuste gebruiker
ja in het geval dat je niet verslaafd bent dan lukt het je idd wel
maar ik heb het hier wel over verslaving en ik weet van meer mensen dat ze het niet zouden kunnen als ze het zelf niet wouden
maar stoppen voor andere blijft veel moeilijker dan stoppen als je er zelf achter staat
dat is mijn mening :)

cunt

Wijs gebruiker
Emo zei:
ja in het geval dat je niet verslaafd bent dan lukt het je idd wel
maar ik heb het hier wel over verslaving en ik weet van meer mensen dat ze het niet zouden kunnen als ze het zelf niet wouden
maar stoppen voor andere blijft veel moeilijker dan stoppen als je er zelf achter staat
dat is mijn mening :)
ben ik het mee eens .. je moet het echt zelf willen ..!!

Deranged

Badass junkie
boy zei:
Nou emo, daar ben ik het niet mee eens. Als mijn vriendin of vriendengroep echt zou willen dat ik bijvoorbeeld stopte, dan dump ik alles ter plekke. Bedenk maar even wat meer waard is, drugs of je vriendin?
Precies, echte liefde is sterker en belangrijker dan drugs.

Emo

Bewuste gebruiker
boy zei:
vriendin . Bedenk maar even wat meer waard is, drugs of je vriendin?

dat zou kunnen als je niet verslaafd bent. dan kan dit allemaal zeer goed wat je nu zegt. maar als je echt verslaafd bent dan is die keuze ineens een stuk lastiger.
je ziet niet voor niks mensen die alles verliezen
denk aan hun huis familieleden die mensen hebben die keus ook kunnen maken en kunnen die keus ook nog steeds maken
maar ze willen zelf niet stoppen
dus wat je zegt klopt wel totdat iemand echt verslaafd is
dan ligt het in de meeste gevallen een stuk lastiger

dallandra

Wijs gebruiker
Deranged zei:
boy zei:
Precies, echte liefde is sterker en belangrijker dan drugs.

dat kan je wel zeggen,maar zo werkt het niet altijd als je verslaafd ben.
zeker als je vriendin er niet bij is en je handelt in drugs,is de vereiding erg groot..zo denk je gewoonweg niet als je verslaafd bent..was t maar zo,dan zou t een stuk makkelijker zijn om te stoppen.

Emo

Bewuste gebruiker
ja maar als je nog zo kan denken ben je in mijn ogen ook niet echt verslaafd
want dan kun je stoppen en moet je dat ook zeker doen voordat je wel te ver gaat
mensen die echt verslaafd zijn doen er alles voor
die leven alleen maar voor de drugs
met die gedachten staan ze op en met die gedachten gaan ze weer slapen
kijk maar eens christian f. Wir kindern Vom bahnhof zoo :)

GabberFreak17

Belezen gebruiker
nja k geef mac ook gelijk stoppen met drugs moet j idd zelf willen voor een ander stoppen heeft meestal weinig tot geen zin... de wereld van drugs enz is gwn te mooi...die gevoelens zijn meestal in t normale leven neit te behalen... denk door de schades die drugs je geven in j hersenen en de sterke drang eigk j hele leven j blijft achtervolgen,., al is stoppen wel mogenlijk moet die persoon dr echt 100% achter staan

Succes :)

Mac...

Badass junkie
Misschien kleine tip:
Ik heb nu een vriendin die me niet verbied om drugs te gebruiken, ook al heeft zij er helemaal niks mee en heeft ze eigk liever (natuurlijk) dat ik niet gebruik. Juist omdat ik zo vrij kan en mag zijn in mijn eigen keuze lijkt het haast wel makkelijker om er nee tegen te zeggen. Dwang lijdt denk ik alleen maar tot meer gebruik.

Emo

Bewuste gebruiker
ja maar mac we hebben het hier over iemand die verslaafd is en in de handel zit. ik denk niet dat hij ineens zal stoppen als niemand meer zegt dat hij het niet meer moet gebruiken !
hij is verslaafd ! dat zijn de 3 fatale woorden met drugs !

Mac...

Badass junkie
Ja ok, maar bedoelde alleen maar aan te geven dat daardoor de drang minder wordt. Hmm, is idd moeilijk je kunt hem idd ook niet zijn gang laten gaan.

Emo

Bewuste gebruiker
nee daarom als iemand niet verslaafd is kun je zoveel kanten met zo'n iemand op ! op het moment dat iemand verslaafd is zijn dr opeens zo weinig mogelijkheden. ik snapte wel wat je bedoelde met die tip
maar het paste niet helemaal in de context van het onderwerp :)

Sheena

Newbie
Dat ligt helemaal aan de persoon zelf. Hij wil het zelf waarschijnlijk wel maar dat is heel moeilijk want je zit in je eigen wereldje waarin je geen problemen hebt en je alles aan denkt te kunnen. Als je dan weer nuchter raakt kan je nogal in paniek raken omdat je ziet hoe n kk zooi je ervan gemaakt hebt en zo ga je uiteindelijk snel weer terug naar de warme wereld van coke. ik vind trouwens ook dat mensen coke-verslaving heel erg onderschatten want bij mij in t dorp bijv zit het er vol mee en er zijn maar heel weinig mensen die er in ze geheel mee kunnen stoppen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoelang je er verslaafd aan bent en of het al tot je doordringt, dit hebben mensen vaak niet en onderschatten dan waar ze in zijn beland

HarDman

Newbie
Het kan allemaal wel!!! :) Mn vriendin dumpte me na 4 jaar. Omdat ik alleen nog maar in de drugs zat. Drugs drugs en nog eens drugs. Terwijl zei al 4 jaar bezig was mij er uit te halen. Ze ging er aan kapot.
Maar het feit dat zij mij verliet maakte mij echt helemaal kapot. Geestelijk en lichamelijk. Heb me laten opnemen. 3 maanden lang. Helemaal clean....spreek nu heel vaak met mn ex vriendinnetje af.... en we hebben het heel leuk samen, misschien wordt het nog wat:)....dus het kan allemaal wel......alleen je moet prioriteiten stellen, en die knop in je hoofd omzetten....omzetten op NEVER and NEVER AGAIN!!!.......als dat niet gebeurd lukt het ook niet..........

Bovenaan