vriendjes

pineapple

Experimenterende gebruiker
wil graag eens met me vriendjes naar coffeeshop
probleem: geen van vrienden heeft een goed woord over voor 'drugs' allemaal zijn ze er keihard tegen en ik durf het hen amper te vragen.

nu is mijn vraag of ik het toch zou riskeren om het hen te vragen? waar ik vooral schrik voor heb is dat ze me anders zullen aankijken als ze dit uit mijn mond zullen horen.

iemand enige tips hoe ik dit op een zo voorzichtig mogelijke manier kan aanpakken en hoe ik hen eventueel zou kunnen overtuigen om toch eens mee te gaan?
alvast bedankt!
:wave:

TrippyShit

Badass junkie
Vind dat altijd zo raar die mensen die er zo hard tegen zijn.. Je hoeft het niet te doen maar waarom er zo tegen zijn? Al helemaal als het gaat om wiet.. die mensen hebben er meestal ook de ballen verstand van en geloven alles negatiefs wat er maar over verteld wordt..

Verder.. Ik zou het gewoon vragen.
Nooit geschoten is altijd mis, ze zullen toch niet gelijk zo erg anders tegen je aankijken?

pineapple

weet eigenlijk niet waarom die er zo tegen zijn. ik veronderstel dat het vooral te maken heeft met de effecten van drugs...

denk wel dat ze me anders zullen bekijken en dit in niet zo positieve zin. natuurlijk weet ik het niet op voorhand, kan altijd anders uitpakken.

mja, kan toch moeilijk beginnen met: heb je zin om eens mee te gaan naar coffeeshop? moet het denk ik subtieler aanpakken.. weet alleen niet hoe..

Moker

Bewuste gebruiker
chiwawa zei:
denk wel dat ze me anders zullen bekijken en dit in niet zo positieve zin. natuurlijk weet ik het niet op voorhand, kan altijd anders uitpakken.

als het echte vrienden zijn zouden ze dit niet erg vinden? Ik ken ze verder niet maar als ze jou al anders gaan bekijken alleen omdat je eens een blowtje wil roken dan zijn dat in mijn ogen geen echte vrienden.

gegroet :wave:

Psy High

Belezen gebruiker
chiwawa zei:
weet eigenlijk niet waarom die er zo tegen zijn. ik veronderstel dat het vooral te maken heeft met de effecten van drugs...

Het heeft vooral te maken met angst voor wat onbekend is

Hashja

Bewuste gebruiker
Hoi :mrgreen:

Mijn vrienden waren ook altijd vel tegen. Allemaal slaven van de maatschappij. Maar juist omdat ik zei dat ik het interessant vond leerden ze gaande weg van mij dat dat negative beeld niet klopt, en dat er hele mooie kanten aan drugs zitten. Enige verschil is dat ik nog een kameraad had die hetzelfde dacht als mij. Experimenteer voorzichtig dan is er niets aan de hand. Mijn vrienden accepteren dat ik gebruik en vinden het soms zelft prachtig om mijn verhalen te horen.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
TrippyShit zei:
Vind dat altijd zo raar die mensen die er zo hard tegen zijn.. Je hoeft het niet te doen maar waarom er zo tegen zijn? Al helemaal als het gaat om wiet.. die mensen hebben er meestal ook de ballen verstand van en geloven alles negatiefs wat er maar over verteld wordt..

Idd, ik vind het ook moeilijk om te begrijpen dat mensen soms echt door externe factoren zo afgestompt kunnen zijn. Alsof ze hun eigen oordeelvermogen verloren hebben..

Maarjah.. We kunnen enkel proberen onze figuurlijk blinde medemens te proberen genezen en terug zient te maken!

Ik vraag me nu af, drinken je vrienden? Dat zou ik wel heel hypocriet vinden, maar meestal is het wel dat ze dat dan wel doen. Misschien eens wat feitjes voorschotelen in de hoop het hen aanzet tot denken en herzien van eigen meningen?

Nu meer on topic: Je kan proberen het rustig in de groep te smijten, door bijvoorbeeld eerlijk te zeggen dat je wel zin hebt in iets nieuws, dat je je experimenteel voelt enzo. En vragen of sommige uit de groep zich ook niet zo voelen? Info beginnen opzoeken en af en toe wat feitjes erover in de groep smijten. Door middel van verhalen die je hebt gehoord (waarvan jouw eigen intresse/nieuwschierigheid vandaan komt) vertellen aan hen. En dan uiteindelijk met de letterlijke voorstellen afkomen. Neemt wat tijd in beslag, maar meningen (her)vormen gebeurt niet in enkele dagen maar neemt tijd in beslag.

Ik wens je alvast een experimenteel en verantwoordelijke ontdekkingstocht toe en hoop dat je omgeving zich dit niet van jou onthoud! :hearteyes:

Willemijn

Bewuste gebruiker
chiwawa zei:
wil graag eens met me vriendjes naar coffeeshop
probleem: geen van vrienden heeft een goed woord over voor 'drugs' allemaal zijn ze er keihard tegen en ik durf het hen amper te vragen.

nu is mijn vraag of ik het toch zou riskeren om het hen te vragen? waar ik vooral schrik voor heb is dat ze me anders zullen aankijken als ze dit uit mijn mond zullen horen.

iemand enige tips hoe ik dit op een zo voorzichtig mogelijke manier kan aanpakken en hoe ik hen eventueel zou kunnen overtuigen om toch eens mee te gaan?
alvast bedankt!

hebben ze ooit al es drugs gebruikt?
zoneen , dan zijn het hypocriete ****** met vooroordelen

Izx

Willemijn zei:
Hebben ze ooit al es drugs gebruikt?
zoneen , dan zijn het hypocriete ****** met vooroordelen

Je kan toch wel begrijpen dat het moeilijk is anders te geloven dan dat drugs slecht zijn als dat je hele leven in je wordt gestampt.

Daarentegen, dat is ook bij mij gedaan en ik deed ook niet moeilijk toen k voor het eerst vrienden van me zag blowen... Ik was toch wel ff nieuwsgierig :grin:

pineapple

at moker, loadrunner: me vrienden zouden me niet laten vallen daarvoor, maar is wel te begrijpen dat ze zich anders zouden gedragen als ze er zo fel tegen zijn, het zal alleszins onze vriendschap een andere wending geven, spijtig genoeg. maar het ligt op men lever en wil het eruit. heb ondertussen wel al een poging gedaan om het onderwerp op tafel te leggen, maar dit zonder weinig resultaat. ik schijn hen er maar geen interesse voor in op te wekken. het is alsof ze vastgeroest zijn in een stereotype van mensen die drugs gebruiken. ik verwacht ook niet dat ze het zelf gaan gebruiken, maar eens meegaan. ik vrees dat ze ook dit voorstel zullen afwijzen.

at argulas: sommige vrienden drinken bijna geen alchohol, terwijl anderen echte zuipers zijn. maar begrijp niet wat er hypocriet aan is? alcohol heeft toch iets minder hevige effecten.

at willemijn: naar mijn weten hebben vrienden nog nooit drugs gebruikt. en naarmate ze er zo hard tege zijn, denk ik niet dat ze dit van plan zijn.

alvast bedankt voor jullie reacties, heb er alleszins wel iets aan. ben er nu wel wat geruster in, maar conclusie, ben nog niet echt stap verder geraakt, maar ik veronderstel dat het door mijn slechte aanpak is. sowieso zal ik nog poging ondernemen.

chrzz

Belezen gebruiker
Zeg tegen hun dat je gewoon iets wilt gaan drinken, en stop voor een coffeeshop, roep "dit is een leuk café!" en wandel schijnheilig naar binnen. :stoned:

Als je pech hebt zijn ze zoals mijn moeder, die mij eens vertelde dat ze wist dat in cannabis alle andere soorten drugs samen zaten en dat dat dus het verslavendste was. Ik kwam echt niet meer bij :grin: :grin: :grin:

Jaimie

Belezen gebruiker
chiwawa zei:
alcohol heeft toch iets minder hevige effecten.

Voor de lange termijn effecten moet je maar eens een dokter of alcoholieker uithoren. Voor korte termijn effecten moet je maar eens een shotje of 5-10 naar binnenkappen op een uur

DR. Sosa

Newbie
als je drugs gebruikt is dit je eige keuze.
mijn vrienden wete van mij wat ik gebruik ook al zijn er een paar tege

Bovenaan