Vroeg me eigenlijk af ...

Hallo allemaal,

Een hele lange tijd terug was ik echt verslaafd aan speed, xtc en coke. Ben nou ongeveer 5 jaar clean en heb eigenlijk even zin om uit de bol te gaan. Dus wat heb ik gedaan, heb wat besteld bij iemand, maar nou vroeg ik me af, gaan de effecten nog altijd zo goed zijn als vroeger of ga ik helemaal doorflippen ? Ik bedoel maar, het is zo een lange tijd geleden maar zit toch ook met de schrik : gaat het met één keer blijven of gaat het weer van vooraf aan beginnen. Want dat is nou niet wat ik wil. Ok dit zal aan mijn karakter liggen waarschijnlijk.

Maar is er hier niemand die dit ook heeft gehad , lange tijd niets en dan terug beginnen ? Niet dat ik een newbie ben op dit vlak maar wat is de beste dosis om iets te nemen ?

Alvast bedankt,

Ch@rmedOne

e-Thom

Experimenterende gebruiker
je tolerantie voor die drugs zal wel geweldig afgenomen zijn dus ik zou zeker niet beginnen met de dosissen die je toen gewend was
als je ooit verslaafd bent geweest aan die stoffen zou ik maar uitkijken...eens je de smaak terug te pakken hebt....dit geldt niet noodzakelijk voor iedereen maar als je ergens verslaafd aan geweest bent, ben je er toch vatbaarder voor

Mac...

Badass junkie
Ik raad het je ook af, als je clean bent na een verslaving houdt dat zo, verslaafd ben je voor de rest van je leven.

Het is daarvoor dat ik dus eigenlijk het meeste schrik van heb, ik hou het nou al zolang vol om niets te doen, maar voel me op dit moment zo een huismus, overdag bij de kleine zijn en s'avonds gaan werken, zo gaat het al maanden, ben al zolang niet meer weggeweest en ik weet dat als ik op stap ga dat ik het niet zonder kan omdat ik al in slaap val rond middernacht, en dus om door te gaan ....
Ik loop al 2 dagen superzenuwachtig rond omdat ik dus niet weet hoe het gaat worden en hoe het gaat aflopen. Terug kan ik niet meer (volgens mij dan ofwel zoek ik een uitvlucht), kan het moeilijk door het toilet gaan spoelen, zonde van het geld. Maar heb zo een gevoel van onzekerheid dat ik nou al weet dat als ik me niet lekker in mijn vel voel en het toch neem dat het niet beter zal worden .... en het ergste is dat ik me nou al schuldig voel ten opzichte van mijn zoontje :(

Krs

Bewuste gebruiker
als je je nu al schuldig voelt tegenover je zoontje zal ik het niet doen. Een nacht feesten lukt wel zonder drugs alleen het is minder leuk. je hebt het niet nodig voor een leuke avond. Het is idd wel zonde om weg te gooien maar probeer het anders weer te verkopen.

Drazzic

Bewuste gebruiker
Als je twijfelt om het te doen, doe het dan niet!
Als je zelf niet helemaal achter je keuze staat nu, hoe sta je er tegenover er na. Ik zou het gewoon niet doen. Je hebt gezien wat het is en hou het daar dan bij. Op stap gaan zonder kan makkelijk, ga je maar aan de red bull of dergelijks :)

Heb het dus gister niet gedaan, ligt hier toch nog wel, denk dat ik het ga doen wanneer ik me wel lekker in mijn vel voel erbij. Heb nou een week verlof, moet dus niet gaan werken, misschien dat ik ééntje neem om eens heel veel energie te hebben om het huis eens aan de kant te zetten.

Maar jullie hebben allemaal gelijk hoor, als ik me ervoor al niet lekker bijvoel kan ik het beter niet doen

Jeller

Badass junkie
ik zou het mss el doen in je plaats maar dan zou ik het bij één pilletje houden, waarschijnlijk zal het effect weer als in je begintijden zijn alleen dat je niets nieuws zal meemaken.. maar ik zou tohc zeker niet mer dan 1 of 2 nemen

Mac...

Badass junkie
Ja maar het gaat denk ik meer om de risico's om niet weer verslaafd te worden, die kans is echt zo groot als je al verslaafd bent geweest en nu die ene keer die weer wilt gaan doen hoeft maar net genoeg te zijn om weer terug te vallen.

Hoi allemaal,

Ik heb het dan toch maar niet gedaan, ik heb ze doorverkocht aan een vriendin van me, ik heb nog eens heel goed nagedacht en jullie hebben gelijk als je zegt dat het makkelijker is er verslaafd aan te geraken als je dat ooit al eens geweest bent. Ik ben er ooit 5 jaar aan geweest, en 3 jaar van die 5 jaar was het dag in dag uit en op het einde zelfs al coke spuiten ipv de gewone pilletjes. Ik heb zelfs zo een 6 keer een crisisprogramma gedaan om af te kicken wat niet hielp, tot ik één keer echt in de shit ben geraakt door zoveel te gebruiken dat ik gedwongen ben tot dingen doen die ik niet wou doen en ik kon er gewoon niet weggeraken, maar daar ga ik niet over uitwijden want dat ligt na al die jaren nog steeds wel gevoelig bij me. Toen ik dat had meegemaakt heb ik er definitief een punt achter gezet en heb ik een programma gevolgd dat normaal 2 jaar duurt TG (Therapeutische Gemeenschap), ikzelf heb het maar 8 maanden gevolgd maar sindsdien nooit meer gebruikt. Toen ik er net buitenkwam had ik mijn moeder beloofd nooit meer te gebruiken, zij heeft zelfmoord gepleegd een maand nadat ik er buitenkwam, en dat speelde ook mee in mijn gedachten dat ik die belofte aan haar na alles wat ze heeft meegemaakt met me zou verbreken. Dus eigenlijk ben ik heel blij dat ik het niet gedaan heb want ik weet niet of ik wel het karakter zou hebben om het met één keer te houden aangezien het toch wel een mooie hoeveelheid was wat ik hier had liggen, :( Maar beter op voorhand het besef hebben dan dat het al te laat zou zijn en het weer van vooraf aan zou beginnen.

Sorry voor de ganse uitleg, maar vond na de reply's die ik gekregen had dat een uitlegje wel het minste was wat ik kon doen.

groetjes
Ch@rmedOne

Mac...

Badass junkie
Oke :grin: ik ben in ieder geval blij dat je het niet gedaan hebt, klinkt misschien wat hypocriet, maar ik weet hoe moeilijk het is de drang te weerstaan om toch maar weer eens wat te pakken. Juist dat maakt de verslaving dus...
Petje af voor jou, er zijn er genoeg die niet de kracht hebben, als ze het al in huis hebben, het toch niet te pakken. echt heel goed van je!!!

Dank je wel Mac :) En klinkt helemaal niet hypocriet hoor, je hebt nou eenmaal mensen die zich er wel aan kunnen houden van niet alledagen te gebruiken, en ik geloof wel dat jij zo iemand bent als ik de berichten goed gelezen heb op het forum, maar ik denk wel dat ik tot de categorie mensen hoor die dit niet kunnen.
En dank je wel voor de complimentjes, je doet me blozen, haha maar het doet me ook goed en geeft me ook het gevoel dat ik er goed aan heb gedaan om het niet te doen, thnx for that ! :wink:

Groetjes
Ch@rmedOne

Nou van het weekend ben ik toch maar op stap gegaan met een vriendin van me, we zijn naar een Goa-Party geweest, is niet echt mijn muziek, maar heb wat genomen, een halfje coke en 4 XTC en toen was de muziek wel echt te genieten, hihi, vond het zelfs zalig. De dag erna eigenlijk niet veel last gehad, alleen heel erg moe maar voor de rest niets, niet zoals ik vroeger had en meteen op zoek ging naar iets om weer te gebruiken. Nou voel ik me weer tiptop en ben echt blij dat het zo gegaan is. Blijkt toch maar weer dat je het ook matig kan doen, misschien volgende maand nog eens naar zo een party want was echt keileuk.

groetjes
Ch@rmedOne

Krs

Bewuste gebruiker
als je er zo mee kan omgaan dan kan het weinig kwaad in mijn ogen. Zelf kan ik dat ook. ik gebruik alleen op grote feesten en dan max 3 pille. en tusse die feesten een periode houden waarin ik niet gebruik. als je het zo kan volhoude is het best te doen

Ik vind het dus ook wel kunnen nou, had alleen schrik dat de reactie anders zou geweest zijn door mijn jarenlange verslaving van vroeger.
Maar nou ben ik dus opgelucht dat ik toch nog kan gaan stappen met wat te gebruiken en dat ik de dag erna niet weeral aanhang :)

Krs

Bewuste gebruiker
ik zal alleen niet meteen weer elke maand gaan gebruiken laat er een maand of 3, 4 tussen zitten

Is misschien ook wel weer waar, maar eerlijk gezegd vond ik het zo leuk om even uit de bol te gaan na 5 jaar thuiszitten en een red bulletje drinken. En ik zeg niet ik ga volgende week weer, maar zo binnen een maandje. Ik zie nog wel, maar kan niet ontkennen dat ik het lekker vond zaterdag.

Krs

Bewuste gebruiker
moet je ook nie ontkenne want het is ook heerlijk om af en toe met pille op helemaal uit je dak te gaan :grin: zolang je het met mate doet en het in de hand houdt

Inderdaad, ga het ook niet ontkennen :mrgreen: want ... en dat is wel heel raar, mijn man houdt heel veel van Goa muziek en ik vond het maar niets, tot zaterdag dan hé, nou vind ik het wel best leuk, ben meer voor retro house ed, maar nou ik dit ontdekt heb :)

Mac...

Badass junkie
Ja, je spaced er aardig op weg, als je het eens wilt luisteren moet je gewoon eens naar http://www.di.fm gaan, of ff via winamp op internetradio wat zoeken. Luister zelf altijd naar dj d-noiser (ook via winamp) echt vette goa trance.

Krs

Bewuste gebruiker
ik heb er zelf ook wel wat van maar wist niet echt of dat nou goa is. maar is wel coole muziek om op te space :grin:. heb is wat van scorb geluisterd heel wazig.

Bovenaan