Vuurwerk verboden vanaf 2026.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Het is gewoon schandalig dat rechercheurs die onderzoek deze nav misstanden op non actief zijn gesteld, maar nog erger , het laat heel duidelijk zien dat het belangrijkste orgaan die justitie en ambtenarij moet controleren gewoon onder het OM valt en blijkbaar dus niet onafhankelijk is.

Ja het rechtssysteem vertoont soms best wat gebreken. Al vind ik de trias politica op zich een van de onderdelen in onze democratie die bewezen goed werken. Alleen de invulling daarvan soms 😅

Ik heb ook met verbazing onze zuiderburen gevolgd in de reuzengom zaak en vervolgens de zaak met YouTuber Acid 😅

Knap bijzonder hoe er dan zulke verschillen in straffen ontstaan bij twee vergrijpen.

Brakka Mang

Badass junkie
Ja het rechtssysteem vertoont soms best wat gebreken. Al vind ik de trias politica op zich een van de onderdelen in onze democratie die bewezen goed werken. Alleen de invulling daarvan soms 😅

Ik heb ook met verbazing onze zuiderburen gevolgd in de reuzengom zaak en vervolgens de zaak met YouTuber Acid 😅

Knap bijzonder hoe er dan zulke verschillen in straffen ontstaan bij twee vergrijpen.
Ja ik ken die zaak ook. Inderdaad ook een voorbeeld die past bij een bananenrepubliek. De trias politica zou inderdaad goed moeten werken wanneer onafhankelijk maar dit is in weinig landen zo. Het is een beetje schone schijn, heeft mijn inziens niet met invulling te maken maar vooral 'voorbedachte rade' 😂

Vandaag natuurlijk ook een mooi voorbeeld met Venezuela. Waar alle internationale regels aan de laars zijn gelapt als Maduro vriendjes van de VS was geweest had ie kunnen doen waar die zin in had. Je bent met ons of tegen ons. Wat ook zo is in de reuzegom zaak natuurlijk. Van recht is daar absoluut geen sprake en eenmaal aan de kaak gesteld wordt de klokkenluider veroordeeld.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Wie doet er mee om nu landelijk punt te maken om vuurwerkshows in heel Nederland te organiseren dan wordt er effectief meer vuurwerk afgestoken misschien maar dan door professionals zodat er veel minder ongelukken zouden gebeuren en iedereen alsnog van deze mooie traditie te kunnen genieten / in stand houden. Ik gok dat er dan ook wat minder illegaal vuurwerk wordt gekocht met geluk.

Als het lukt dat men per dorp/stad mensen en de overheid subsidies en mensen kunnen wat doneren om mooiere shows te kunnen krijgen in hun woonplaats. Gaat me niet om de winst of iets maar om ook op evenementen vuurwerk shows te kunnen laten genieten. En bruiloften verzin het maar.

Vriendelijke groeten,
Timeless

Brakka Mang

Badass junkie
Wie doet er mee om nu landelijk punt te maken om vuurwerkshows in heel Nederland te organiseren dan wordt er effectief meer vuurwerk afgestoken misschien maar dan door professionals zodat er veel minder ongelukken zouden gebeuren en iedereen alsnog van deze mooie traditie te kunnen genieten / in stand houden. Ik gok dat er dan ook wat minder illegaal vuurwerk wordt gekocht met geluk.

Als het lukt dat men per dorp/stad mensen en de overheid subsidies en mensen kunnen wat doneren om mooiere shows te kunnen krijgen in hun woonplaats. Gaat me niet om de winst of iets maar om ook op evenementen vuurwerk shows te kunnen laten genieten. En bruiloften verzin het maar.

Vriendelijke groeten,
Timeless
Hoe zou je dat voor je zien? Ik denk overigens dat er heel veel initiatieven startende zijn hoor. Vergunningverlening is ook een ding natuurlijk en netwerk is daarin denk ik ook belangrijk. Ik heb me nog niet echt verdiept hoe overheid of gemeenten die zelf voor ogen hebben. @Raver weet jij hier meer over toevallig?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik begrijp wel dat het oprichten van vuurwerk verenigingen een van de voorwaarden is van het verbod. Ik zou best in zo'n vereniging willen om daar wat te organiseren. Maar ik denk dat het nog op zich laat wachten hoe dat er dan precies uit moet gaan zien. Ik denk dat de infrastructuur voor dat soort dingen nog niet echt is ingericht.

Ik zou in elk geval niet weten waar te beginnen. Zou wel een uitkomst bieden voor de echte pyro's.

Brakka Mang

Badass junkie
Ik begrijp wel dat het oprichten van vuurwerk verenigingen een van de voorwaarden is van het verbod. Ik zou best in zo'n vereniging willen om daar wat te organiseren. Maar ik denk dat het nog op zich laat wachten hoe dat er dan precies uit moet gaan zien. Ik denk dat de infrastructuur voor dat soort dingen nog niet echt is ingericht.

Ik zou in elk geval niet weten waar te beginnen. Zou wel een uitkomst bieden voor de echte pyro's.
Er zijn al wel gemeenten waar natuurlijk al jaren vuurwerkverboden zijn maar elk jaar lapt iedereen daar de regels aan zijn laars. Maar daar zijn volgens mij nu al vuurwerkshow s dus is gewoon een beetje kijken naar het beleid aldaar en dit kopieeren wat anderen gemeenten zullen doen. Als bedrijf zijnde zit je natuurlijk met vergunningen wat betreft opslag en transport, omgeving , beveiliging etc etc. Komt best wel met bij kijken denk ik hoor. Ook is de vraag of dit wordt aanbesteed of dat dit op basis van gunning gaat.

Kordie

DF-koning

Als het lukt dat men per dorp/stad mensen en de overheid subsidies en mensen kunnen wat doneren om mooiere shows te kunnen krijgen in hun woonplaats. Gaat me niet om de winst of iets maar om ook op evenementen vuurwerk shows te kunnen laten genieten.

Bij landelijk verbod is één van de eisen dat mensen wel nog kunnen genieten van het vuurwerk, dus daar moet iets voor geregeld zijn.
Volgens mij kan dat ook een verenging zijn die vuurwerk afsteekt, maar dan met eisen. Las laatst iets van vluchtweg voor 112 voertuigen, certificaat om te mogen afsteken en en bepaalde klasse waarop controle is etc.

En bruiloften verzin het maar.

Klasse 1 mag geloof ik altijd en anders moet je een vuurwerkshow organiseren voor je gasten.
Ik heb wel eens een bruiloft gehad die zoiets had georganiseerd. Wel alweer 15 jaar geleden.
Maar was wel geweldig mooi. Vuurpijlen danste op de beats van de DJ en lichtman

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Bij landelijk verbod is één van de eisen dat mensen wel nog kunnen genieten van het vuurwerk, dus daar moet iets voor geregeld zijn.
Volgens mij kan dat ook een verenging zijn die vuurwerk afsteekt, maar dan met eisen. Las laatst iets van vluchtweg voor 112 voertuigen, certificaat om te mogen afsteken en en bepaalde klasse waarop controle is etc.

Dit is wat ik bedoel. Geen georganiseerde vuurwerkshow door professionals waar extreem strenge eisen aanhangen. Maar een lokaal burgerinitiatief met een vereniging die op basis van een licentie werken die ingetrokken kan worden als je je niet aan de regels houdt.

Dat is een ideale middenweg en wel een van de eisen die op tafel lag bij het verbod. Net als de compensatie voor de branche. Maar deze zaken zijn nog niet afgehandeld.

Brakka Mang

Badass junkie
Dit is wat ik bedoel. Geen georganiseerde vuurwerkshow door professionals waar extreem strenge eisen aanhangen. Maar een lokaal burgerinitiatief met een vereniging die op basis van een licentie werken die ingetrokken kan worden als je je niet aan de regels houdt.

Dat is een ideale middenweg en wel een van de eisen die op tafel lag bij het verbod. Net als de compensatie voor de branche. Maar deze zaken zijn nog niet afgehandeld.
Klopt het verbod gaat pas in als die zaken geregeld zijn. Tenminste, dat waren de voorwaarden. Maarja, de aanklacht van VS tegen Maduro ging ook ineens over Cocaïne ipv Fentanyl....🤣

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Klopt het verbod gaat pas in als die zaken geregeld zijn. Tenminste, dat waren de voorwaarden. Maarja, de aanklacht van VS tegen Maduro ging ook ineens over Cocaïne ipv Fentanyl....🤣

Ja goed, ik vond het in eerste instantie al verdacht dat het weer eens om een olie land ging. Maar zelfs daar doet Trump niet geheimzinnig over. Bizar eigenlijk hè. Bush probeerde dat volgens mij nog een beetje te verhullen.

Deadwing

Wijs gebruiker
Ik zou willen dat ik het kon begrijpen.
Hoe haal je het in je gestoorde hoofd om met bivakmutsen op hulpverleners te bekogelen met vuurwerk en van alles en nog wat.
Ik kijk dan naar onze eigen kinderen die een normale opvoeding hebben gehad en die hier ook niets van snappen. Wie doen dit?
Ik vraag me af of we met een vuurwerkverbod deze gestoorde gekken tegen kunnen houden, want deze kleine groep wil het jaar helemaal niet mooi afsluiten met wat vuurwerk. Iets wat de meerderheid wel wil.
Deze kleine groep, het uitschot, is alleen maar uit op verstoring van de orde, slopen en rellen.
Gewoon criminelen zijn het.
Hoop dat deze lui keihard aangepakt worden en achter een hoog hek lang na kunnen denken over hun zonden en alles kwijtraken.
Elke euro schade verhalen en beslag leggen op inkomen, bezit en ander vermogen.
Het echte probleem is volgens mij dat excessief geweld tegen politie en hulpverleners al jaren plaatsvind. Al was het vorig en dit jaar met oud en nieuw wel heel extreem. Maar we weten dat met name hulpverleners al jaren regelmatig worden belaagd. Daar is bij mijn weten nooit echt iets mee gedaan. Regels zijn nooit aangescherpt.

Mijn punt is dat als ze toen al met een praktisch zero tolerantie beleid waren begonnen tegen dit waanzinnig gedrag, er nu minder incidenten waren geweest. Waarschijnlijk vrijwel geen.

Iedereen klaagt maar na een paar weken is het weer stil en er verandert waarschijnlijk nog steeds niets. Dus maak je borst alvast maar nat eind 2026 met dat verbod op vuurwerk..

En bedenk ook nog even dat we met dit massaal geweld het wereldnieuws hebben gehaald..

Laatst bewerkt:

Deadwing

Wijs gebruiker
Ik hoorde eergisteren iemand op mijn werk zeggen dat hij vooral dit jaar extra gaat knallen omdat het nu verboden is..met een groepje ook blijkbaar..

Hij zal zeker niet de enige zijn in december..

Kordie

DF-koning
Ik hoorde eergisteren iemand op mijn werk zeggen dat hij vooral dit jaar extra gaat knallen omdat het nu verboden is..met een groepje ook blijkbaar..

Hij zal zeker niet de enige zijn in december..

Dit is nu precies waar het mis gaat.
Je kan en mag het ergens niet mee eens zijn.
Maar helaas moeten we ons toch aan de wet houden, of dat nu leuk is of niet leuk staat los hiervan.

Iemand met seksuele gevoelens op straat mag die ook niet te pas en te onpas uiten op straat bv. Degene zal dat wel willen maar de regels hierover zijn anders.

Mensen als je collega verpesten het voor iedereen. Ik denk dat hij ook het hardste ageert als hij volgend jaar bespoten wordt met traangas of een knuppel in zijn nek krijgt.
Hij kan zich beter hard maken hoe je de vuurwerk traditie met een verbod wel wat in ere kan houden. Maar dat vinden dit soort ikke ikke de rest kan stikken gasten vaak te moeilijk

Deadwing

Wijs gebruiker
Maar helaas moeten we ons toch aan de wet houden, of dat nu leuk is of niet leuk staat los hiervan.

Iemand met seksuele gevoelens op straat mag die ook niet te pas en te onpas uiten op straat bv. Degene zal dat wel willen maar de regels hierover zijn anders.

Mensen als je collega verpesten het voor iedereen. Ik denk dat hij ook het hardste ageert als hij volgend jaar bespoten wordt met traangas of een knuppel in zijn nek krijgt.
Hij kan zich beter hard maken hoe je de vuurwerk traditie met een verbod wel wat in ere kan houden. Maar dat vinden dit soort ikke ikke de rest kan stikken gasten vaak te moeilijk
Klopt helemaal. Zijn reactie verbaasde me ook wel een beetje. Ik heb maar niks gezegd..

DonkeyGonz

Bewuste gebruiker
Ik ken het wel. Onze winkel doet ook freak acties via VW crew. Ben zelf geen lid maar lees graag mee.

Ben wel bekend met de freak acties. Kan/wil je vertellen welke winkel het was waar je werkte?
Had me vorig jaar ook aamgemeld om ergens als vrijwilliger te helpen. Helaas wilde ze alleen mensen die 3 dagen dag en n8 klaar stonden.

Lijkt het jouw niet gaaf om bijvoorbeeld naar Fallas Valencia te gaan? Iets van ter compensatie op het nóg onofficiële vw verbod.

Snoepiemonster

Belezen gebruiker

Oke dus we moeten ons aan alles houden wat de wet heeft bepaald? En hoe zit dat dan met drugs gebruiken/kopen, moeten wij ons daar ook aan houden?

Snoepiemonster

Belezen gebruiker
Ik zou willen dat ik het kon begrijpen.
Hoe haal je het in je gestoorde hoofd om met bivakmutsen op hulpverleners te bekogelen met vuurwerk en van alles en nog wat.
Ik kijk dan naar onze eigen kinderen die een normale opvoeding hebben gehad en die hier ook niets van snappen. Wie doen dit?
Ik vraag me af of we met een vuurwerkverbod deze gestoorde gekken tegen kunnen houden, want deze kleine groep wil het jaar helemaal niet mooi afsluiten met wat vuurwerk. Iets wat de meerderheid wel wil.
Deze kleine groep, het uitschot, is alleen maar uit op verstoring van de orde, slopen en rellen.
Gewoon criminelen zijn het.
Hoop dat deze lui keihard aangepakt worden en achter een hoog hek lang na kunnen denken over hun zonden en alles kwijtraken.
Elke euro schade verhalen en beslag leggen op inkomen, bezit en ander vermogen.
Ik vind het zelf ook te erg voor woorden. Vooral de brandweer die belaagd werd met vuurwerk vond ik erg om te zien. Ik gebruik zelf ook altijd vuurwerk, zitten tegenwoordig ook steeds hardere knallen tussen (sinds alles illegaal is). Maar ik zou hier nooit een mens kwaad mee doen of een ander zijn spul mee vernielen. Wij proberen hier rekening te houden met anderen, maar door dit soort mensen krijgt iedereen een verkeerd beeld van vuurwerkgebruikers wat ik zo jammer vind.

Kordie

DF-koning
Oke dus we moeten ons aan alles houden wat de wet heeft bepaald?

Officieel wel. Je kan het er wel mee oneens zijn en dat mag. Maar eigen rechter spelen door illegaal vuurwerk af te blijven steken is mijn inziens ook niet de oplossing. Wel om te kijken hoe je het in je gemeente wel klaar kan krijgen om toch te mogen afsteken, via vergunning bv.

En hoe zit dat dan met drugs gebruiken/kopen, moeten wij ons daar ook aan houden?

Officieel wel. Gebruik mag sowieso.

vind het zelf ook te erg voor woorden. Vooral de brandweer die belaagd werd met vuurwerk vond ik erg om te zien

Dat is heel positief om te lezen.
Want de overheid wilt het verbieden omdat de hulpverleners ook zeggen: "het is genoeg".
Of het verbod gaat werken op de lange termijn zal de toekomst uitwijzen

Snoepiemonster

Belezen gebruiker
Officieel wel. Je kan het er wel mee oneens zijn en dat mag. Maar eigen rechter spelen door illegaal vuurwerk af te blijven steken is mijn inziens ook niet de oplossing. Wel om te kijken hoe je het in je gemeente wel klaar kan krijgen om toch te mogen afsteken, via vergunning bv.

Officieel wel. Gebruik mag sowieso.

Dat is heel positief om te lezen.
Want de overheid wilt het verbieden omdat de hulpverleners ook zeggen: "het is genoeg".
Of het verbod gaat werken op de lange termijn zal de toekomst uitwijzen
Ik zeg gebruiken/kopen, nu praat je over een deel van mijn vraag heen. Zo werkt dat niet he..

Brakka Mang

Badass junkie
Ik vind het zelf ook te erg voor woorden. Vooral de brandweer die belaagd werd met vuurwerk vond ik erg om te zien. Ik gebruik zelf ook altijd vuurwerk, zitten tegenwoordig ook steeds hardere knallen tussen (sinds alles illegaal is). Maar ik zou hier nooit een mens kwaad mee doen of een ander zijn spul mee vernielen. Wij proberen hier rekening te houden met anderen, maar door dit soort mensen krijgt iedereen een verkeerd beeld van vuurwerkgebruikers wat ik zo jammer vind.
Dat is ook het hele punt. De groep die wat wel doet raak je niet met nieuwe wetgeving. En die groep zal alleen maar groter worden. Er is meer frustratie in de maatschappij en straks is illegaal vuurwerk het enige wat voorhanden is.

Het is wel zo dat elke gemeente voorzieningen moet treffen om consumenten tegemoet te komen wat betreft vuurwerk. Zolang daar niet aan is voldaan geldt de nieuwe wetgeving niet.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dat is ook het hele punt. De groep die wat wel doet raak je niet met nieuwe wetgeving. En die groep zal alleen maar groter worden. Er is meer frustratie in de maatschappij en straks is illegaal vuurwerk het enige wat voorhanden is

Stel nu hè, ze gaan inderdaad al het vuurwerk onder de wapenwet laten vallen? Wat houdt je dan tegen letterlijke handgranaten te kopen ipv wat ze in de media een handgranaat noemen? 🤔

Is waarschijnlijk nog goedkoper ook 🤣

Brakka Mang

Badass junkie
Stel nu hè, ze gaan inderdaad al het vuurwerk onder de wapenwet laten vallen? Wat houdt je dan tegen letterlijke handgranaten te kopen ipv wat ze in de media een handgranaat noemen? 🤔

Is waarschijnlijk nog goedkoper ook 🤣
Dat is precies hoe het is. En als ze gaan handhaven wordt het dan helemaal feest. Cobra ben je een hand kwijt of een paar vingers, zwaarder geschut zal zeker zijn intrede doen.

Ook wel grappig, terwijl ik dit schrijf denk ik meteen na over welke woorden ik gebruik 🤣

Aan de AIVD, ik steek al jaren geen vuurwerk af. Mijn reacties zijn puur gebaseerd op logica.

Snoepiemonster

Belezen gebruiker
Dat is ook het hele punt. De groep die wat wel doet raak je niet met nieuwe wetgeving. En die groep zal alleen maar groter worden. Er is meer frustratie in de maatschappij en straks is illegaal vuurwerk het enige wat voorhanden is.

Het is wel zo dat elke gemeente voorzieningen moet treffen om consumenten tegemoet te komen wat betreft vuurwerk. Zolang daar niet aan is voldaan geldt de nieuwe wetgeving niet.
Ik hoor mensen wel zeggen dat vuurwerk minder binnen gaat komen omdat ze aan de grenzen controlleren. Maar zoals het met drugs ook lukt om binnen te komen zo denk ik dat dat met vuurwerk ook wel gaat lukken.

En ik ben het met je eerste punt eens, ik denk dat het veel erger gaat worden met het illegale spul. Het is niet voor niets dat ik nu zelf ook veel zwaarder spul koop terwijl ik voorheen alleen maar rotjes gebruikte. Alles is toch illegaal dus waarom niet nog zwaarder?

Kordie

DF-koning
Alles is toch illegaal dus waarom niet nog zwaarder?

Omdat je het probleem dan in stand houdt.
Ik denk dat je als vuurwerkliefhebber er juist naar toe moet werken dat je de gemeente mee krijgt om op een plek legaal vuurwerk af te steken.
Zelf ken ik ook iemand die groot vuurwerkliefhebber is en die zijn jaarwisselingen in het buitenland gaat vieren, omdat vuurwerk zijn hoogepunt van het jaar is.

Maar laten we voor op stellen, zeker in dit topic als ik niet even lekker uit de verf kom.
Ik ben als veteraan, met een geschiedenis vol bommen, wellicht ook niet de juiste persoon om iets van vuurwerk te vinden.
En of ik echt fel tegen ben: ik denk het niet. Het illegale sierwerk wat ik tijdens de laatste jaarwisseling (en ook het jaar ervoor zag) vond ik gewoon mooi.
Ik haat alleen die bommen.

Raver

Badass junkie
Vele anderen en ik zullen nooit stoppen met vuurwerk afsteken!

Het bekogelen van hulpverleners blijft gebeuren; zie de schilderswijk gisteren avond. Agenten worden bekogeld met vuurwerk nadat Marokko zich plaatst voor de Afrika-cup. Het lukt ze zelf niet eens om het dan te voorkomen.

Ze zeggen dat het verbod ruimte bied voor de politie om de raddraaiers aan te pakken. Maar krijgen de dan niet een enorme taak erbij? Namelijk het verbod handhaven?

Ik voorzie een rustigere oudejaarsnacht qua vuurwerk misschien. Maar meer ongeregeldheden want de afleiding van het knallen is er ook niet meer.

Ikzelf maak me verder geen zorgen. Dan zetten we de verkoop door over de grens en hebben we alleen nog maar producten uit het buitenland. Ik laat me iig geen verbod opleggen.

Ben wel bekend met de freak acties. Kan/wil je vertellen welke winkel het was waar je werkte?
Had me vorig jaar ook aamgemeld om ergens als vrijwilliger te helpen. Helaas wilde ze alleen mensen die 3 dagen dag en n8 klaar stonden.

Lijkt het jouw niet gaaf om bijvoorbeeld naar Fallas Valencia te gaan? Iets van ter compensatie op het nóg onofficiële vw verbod.

Ik hou de winkel op DF graag onbekend. Anonimiteit kan in het gevaar komen als ik dat hier openlijk plaats.

Fallas wil ik graag nog een keertje heen. Maar mijn plannen zijn om uiteindelijk veel in Duitsland te gaan doen. Polen en Tsjechië ook. De echte pyro en liefhebber hou je niet tegen , ook niet met een verbod. Net zoals met drugsgebruik, het zal altijd blijven gebeuren.

Kordie

DF-koning
Het verbod is vanaf vandaag officieel.

Voor de één een lichtpuntje.
Voor de ander een mokerslag.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Wanneer zetten we die vereniging op? 200kg per ontheffing is ook niet echt heel veel. Straks allemaal verenigingkjes van 8 personen om toch op die 25kg/pp te blijven 🤣

Kordie

DF-koning
Het is wel jammer dat ze de branche nog geen duidelijkheid willen of kunnen geven over een tegemoetkoming.

Is zo'n legale vuurwerk winkel iets waar je het hele jaar mee bezig bent en van kunt leven?
Of is het meer iets wat mensen bv naast een andere winkel / bedrijf erbij doen?

Edit;
Misschien nog niet het verbod deze jaarwisseling maar 2027/2028

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Wanneer zetten we die vereniging op? 200kg per ontheffing is ook niet echt heel veel. Straks allemaal verenigingkjes van 8 personen om toch op die 25kg/pp te blijven 🤣

Alsjeblieft, ga gewoon door met stoken. Dat is het beste antwoord op dit verbod.

Ik voorzie weinig goeds als mensen teveel gaan rekenen op deze onzin. Er zijn geen burgemeesters die voor meerdere verenigingen een vergunning af gaan geven. We zien dit bijvoorbeeld ook al gebeuren bij de vuurwerkdemo's in ons land. Ze worden overal geannuleerd vanwege vergunningsproblemen.

Bovendien zijn er niet genoeg mensen die verstand van zaken hebben om dit in goede banen te leiden. Het is niet eens een pleister voor de bloedende wond.

• Haha
Waarderingen: ljuv

Raver

Badass junkie
Is zo'n legale vuurwerk winkel iets waar je het hele jaar mee bezig bent en van kunt leven?
Of is het meer iets wat mensen bv naast een andere winkel / bedrijf erbij doen?

Veel winkels doen het ernaast maar de omzet kan zo hoog zijn dat je er het hele jaar mee kunt doen. Zo zijn er veel voorbeelden van. Wij hebben ook alleen een winkel en verder geen andere onderneming.

Kordie

DF-koning
Veel winkels doen het ernaast maar de omzet kan zo hoog zijn dat je er het hele jaar mee kunt doen. Zo zijn er veel voorbeelden van. Wij hebben ook alleen een winkel en verder geen andere onderneming.

Wow dan gaat er veel geld in om in die branche.
Dan is het meer dan terecht dat ze eerst eens goed kijken hoe ze jullie kunnen tegemoetkomen. Maar het zal een muntstuk zijn in een lege spaarpot vrees ik. Gok dat het verbod een jaartje wordt uitgesteld, want zoals ik het lees moet de branche tegemoetkoming ook eerst gecompenseerd zijn

• Wow
Waarderingen: ljuv

LucidLucy

Verslaafde in herstel

En precies om deze reden vind ik het eigenlijk wel gek dat er zo om de compensatie nog gesteggeld wordt. I mean... Zowel de omzet als de marges zijn volgens mij torenhoog. Is compensatie wel ècht nodig. Of is dit simpelweg omdat we in Nederland gewend zijn alles te compenseren.

Tuurlijk, de ondernemers zijn ineens een groot deel of al hun inkomen kwijt. Maar er zijn ook ondernemers die hier niet echt te lijden hebben denk ik.

Alsjeblieft, ga gewoon door met stoken. Dat is het beste antwoord op dit verbod.

Tja, aan de ene kant hoop ik dat dit massaal gebeurt. Maar ik denk niet dat zo'n tegenreactie een verbod terug gaat draaien.

Zelf ga ik me braaf aan de regels houden. Ik heb teveel te verliezen en dat is vuurwerk me achteraf gezien dan toch niet waard. Dan zou ik inderdaad met oudjaar naar Duitsland of Polen moeten gaan.

ljuv

DF-koningin
Het is wel jammer dat ze de branche nog geen duidelijkheid willen of kunnen geven over een tegemoetkoming.
Ja echt zielig voor al die ondernemers die al met één voet in België staan en nooit zullen stoppen.
Imo belachelijk dat ze überhaupt gecompenseerd worden maar goed.

Wow dan gaat er veel geld in om in die branche.
Dan is het meer dan terecht dat ze eerst eens goed kijken hoe ze jullie kunnen tegemoetkomen.
Snap deze redenering ook niet goed. Als je veel verdiend hebt heb je toch geen compensatie nodig.
Gewoon ondernemersrisico. Een risico dat je al jaren had kunnen zien aankomen ook nog.

Is compensatie wel ècht nodig. Of is dit simpelweg omdat we in Nederland gewend zijn alles te compenseren.
Hear hear.

Laatst bewerkt:

ljuv

DF-koningin
Ga eerst maar een alle toeslagenslachtoffers compenseren. Alle Groningers die hebben geleden onder de gaswinning. Alle zieken die te weinig uitkering kregen. Zegmaar: alle mensen die NIET zelf voor een risico kozen en daar GEEN goud geld mee hebben verdiend.

Bovenaan