Waar groeien kaalkopjes?

Kikker007

Newbie
Ik ben er al een aantal keer op uit geweest, maar ik kan ze maar niet vinden. Dus eigenlijk zoek ik mensen die een goede plaats weten waar kaalkopjes groeien. OK, ik weet wel dat het niet de bedoeling is om adressen van dealers door te geven via dit forum, maar mag ik wel deze vraag stellen?
Ik heb wel ervaring met andere, normale, eetbare paddestoelen plukken en zoeken (en opeten), zoals eekhoontjesbrood en kastanjeboleten, maar kaalkopjes kan ik op mijn normale zoekplekken niet vinden.
Hopelijk kan iemand mij aan een goede plaats helpen.

Groetjes van kikker007

JJJ

Bewuste gebruiker
Je normale zoekplekken voor eekhoorntjesbrood etc liggen waarschijnlijk in het bos?

Kaalkopjes groeien in weilanden waar koeien of paarden of schapen op gepoept hebben!

Kikker007

Newbie
Dankjewel voor de tip, ik ben er al diverse malen op uit geweest, maar ik kan ze niet vinden. Het schiet maar niet op!
Kun je misschien iets specifieker zijn ?Als je een concrete plaats weet ofzo.... :)

JJJ

Bewuste gebruiker
Kikker007 zei:
Dankjewel voor de tip, ik ben er al diverse malen op uit geweest, maar ik kan ze niet vinden. Het schiet maar niet op!
Kun je misschien iets specifieker zijn ?Als je een concrete plaats weet ofzo.... :)
Ik ben vorige week ook aan het zoeken geweest, en een paar mensen die ik ken in andere delen van het land ook. Niemand heeft nog iets gevonden, dus ze zijn er nog niet. Nog een paar weekjes, waarschijnlijk moet het eerst iets kouder worden.

In de tussentijd kun je eens goed zoeken op internet naar hoe ze er uit zien, hoe je ze kunt vinden etc. Op dhpforum.nl loopt ook wel een interessant topic geloof ik

Kikker007

Newbie
Dankjewel voor de tip, daar ga ik eens kijken. Een interessant boek over paddestoelen trouwens is Psylocybin mushrooms of the world, door Paul Stamets.

Ben er gisteren weer op uit geweest, weer niets gevonden. Maar als ik wat vindt dan vertel ik het.

Bal0n

Badass junkie
doopie zei:
plukken die handel en opvretuh :P

Als je niet over enige mycologische kennis beschikt, is dit echt wel het domste wat je kan doen. Er zijn genoeg giftige paddenstoelen die lijken op Psilocibe/Psilocybine houdende paddenstoelen.

Mindtravel

Experimenterende gebruiker
Bal0n zei:
doopie zei:
plukken die handel en opvretuh :P

Als je niet over enige mycologische kennis beschikt, is dit echt wel het domste wat je kan doen. Er zijn genoeg giftige paddenstoelen die lijken op Psilocibe/Psilocybine houdende paddenstoelen.

precies, of je koopt ze gewoon in de smartshop en bespaart jezelf moeite en risico's

BacingsPen

Badass junkie
kan iemand mij meer vertellen over middeltjes die je uit de natuur kunt halen :)

Zou me daar wel eens in willen verdiepen :)

(heb na mijn examens genoeg tijd voor zoeken en te gebruiken :) )

Bovenaan