Waar sta jij

Is het verantwoord om na verslaving van een bepaald middel op recreative basis te gebruiken

• Totaal aantal stemmers
    21

Danny46

Bewuste gebruiker
ja ik ben poli gebruker dus nooit verslaafd aan 1 soort substantie ,alcohol benzos en oxycodon hebben mijn voorkeur

donnie31

Experimenterende gebruiker
ja ik ben poli gebruker dus nooit verslaafd aan 1 soort substantie ,alcohol benzos en oxycodon hebben mijn voorkeur
Gaat dat zo ver dat je, ik noem maar wat ook geen biertje oid pakt bij de kerstborrel of een pil op een feest ?

MetalGuy

Badass junkie
Voor mij is het, zolang het niet onder de groep 'cathinonen' valt, geen probleem om te gebruiken. Ik heb een behoorlijk probleem gehad met 3-MMC. En bij iedere andere cathinone die ik heb uitgeprobeerd, heb ik de neiging om zo lang door te gaan tot ik er bijna letterlijk bij neerval. Vandaar dat ik deze groep uitsluit.

Maar amfetaminen, psychedelica, entactogenen en downers zoals benzo's en alcohol kan ik prima doen zonder craving.

Hoe zit dat bij jou?

Rtby

Zelf nooit verslaafd geweest, enkel wat verhalen/ervaring uit de omgeving. Dus misschien mag ik niet oordelen, maar voor mijn gevoel mis ik een optie. Het is een beetje een alles of niets vergelijking tussen niet/wel kunnen hier.. Terwijl zelfs bij andere substanties volgens mij mag worden gezegd dat het een risico'tje blijft voor mensen die verslavingsgevoelig blijken te zijn.

donnie31

Zelf nooit verslaafd geweest, enkel wat verhalen/ervaring uit de omgeving. Dus misschien mag ik niet oordelen, maar voor mijn gevoel mis ik een optie. Het is een beetje een alles of niets vergelijking tussen niet/wel kunnen hier.. Terwijl zelfs bij andere substanties volgens mij mag worden gezegd dat het een risico'tje blijft voor mensen die verslavingsgevoelig blijken te zijn.
Je suggestie voor een optie is welkom hoor😊

MaddMonkey

Badass junkie
Nee klopt. Scherp. Vraagstelling en antwoorden zijn beperkt en eigenlijk niet kloppend, maar kan dat de OP er zo zwart wit naar kijkt zelf.

donnie31

Nee klopt. Scherp. Vraagstelling en antwoorden zijn beperkt en eigenlijk niet kloppend, maar kan dat de OP er zo zwart wit naar kijkt zelf.
Ter vergeduidelijking: stel je bent verslaafd/hestellende van middel X is het dan (voor iedereen persoonlijk) mogelijk/verantwoord om:

A: iets recreatief te gebruiken op middel X na zonder dit een trigger vormt

B: je bewust geheel onthouder bent om triggers te ontlopen

C: terug te gaan naar een recreatieve fase met middel x

Ik snap dat in de vraagstelling optie B het gezondst is en best verantwoord😂, ik ben alleen benieuwd hoe andere hierover denken.

Ik ben speed/coke verslaafd en gebruikte dat naast recreatief dus ook voor allerlei andere meer destructieve redenen. Zoals emoties wegmaken, me juist beter en energieker voelen, bij tegenslagen etc. Ben sinds mei in behandeling en sindsdien lukt het me wel goed om het nu alleen nog recreatief in het weekend samen met mijn vriend te gebruiken. Heb 1x een terugval doordeweeks gehad dat ik na een heftige traumatherapie sessie in m'n eentje aan de speed ben gegaan.
Maar al met al heb ik mijn gebruik van (bijna) dagelijks terug weten te brengen naar gemiddeld 1x in de 2-3 weken.

Bij de verslavingsinstelling zeggen ze wel dat het 97% van de verslaafden niet lukt om daarna recreatief te gebruiken. En iedereen denkt/hoopt dat hij bij die 3% zit die het wel lukt 🙈😅
Maar rationeel gezien denk ik dat zelf ook wel dat het moeilijk is om niet terug te vallen. Omdat het zo'n vastgeroest patroon is waar je al snel in terugvalt als het bijvoorbeeld weer flink tegenzit.
Maar ik moet het dus nog zelf gaan ervaren hoe het bij mij zit op de lange termijn.

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Goed bezig perenijsje!
97% lijkt me sterk.. Ik persoonlijk heb het idee dat die instellingen ook maar een verdien model zijn vertrouw er geen kut van
Maar los daarvan zijn er natuurlijk een hoop positieve dingen die je er desondanks kan uithalen

donnie31

Goed bezig perenijsje!
97% lijkt me sterk.. Ik persoonlijk heb het idee dat die instellingen ook maar een verdien model zijn vertrouw er geen kut van
Maar los daarvan zijn er natuurlijk een hoop positieve dingen die je er desondanks kan uithalen
Vandaar deze poll onder gebruikers, verslavingsinstellingen hebben in mijn ervaring vaak de instelling dat alle middelen meteen uitgesloten zijn voor recreatief gebruik na verslaving.

Zo mag je in noord Nederland bij opname je rookwaar ook thuis laten en werd verteld dat zelfs een sigaret een trigger kon vormen voor "oud" gedrag

Blyatman

Badass junkie
Verslaafd geweest aan cocaïne en alcohol, dankzij psychologen aan Opiaten en benzodiazepines. Kan alles tegenwoordig gebruiken zonder terug te vallen en de verleiding te laten leiden door het beestje verslaving. Hoe, geen idee. Maar ben er wel dankbaar voor dat ik het kan gebruiken zonder dat het doorslaat.

MetalGuy

Badass junkie
Verslaafd geweest aan cocaïne en alcohol, dankzij psychologen aan Opiaten en benzodiazepines. Kan alles tegenwoordig gebruiken zonder terug te vallen en de verleiding te laten leiden door het beestje verslaving. Hoe, geen idee. Maar ben er wel dankbaar voor dat ik het kan gebruiken zonder dat het doorslaat.
Ditzelfde heb ik dus ook, kan alleen geen 3m meer gebruiken. Ben veel te benauwd dat ik dan weer terugval.

Zou tussen de oren kunnen zitten, omdat ik wél zonder terug te vallen coke of pep kan gebruiken bijvoorbeeld. Maar vooralsnog, het idee.

• Like
Waarderingen: ljuv

Couchlock

Newbie
Vorige keer na een nodige stop periode na 1x blowen weer verkocht na 3 maanden nuchter, hou je hoofd omhoog en gebruik niet iets waar je verslaafd aan bent geweest lijkt mij de beste optie.

Dirkdirk

DF-koning
Drugs zijn recreatie, voor de lol, zolang er geen uitvlucht is. Alcohol, benzos, dat gaat je überhaupt geen verrijking van je leven geven.

Paranoize.

Badass junkie
Tot je op een dag ontdekt dat bepaalde stims beter helpen tegen de pijn dan de voorgeschreven medicijnen
Zoals welke stims dan? Ik kan me daar wel wat bij voorstellen maar heb je het dan over mentale pijn of fysieke? Lijkt mij dat verdovende middelen pijnstillender werken dan oppeppende middelen doen ongeacht categorie medicijnen / drugs

CuriousExplorer

DF-koning
Zoals welke stims dan? Ik kan me daar wel wat bij voorstellen maar heb je het dan over mentale pijn of fysieke? Lijkt mij dat verdovende middelen pijnstillender werken dan oppeppende middelen doen ongeacht categorie medicijnen / drugs
Ben vorige week geopereerd aan de voet.
Speed werkte beter dan Tradonal.

En zo kom je jezelf heel snel tegen.

Natuurlijk is niet elke pijn of men hetzelfde.

Ape

Badass junkie
Opiaten zullen ongetwijfeld beter werken maar met een goede lijn pep voel je een gebroken been niet eens meer

LucidLucy

Verslaafde in herstel
"One is too many and a thousand is never enough."

Ik zou willen dat het anders was, maar helaas.

Bovenaan