waarheid?

samver

Newbie
ik zit met een klein probleempje. een vriendin van mij zegt dat een vriend van haar en mij een date rape drug (rohypnol) in haar drankje gedaan heeft en haar ook verkracht heeft.

nu het probleem: ik heb gelezen dat als iemand rohypnol in een drankje doet dat het slachtoffer zich niets meer kan herrineren. dus dan zou, als ze verkracht is geweest, nooit onze vriend kunnen aanduiden als dader.

kan iemand mij hiermee helpen, want als onze vriend dat effectief gedaan heeft, verbreek ik alle banden met hem. alvast bedankt!!

Chris Pontius

Badass junkie
quote van wiki
Wanneer de Rohypnol samen met de alcohol ingenomen wordt, wordt het slachtoffer slaperig en laat veel meer toe dan deze onder nuchtere toestand zou doen. Het geheugenverlies zorgt er bovendien voor dat er na ontwaking geen, of slechts onduidelijke herinneringen zijn (retrogade amnesie). Zelfs als het geheugenverlies beperkt is, is niet duidelijk te achterhalen of het slachtoffer zo meegaand was, als gevolg van het effect van de drug.

Ik denk dat het afhangt van de hoeveelheid alcohol/Rohypnol die iemand binnenkrijgt.
Het is alleen voor ons onmogelijk om te zeggen wat er is gebeurt dus een conclusie trekken aan de hand van dit forum lijkt me niet erg verstandig. Heb je zelf al met die vriend gepraat?

Nathaniel

Wijs gebruiker
Heel ernstig dat dit gebeurt.

SittaMan zei:
Hoe weet ze dat ze verkracht is als ze er niets meer van weet?

Misschien kreeg ze een vermoeden toen ze wakker werd op een vreemde plek met het gevoel dat ze genaait was? :P

Ik denk dat je die vriend moet confronteren en aangifte doen. Hoe het juridisch dan verder gaat met die rohypnol merk je vanzelf.

Sterkte!

cropp

Badass junkie
SittaMan zei:
Hoe weet ze dat ze verkracht is als ze er niets meer van weet?
als je met koppijn op de grond wakker word met je broek op je knieën drink je even een glaasje water, denk je even na en 1+1=2, we zijn er al uit...

samver zei:
kan iemand mij hiermee helpen, want als onze vriend dat effectief gedaan heeft, verbreek ik alle banden met hem. alvast bedankt!!
al probeerde hij het alleen maar, ik zou hem verminken...

Bovenaan