waarom drugs

Mila

Experimenterende gebruiker
Hoi iedereen!

Ik vraag mij echt af waarom mensen drugs gebruiken? Ikzelf heb enkel nog maar weed gebruikt, en vind dat wel aangenaam, maar ni om te zeggen ooo, da heb ik nu eens nodig..

Mijn vriend gebruikt heel af en toe wel eens drugs en daar kan ik mij zo enorm druk in maken. We maken er echt constant ruzie over.

Moet ik het misschien zelf proberen om te weten hoe hij zich voelt, zodat ik mij er dan bij neer kan leggen?

caatje

Badass junkie
Moeten is dwang! Ga niet gebruiken omdat je wil weten wat een ander voelt. Je snijdt toch ook je polsen niet door om te voelen wat een suïcidaal persoon voelt?

Persoonlijk gebruik ik omdat ik het af en toe eens lekker vind om uit mn bolletje te gaan. Even lekker in mijn eigen wereld rondtollen. Alcohol drink ik niet of nauwelijks omdat ik me de volgende dag kan verheugen op een kater. Met drugs ben ik de volgende dag wat muf maar heb geen kater. (met uitzondering van veelvoudig gebruik, dan ben ik dus wel een paar dagen een wrak)

Waarom zou je ruzie maken als hij verder normaal functioneerd?

Intoxicated

Wijs gebruiker
Nee, je hoeft het zeker niet zelf te proberen.
Maar je moet ook vooral niet proberen om elke keer ruzie met je vriend te maken over zijn drugsgebruik. want dan gaat hij het of stiekem doen, of je verliest hem. Je kan het beste gewoon open met hem erover praten, en ook zorgen dat jij weet waar je het over hebt als je met hem praat.

Lees een wat op www.erowid.org daar staat alles over een hele hoop verschillende drugs.

Drugsgebruik af en toe is echt niet zo slecht. Je moet alleen zorgen dat het niet uit de hand loopt. Dus praat er gewoon over met je vriend, en probeer het "drugs zijn slecht" idee dan even zoveel mogelijk uit je hoofd te laten. Laat hem praten en vraag door.

En waarom mensen drugs gebruiken?
Van andere mensen kan ik niet veel zeggen, maar ik ben al zo lang nieuwsgierig geweest naar het effect van drugs, dat ik het wel leuk vind om een beetje te experimenteren. En zoals Caatje zei: Het is soms gewoon heerlijk om even in je eigen wereldje rond te tollen :)

Maak je niet al te druk om het drugsgebruik van je vriend, zolang het niet uit de klauwen loopt. Hou het onderwerp in elk geval open voor gesprek, dat is beter dan dat hij zometeen het gevoel heeft dat hij dingen stiekem moet gaan doen.

Mila

tnx voor jullie snelle reactie. had die objectieve kijk op de feiten wel even nodig.

maar waarom voel ik me toch steeds slecht als hij me vertelt dat hij dat of dat heeft gebruikt?

ik wil er wel voor openstaan en hem vrijlaten, maar het resulteert steeds in een slecht gevoel bij mij. en ik kan helemaal ni uitleggen waarom dat er is...

Intoxicated

Wijs gebruiker
Jij hebt waarschijnlijk het gevoel dat hij buiten jou ook nog iets anders nodig heeft om zich lekker te voelen. Dat is wat mijn vriendin altijd zei in elk geval, alsof ik vreemdging met drugs.

Maarja, het is allemaal niet zo moeilijk. Hij wil gewoon bepaalde dingen doen/proberen in zijn leven, en daar kan jij hem moeilijk van af houden. Als je dat probeert zal de enige uitkomst zijn dat jullie uit elkaar gaan waarschijnlijk. Als iemand dit wil doen doet hij het toch wel. En dan beter dat is het beter dat je er gewoon normaal met hem over kan praten.

En je hoeft niet bang te zijn, geloof me: Er voelt niks fijner dan in de armen van je vriendinnetje liggen :)

Mila

mja, ik zal het toch nooit begrijpen denk ik :)

maar jouw reactie, intoxicated, heeft me wel aan het denken gezet, in een positieve zin.

en tuurlijk wil ik hem niets ontzeggen en zich volledig laten ontplooien door de wereld te verkennen. Ik zal mij er gewoon bij moeten neerleggen dat hij dat zo doet en ik op een andere manier.

maar hoe kan ik zijn druggebruik positiever inzien? om mij ni slecht te voelen?

zommes

Badass junkie
Helemaal met Caatje & Intoxicated eens.

Je kan je er beter bij neerleggen. Hij doet dat niet omdat hij dom is of zelf-destructief, hij heeft er blijkbaar behoefte aan en jij niet.

Hoeveel gebruikt hij en wat gebruikt hij allemaal?

Mila

hij gebruikt echt helemaal niet vaak.

intussen is het wel al een tijd geleden.

hij experimenteert met alles.
coke, xtc, lsd, weed, paddo's... en noem maar op.

maar hij heeft't wel onder controle.

ik zal maar stoppe met mij er druk in te maken :)

Intoxicated

Wijs gebruiker
Mila zei:
mja, ik zal het toch nooit begrijpen denk ik :)

maar hoe kan ik zijn druggebruik positiever inzien? om mij ni slecht te voelen?

Het is iets wat je vriend blijkbaar belangrijk vind. En misschien dat je zijn oordeel wel kunt vertrouwen, ik weet niet hoe hij is. En als je met hem erover praat kun je het misschien positiever inzien, dan weet je wat en waarom, en dat het niet zo erg is als je denkt (waarschijnlijk).

zommes

Badass junkie
Inderdaad. Je moet er vanuit gaan dat je absoluut geen oordeel kan hebben over dingen die je niet kent.

Maar kijk wel uit. Als hij het idee krijgt dat jij het absoluut niet accepteerd en je er niet in kan verplaatsen, wordt hij misschien bang of gaat hij zich schamen. Dan gaat hij er misschien over liegen.

Ik zal er heel eerlijk bij zeggen dat ik dit in een relatie ook heb gedaan omdat ik heel erg verliefd was, maar dat meisje wilde niks weten van drugsgebruik.

Mila

ik kan mij er idd ni in verplaatsen..
maar ik was me net aan het bedenken, als ik het gewoon laat rusten en elke keer als hij drugs gebruikt der ni te veel op reageer, dan komt alles wel goed.. niet? :rolleyes:

Mila

alleen moet ik dat wel kunnen... en daar zal het schoentje wringen..

misschien als hij gebruikt, kom ik gewoon naar het forum :wink:

bedankt voor jullie reacties, ik kan al een beetje helderder denken!

zommes

Badass junkie
Ok, gelukkig :grin:

Je kan inderdaad ook altijd nog hier met allemaal drugsgebruikers gaan ouwehoeren, die niet je vriendje zijn en waar je dus geen ruzie mee krijgt :tongueout:

Mila

mja, heb eig geen problemen me druggebruikers in het algemeen, alleen met mijn vriend de druggebruiker :confused:

:)

zommes

Badass junkie
Hehe..

Ik snap het wel hoor.

Zelf gebruik ik drugs, maar ik zou het niet relaxed vinden als mijn vriendin hetzelfde deed als ik. Nogal krom en arrogant.

Imke

Badass junkie
Van mij is het ook zo.. ik neem zelf drugs, en ik ben onlangs te weten gekomen dat mn nicht dat ook doet, ik was geschrokken en ook wat teleurgesteld, ik wil niet echt dat ze het doet.. mss komt dat door bezorgdheid ofzo want van andere mensen vind ik dat totaal niet erg..

Mila

mja, heb gewoon wel bang dat ik hem zou verliezen, niet da da door drugs direct ga gebeuren, maar tis toch een risico, ni...

zommes

Badass junkie
Ja precies. Heel raar. Als het familie of iets dergelijks is, dan is het opeens een ramp. Maar dat komt ook omdat je die mensen als heel kwetsbaar kent, omdat je ze al heel lang kent.

Maar als je je dat op dat moment maar beseft.

Play_bunny

Wijs gebruiker
zommes zei:
Zelf gebruik ik drugs, maar ik zou het niet relaxed vinden als mijn vriendin hetzelfde deed als ik. Nogal krom en arrogant.

Nogal krom en arrogant ja. Dat is echt een van de meeste idiote redenering van mannen die er bestaat.

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te laten rusten. Het is eigenlijk een kwestie van accepteren. Het hoort bij hem.

Mila

mja, zou ni zozeer zeggen dat drugs bij hem horen. hij heeft ervoor gekozen ze te gebruiken af en toe, maar het is niet iets da bij hem hoort, vind ik..

en idd, ik zal het moeten leren accepteren en als ik da ni kan, dan is't beter da we elk onze eigen weg gaan...

zommes

Badass junkie
Play_bunny zei:
Nogal krom en arrogant ja. Dat is echt een van de meeste idiote redenering van mannen die er bestaat.

Daar is onze feminist weer. Jij vind het wel leuk om mannen over een kam te scheren of niet? Die redenering wordt echt niet alleen door mannen gemaakt hoor.

(no offense)

Play_bunny

Wijs gebruiker
zommes zei:
Play_bunny zei:

Daar is onze feminist weer. Jij vind het wel leuk om mannen over een kam te scheren of niet? Die redenering wordt echt niet alleen door mannen gemaakt hoor.

(no offense)

No offense taken. :)

Ik scheer mannen/mensen niet graag over een kam, echt niet. Die opmerking hoor ik alleen van mannen die drugs gebruiken. Ik heb hem nog nooit van vrouwen gehoord. Jij wel?

Zodra een vrouw risico neemt, of het nu met drugs is of met sport, klussen whatever, dan zijn de meeste mannen toch wel het eerst die roepen dat je dat niet moet doen, en dat ze dat niet fijn vinden. Terwijl ze zelf wel al die risico's nemen.

Ik snap dat het te maken heeft met bezorgdheid, en dat is ook lief enzo, maar af en toe wel een beejte overdreven, vind ik.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Play_bunny zei:
zommes zei:

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te laten rusten. Het is eigenlijk een kwestie van accepteren. Het hoort bij hem.

En bedankt voor die generalisatie weer.

edit: Ik denk dat er meer gasten zijn die wilden dat hun vriendin iets opener stond tegenover ander drugsgebruik dan alcohol. Dan dat er gasten zijn die hun vriendin in alles willen beteugelen (daar ken ik er dan dus weer geen een van)

zommes

Badass junkie
Vrouwen kunnen ook vrij onredelijk zijn, allebei onze geslachten. Die redenering over drugsgebruik zal inderdaad veel meer door mannen gebruikt worden.

Een vrouw is een moeder en onze natuur zegt ons dat je daar heel erg voorzichtig mee moet zijn. Dat is mijn reden.

Maar ik weet inderdaad dat er ook genoeg gekken zijn die anders met vrouwen omgaan.

Play_bunny

Wijs gebruiker
zommes zei:
Een vrouw is een moeder en onze natuur zegt ons dat je daar heel erg voorzichtig mee moet zijn. Dat is mijn reden.

Dat is een reden met een goede bedoeling, zelfs wel lief. Maar die bescherming tegen jezelf die door een ander wordt gegeven, kan soms erg kleinerend overkomen. Vrouwen kunnen toch zelf ook keuzes maken. Je kan het aangeven, maar verwacht niet dat een vrouw er naar luistert.

Maar goed.... we dwalen af van het topic :wave:

Mr 187

Bewuste gebruiker
Om eens ff lekker uit je dak te gaan in het weekend of een reis te maken door je eigen psyche.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Mila zei:
Hoi iedereen!

Ik vraag mij echt af waarom mensen drugs gebruiken? Ikzelf heb enkel nog maar weed gebruikt, en vind dat wel aangenaam, maar ni om te zeggen ooo, da heb ik nu eens nodig..

Mijn vriend gebruikt heel af en toe wel eens drugs en daar kan ik mij zo enorm druk in maken. We maken er echt constant ruzie over.

Moet ik het misschien zelf proberen om te weten hoe hij zich voelt, zodat ik mij er dan bij neer kan leggen?
Ik weet niet hoe regelmatig jou vriend gebruikt,maar heel af en toe moet toch kunnen?
Waarom zou je daar ruzie over moeten maken.
Ik heb zoiets van,als er maar controle over is en het zo af en toe gebruikt word,moet het kunnen.

Jeller

Badass junkie
Mila zei:

over coke zou ik mij toch druk maken als hij dat regelmatig doet
bij xtc ook maar zeker bij coke

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
Mila zei:

over coke zou ik mij toch druk maken als hij dat regelmatig doet
bij xtc ook maar zeker bij coke

Bij coke ben ik het met je eens,maar xtc is niet een drug die je ff snel kan nemen,want je bent er wel een paar uur mee bezig en het is duidelijk te zien,dus sneaky xtc nemen gaat niet zo makkelijk,en buiten dat, ik persoonlijk zou niet elke dag pillen willen.

Skippy

Wijs gebruiker
Om je lekker te voelen, soms een hulp voor bijvoorbeeld een presentatie, dan voel je je meer zelfverzekerd, je komt beter uit je woorden.

Als je je rot voelt helpt drugs ook erg goed, al is dit niet erg goed :)

En verder, ja het hoort bij het leven :) gezelligheid :) drugs laat je ook op een andere manier denken vind ik .. :wave:

Mac...

Badass junkie
Het is idd voor een niet-gebruiker niet te begrijpen waarom wij drugs pakken. Trust me: I know, heb altijd het geluk dat ik zulke meisjes tref, die daar dus ook niet goed mee kunnen omgaan. Is 1 van de redenen dat mijn laatste relatie iig op de klippen is gelopen. Ik raad je echt af om het te gebruiken alleen om te weten wat het is. Van de andere kant zou het mss wel een hoop duidelijk maken. Maar toch: BAD IDEA!!

Ik denk dat je misschien het beste van hem kunt horen waarom hij drugs gebruikt en als hij idd maar sporadisch een keer gebruikt zie ik eigk ook het probleem niet, zolang dat de drugs maar niet de overhand krijgt op welke manier dan ook.

Jopie55

Newbie
Mila zei:
Hoi iedereen!

Dat is een goeie vraag.. Waarom gebruiken mensen drugs?
De een doet het om zich lekker te voelen, en niet zonder kan, verslaafd dus, en de ander kan er mee omgaan en gebruikt het recreatief.
Het eerste is vaak het geval. Vooral bij coke en heroiene...

Kan me voorstellen dat je het niet leuk vind dat je vriend het doet. Ligt er ook aan wat hij gebruikt.
Vind het daarom ook erg tof van je dat je overweegt om het zelf een keer ter proberen om het te ervaren, en je vriend blijkbaar beter te begrijpen.

doe dit echter alleen als je daar 100% achter staat, en niet verslavings gevoelig bent. Dus proberen mag altijd maar wel met je verstand.!

Bovenaan