waarom het gebruiken?

manon

Newbie
ik had een vraagje voor alle drugs gebruikers hier... wat is de reden waarom jullie het gebruiken.? komt het doordat met welke mensen je omgaat, wat voor vrienden je heb... Want waarom drugs gebruiken? ik ben hier een beetje benieuwd naar, hoe andere mensen dit hebben.

spacekonijn

Badass junkie
omdat het toch wel zo interessant is je de mogelijkheid krijgt in een totaal andere space wereld te belanden , je ook nog eens veel over jezelf te weten kan komen en het helemaal niet zo slecht voor je is als je zelf maar goed in je vel zit en niet teveel gebruikt...

Krs

Bewuste gebruiker
gebruik het om alles eens anders te ervaren. hele andere wereld terecht te komen iets wat ik prachtig vind. samen met vrienden lekker space op een feest is ook echt onbetaalbaar voor mij. de lol die je er mee hebt. en nog een andere kijk op dingen gekregen.

spacekonijn

Badass junkie
idd , sommige dingen die schadelijk zijn die zijn dat gewoon waard.

net zoals topsport is bewezen slecht voor je maar toch vinden de meeste mensen t waard.

Krs

Bewuste gebruiker
ik heb gewoon zoiets van zonder dit zou ik veel minder hebben geleefd:grin:
dus het is het zeker waard

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik gebruik wiet en hasj voor de ontspanning. Meestal luister ik dan naar muziek of kijk ik tv. En soms rook ik het ook als ik naar een concert ga, voor een andere (intensere) beleving. Ik vind het effect relaxt.
Enne met paddo's ben ik begonnen vanwege nieuwsgierigheid en fascinatie voor de dingen (tripverslagen) die ik gelezen had en trouwens.. de allereerste intresse is ontstaan door de verhalen van mijn vader. Ik denk dat ik nog vaak tripmiddelen zal gebruiken, omdat ik het heeel interessant vind. Leerzaam ook. En hmm.. die nieuwsgierigheid blijft !! Er valt zoveel te ontdekken.
Zoo dat is mijn motivatie :)

manon

Newbie
Sweet_Shadow zei:
Ik gebruik wiet en hasj voor de ontspanning. Meestal luister ik dan naar muziek of kijk ik tv. En soms rook ik het ook als ik naar een concert ga, voor een andere (intensere) beleving. Ik vind het effect relaxt.
Enne met paddo's ben ik begonnen vanwege nieuwsgierigheid en fascinatie voor de dingen (tripverslagen) die ik gelezen had en trouwens.. de allereerste intresse is ontstaan door de verhalen van mijn vader. Ik denk dat ik nog vaak tripmiddelen zal gebruiken, omdat ik het heeel interessant vind. Leerzaam ook. En hmm.. die nieuwsgierigheid blijft !! Er valt zoveel te ontdekken.
Zoo dat is mijn motivatie :)

Je zegt door de verhalen van je vader?... Die vertelde jou hoe interessant het was ofzo...

spacekonijn

Badass junkie
mn pa zei ooit in de auto :

Speed en xtc dat is slecht voor je moet je niet doen . maar paddos en LSD kun je veel van leren zou misschien best wel iets voor jou zijn..

toen vertelde ik m dat ik al 1 x paddos had gedaan en dat vond hij best tof :grin:

dallandra

Wijs gebruiker
ik ben ermee in aanraking gekomen door vrienden,die het al veel langer gebruikten.
en uit nieuwsgierigheid ook geprobeerd.
en nu weet ik hoe lekker het is... :P

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
mn pa zei ooit in de auto :

Speed en xtc dat is slecht voor je moet je niet doen . maar paddos en LSD kun je veel van leren zou misschien best wel iets voor jou zijn..

toen vertelde ik m dat ik al 1 x paddos had gedaan en dat vond hij best tof :grin:

hehe mijn pa keurt paddo's niet af maar hij wil liever niet dat ik er aan begin hehe :P

shakes

Belezen gebruiker
Soms voel ik me niet zo relaxed, niet depressief ofzo maar "down", en dan als ik dan toevallig wat heb neem ik een lijntje en ben ik weer blij.

Een vriend van mij haalt altijd voor me, en als ik hem dan geld geef dan duurd het een aantal dage voordat ik mijn sos krijg, klinkt misschien gek maar het is heel leuk om naar dat moment uit te kijken en zodra je het hebt is het heel fijn om dat lijntje neer te leggen. Ik vind het heel leuk om wat uit dat packie te hale en er dan me best op doen om een heel mooi recht lijntje te maken en zo min mogelijk op mijn pasje te late zitten. Beetje gek verhaal misschien...

jaja zei:
Ik vind dat je alles wat het leven te bieden (en je interesse) heeft moet proberen.

Dat vind ik ook.

nothingtodo

Experimenterende gebruiker
Gewoon voor het leven eens anders te zien.
en voor me zelf beter te leren kennen.
en voor ander mensen beter te kunnen begrijpen.
en voor fun.
ook de reden waarom ik vroeger alcohol drink als ik ga stappen en dat ik dit fijner vind als alcohol.

Mac...

Badass junkie
Begonnen omdat ik moe was en graag nog wilde stappen. Nu gebruik ik omdat ik het gewoon lekker vind, of om een nacht door te kunnen werken.

Mr. XTC

Belezen gebruiker
ik ben ooit begonnen uit nieuwsgierigheid, toen is me het spacen zo goed bevallen dat ik niet meer ben gestopt. ik vind het gewoon heel erg lache om met een paar maten lekker te spacen

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Mr. XTC zei:
ik ben ooit begonnen uit nieuwsgierigheid, toen is me het spacen zo goed bevallen dat ik niet meer ben gestopt. ik vind het gewoon heel erg lache om met een paar maten lekker te spacen

Precies, ik ben ook begonnen uit nieuwsgierigheid, en het is goed bevallen. Ik probeer het wel heeeeeel erg hard in de hand te houden, zodat ik het niet te veel ga doen. Nu zit ik op 1x in de 3 weken een of 2 pillen en meer wil ik het ook absoluut niet gaan doen. (zou ook niet lukken op het moment, aangezien ik nauwelijks aan pillen kan komen.. strakjes heb ik helemaal nix meer en word ik gedwongen te stoppen hahahaha)

BacingsPen

Badass junkie
Ik ben doorgegaan met wiet gebruik omdat:

- Ik me erdoor kan ontspannen
- Ik me zelf ertoe kan zitten dingen te doen waar ik eigenlijk geen zin in heb en me veel moeite kosten en wat zonder wiet een frustrerende gebeurtenis is. (leren, kranten lopen op de fiets in plaats van met de brommer :P)
- Om op een andere manier na te denken over intense gebeurtenissen. Het verwerken van informatie gaat op een hele andere manier en schept vaak duidelijkheid bij mij.
- Om me beter in een ander te kunnen verplaatsen. Dit kan ik soms al maar onder invloed duurt het langer voordat dit lukt en is het beeld ook beter.
- Om iets leuks mee te maken met vrienden zonder dat je van tevoren moet verzinnen: Wat zullen we eens gaan doen?
- Om bewust te worden van het onderbewuste
- Om erachter te komen wat een muziek nummer PRECIES zo mooi maakt. Onder het luisteren ben je je bewust van meerdere soorten klanken en geluiden en verder geeft een mooi geluid een lekker gevoel.
- Omdat ik gestopt ben met roken en roken te leuk vind helemaal niet meer te doen. (rook uitblazen heeft gewoon iets :P)

Tsja en zo zijn er nog wel meer dingen haha:P

Het is met wiet in ieder geval zo dat de voordelen de nadelen zeker weten overtreffen in mijn geval!

Zo is mijn korte termijn geheugen wat minder geworden, ik kan hier nu heel goed mee omgaan en vind het zelfs prettig. Belangrijke dingen onthoud ik toch wel en minder belangrijke dingen en details daar sta ik liever niet te lang bij stil.
Verder denk liever na over iets waar ik al eens eerder over nagedacht heb. En bovendien, als ik toch wil stil staan bij iets dat kortgeleden gebeurt is dan kan het ook wel als ik heel erg mij best doen! En anderen in je omgeving kunnen vaak wel vertellen wat er kort geleden precies gebeurd is.

Dus tja, waarom zou ik stoppen?

furny

Experimenterende gebruiker
Tja waarom ik drugs gebruik...
- omdat het elke keer weer zo'n lekker gevoel geeft
- om even "afzwezig" te zijn van de realiteit van de dag
- door de verhalen van vrienden, forums etc....dat prikkelt te nieuwsgierigheid :P
- toch ook wel omdat het (harddrugs) verboden is, en het wel een extra spanning geeft dat je iets doet wat niet mag
- om mezelf te bewijzen dat ik het in de hand kan houden (lukt ook nog steeds wel)
- omdat ik pro-drugs ben...mits je jezelf kan beheersen in het gebruik...en dat is nou net het moeilijke voor de meeste mensen.

Euhm zoiets?

Ciao

Ferry

Trip Unit

Bewuste gebruiker
De 1e x was meer uit nieuwschierigheid en door vrienden,maar nu doe ik het omdat ik het gewoon erg relaxt vind.
Uiteraard met Mate genieten.

BacingsPen

Badass junkie
furny zei:
Tja waarom ik drugs gebruik...
- omdat het elke keer weer zo'n lekker gevoel geeft
- om even "afzwezig" te zijn van de realiteit van de dag
- door de verhalen van vrienden, forums etc....dat prikkelt te nieuwsgierigheid :P
- toch ook wel omdat het (harddrugs) verboden is, en het wel een extra spanning geeft dat je iets doet wat niet mag
- om mezelf te bewijzen dat ik het in de hand kan houden (lukt ook nog steeds wel)
- omdat ik pro-drugs ben...mits je jezelf kan beheersen in het gebruik...en dat is nou net het moeilijke voor de meeste mensen.

Euhm zoiets?

Ciao

Ferry

Prima :wink: :grin:

Bovenaan