Waarom ik?

Diamant

Bewuste gebruiker
Ik ben verslaafd aan alles eigenlijk, alcohol, speed, coke, benzodiazepines etc. Ik vraag me af hoe het bij mij zo ver heeft kunnen komen dat mijn verslaving zo erg is geworden en bij anderen niet.

Casrus

DF-koning
Gelukkig weet ik niet wat speedball is

hopelijk ben je nu oké?

Het was 22 jaar geleden vier maanden in Madrid.

Heb er zoveel van geleerd dat het mijn leven heeft veranderd.

Velen hier hebben véél ernstigere problemen met alcohol en (andere) drugs.

OtherShore

Badass junkie
Verslaving is een complex fenomeen met een complex samenspel van oorzaken. Wat ik vaak zie is dat mensen zichzelf vergelijken met andere mensen in hun omgeving. Ze denken dan: Al die andere mensen kunnen wel gewoon drank of drugs gebruiken zonder verslaafd te raken, maar ik niet, wat is er toch mis met mij?

Eigenlijk schiet je er niet zoveel mee op door zo na te denken. Uiteindelijk weet je toch niet precies wat er in anderen omgaat en waarschijnlijk is er een goede reden dat je gevoelig bent voor verslaving. Het zegt in ieder geval niet zoveel over wie jij bent als persoon. Het maakt je geen slecht mens. Het kan onder bepaalde omstandigheden iedereen overkomen.

Laatst bewerkt:

N3K0

Badass junkie
Ik denk dat je die vraag beter kan los laten. Waarom ik....

Dat brengt je weinig tot niks en hangt meer in een slachtofferschap.

Ja je bent slachtoffer vande dingen die je zijn overkomen.
Maar je bent ook de krachtige en sterke persoon die eruit kan komen en dingen kan veranderen in jezelf en leven.

Dit geld voor iedereen.

ikzouhetechtnietweten

Bewuste gebruiker
I.p.v je jezelf af te vragen waarom dit jou overkomt (zelfmedelijden) kun je je ook afvragen hoe je dit het snelst overwint (wilskracht).
precies, en altijd het positieve inzien in het negatieve hoe moeilijk het ook kan zijn soms. zie je verslaving in als een les en vraag jezelf af wat kan ik hiervan leren/wat heb ik hiervan geleerd en op welk gebied gaat hetgene wat ik heb geleerd mij sterker maken.

Bovenaan