Waarom werken ze niet bij mij?

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Ik heb tot nu toe maar een paar planten geprobeerd, waaronder Salvia (5x en 10x), Hawaiian Baby Woodrose zaden en Morning Glory zaden... en geen van allen werken bij mij. (En jah, wiet, maar da telt ff niet mee :stoned: )

Bij Salvia had ik de eerste keer dus 0.75 gram 5x extract met een maat gedeeld in een pijpje (heb .25 met mn stomme kop op de grond laten vallen :rolleyes: ) dus ik heb denk ik zelf .5 gram binnengekregen... heb het gedaan volgens de regels, werd wel vaag maar het was geen hallucinatie ofzo. Ik begon me te gedragen als een idioot, begon mn maat om de 2 seconden uit te schelden en had een zieke lachkick.

Daarna had ik een andere keer 0.5 gram 10x Salvia extract geprobeerd, daarvan voelde ik dus geen zak, zonde van da geld dus...
(Je hebt volgens sommige sites 0.1-0.2 nodig om al flink hard te gaan)

Ok, dus weer opzoek naar een hallucinogene drug om mee te beginnen (heb nog nooit getript).

Via internet Hawaiian Baby Woodrose zaden gekocht, wat Salvia (voor iemand anders, die er trouwens ook niet van ging trippen) en een goedkope bong. Het kan zijn dat het met die zaden dat ik het zelf heb verneukt. Ik had wel gegeten en besloot dus rond 11 uur savonds die zaden te proberen. Had ze fijngestampt (kon wss beter, mja) en in capsules gedaan. Dus ik mn maag leeggemaakt (lees:vinger in je keel), I know, erg stom eigenlijk... maarja, ik dus eerst capsule met 4 zaden ingeslikt... uur later nog niets. Dus ik eet de resterende 6 zaden op (heb ze uit de capsule gehaald en opgekauwd). Komt mn maat aanzetten: laten we de shoarmatent bellen. Ik met mn stomme kop (weet echt wa me bezielde) een pizza shoarma besteld, opgegeten.... :kots:

Gister heb ik uit een tuincentrum Morning Glory zaden gekocht (Heavenly Blue) en dit keer goed fijngestampt... de troep in een flesje gedaan, tot de helft gevuld met water en dit goed schudden. Da spul was dus na een tijdje hardstikke bruin. Aantal glazen gepakt en het spul afgefilterd met koffiefilters (damn da gaat langzaam). De zaden die overbleven in de filters terug gedaan in de fles, beetje water erbij om alles er goed uit te halen... water werd niet bruin maar bleef geel, dus ik neem aan dat alles eruit is.

Dus ik heb da vanochtend om 11 uur sochends opgedronken en voel nog geen zak (2 uur smiddags), het enige da ik voelde was wat maagkramp, braakneigingen en een klein beetje misselijkheid (is nu over).

Ik weet dus niet of het aan mij(n lichaam) ligt, of de bereiding van t spul...
Ik weet iig dat ik niets fout deed bij Salvia (20-30 seconden rook inhouden en via een pijpje) en wss bij de Morning Glory zaden ook niet. (Bij de HBWR zaden had ik het wel fout gedaan iig).

Dus waar zou het aan kunnen liggen dan?

(PS. wat is het strontirritant om lange berichten te typen hier, da ding schiet (scrollbar) telkens omhoog en omlaag)

HBW en MG werken zowiezo beter als je ze fijnstampt (níet blend) en erg lang (lees: minstens 3 uur) laat trekken op een laag vuurtje. Daarna met prut en al opdrinken, en zorgen voor een lege maag. Krampen e.d. horen bij het feestje :grin:
Een lege maag heb je al na 2 uur niets eten.
Salvia werkt bij de meeste mensen de eerste keer niet! Maar zéker de moeite waard om nog een keer te proberen hoor! Hoe vaker je t doet, hoe sterker je trip word. Uiteraard wel een maand wachten tussendoor wegens tolerantie :)

Inhale

Bewuste gebruiker
De Herriehippie zei:
Salvia werkt bij de meeste mensen de eerste keer niet! Maar zéker de moeite waard om nog een keer te proberen hoor! Hoe vaker je t doet, hoe sterker je trip word. Uiteraard wel een maand wachten tussendoor wegens tolerantie :)

Dat je een maand moet wachten bij salvia is onzin. Een uurtje of zelfs minder wachten is ook al genoeg.

Wat wel belangrijk is, is dat je alles in 1 hijs moet inhaleren en de rook zo lang mogenlijk in houden. Je kan de rook binnen houden totdat je voelt dat het begint. (dit kan best "lang" duren omdat je gevoel van tijd een beetje raar word.)

Flip Trip

Bewuste gebruiker
De Herriehippie zei:
Inhale zei:
De Herriehippie zei:
Dat je een maand moet wachten bij salvia is onzin. Een uurtje of zelfs minder wachten is ook al genoeg.
Salvia werkt net als truffels op je psychoactieve. Als je de dag na je salviatrip truffels gaat vreten zullen ze ook niet zo inslaan zoals je had gewild.

Wat een bullshit, ten eerste is het mechanisme van actie heel anders, salvia werkt op heel andere receptoren dan lsd, paddos, mescaline of de meeste andere tripmiddelen die in dat rijtje passen. Als salvia al kruistolerantie heeft met andere middelen dan eerder met opiaten zoals morphine en heroine, maar hier weet ik ook het fijne niet van, alleen dat ze op dezelfde receptoren werken.

Daarnaast zeggen veel mensen dat salvia zelfs een omgekeerde tolerantie heeft, dus je hoeft iedere keer minder te gebruiken voor hetzelfde effect.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De Herriehippie zei:

Dus eerst zeg je dat hoe vaker je het doet hoe sterker de trip word. ( dit haal je denk ik uit de omgekeerde tolerantie -> steeds minder nodig voor zelfde effect)

1 zin later, vertel je de beste TS dat hij het niet te snel achtereen moet doen omdat hij anders tolerantie opbouwd ( waardoor het juist weer sterker word)..?

Bovenaan