Ik zal het toegeven, eigenlijk ben ik een beetje obsessed met drugs. Blowen doe ik regelmatig, maar voor mij is het niet spannend meer...waterpijpjes en die shit ook al gedaan maar ik heb dat allemaal allang gezien. Maar zelfs voordat ik begon met blowen, zo'n anderhalf jaar geleden (ben nu 18 ) heb ik altijd heel graag drugs willen proberen. En het maakte me ook nooit uit welke. Ik ging altijd op zoek naar iets wat ik als drugs kon gebruiken (zoals de pillentas van mijn vader doorzoeken etc...nooit iets gevonden trouwens), want zo'n behoefte voelde ik terwijl ik toch niet verslaafd was. Nu is mijn mentale situatie ook niet optimaal. Ik heb nog weleens last van depressies, ik ben gewoon een persoon die veel van zulke neigingen heeft ook al zien mensen dat nooit aan mij. (ik kom nog altijd over als die gekke partymeid, want de alcohol die gaat er met liters wel in bij mij). Ik was ook altijd obsessed met boeken over drugs, tienerhoertjes, stripdancers, boekenover probleemjongeren. Mar vooral de drugsboeken waren de boeken die me trokken. Christiane F heb ik onderhand wel 5 x keer gelezen, anonymous: go ask alice, doe meoder van david s, junkies (melvin burgess), het onkruid en de bloem, het verotte leven van fleurtje bloem...blahlbha...alle boeken die ik er maar over kon vinden, want ik vond en vind nog steeds het altijd heerlijk om te lezen. Een vriendin van me, een Zweedse (en is nu in Zweden) is een ex-verslaafde (speed, xtc...ampfetamines dus). Ze vertelde me altijd dat ik klonk als een 'future junkie'. Zelf was ze er helemaal vanaf en ik vond het dan altijd best jammer dat ze nooit wat voor me kon regelen. Nou ja, kon ze wel...maar goed...ik wil haar natuurlijk niet in dat mileu brengen nu ze al 4 jaar clean is en ze wilde het liever zelf ook niet dus dat was altijd einde optie. Nou, voel ik die behoefte nog altijd. (alhoewel ik niet echt ongelukkig ben ofzo). Ik vind dit raar, waarom heb ik dat? Er zijn natuurlijk altijd drugs die ik nooit zou doen, heb ik ook tegen mezelf gezegd: geen crack, heroine, crystal meth en die zooi. Nou heb ik al wel in principe verschillende malen aan coke en speed kunnen komen (toen ik in het buitenland was, zulke contacten in technoclubs gaan hard) maar ik heb het toen altijd afgeslagen omdat een wildvreemde gast me dan naar zijn huis wilde nemen om even een lijntje 'white' te doen. Of andere malen dat ik in een dronken bui ergens terecht was gekomen maar nog altijd net bij zinnen was om dat soort dingen niet te doen bij vreemde mannen. Want je weet tenslotte nooit de uitwerking en ik wil mezelf ook niet op die manier in gevaar brengen. Dus ik heb wat dat betreft nooit echt goede situaties gehad en daar baalde ik altijd van. ZO veel drugs daar heh, maar nooit de echte goede contacten. Maar hoe bouw je zulke contacten op? Want ik weet zeker dat ik het in de toekomst ga doen. Ik denk dat ik binnenkort bij mijn kleine neefje eens ga zeuren om XTC, die liet doorschemeren dat ie toch ook wel regelmatig aan de X snoepte. Maar vooralsnog, ik vind het frustrerend. Voel me onderhand een verslaafde terwijl dat niet kan natuurlijk.