Re: WAAROM WORD IK EXTREEM MISSELIJK?!
dit is heel vreemd, dat je bij gebruik van dope misselijk wordt van een peuk.
ik weet nog heel goed toen ik bijna 30 jaar geleden begon met dope, chineesde het toen (snuif nu al vele jaren). de jongens waarmee ik toen optrok, en die al een paar jaar verslaafd waren leerde me te chinesen. en zij raadde me altijd aan vooral na het roken van een chinees direct een teug te nemen van een sigaret, (terwijl de rook van de chinees nog in mijn longen zat). dit zou het effect versterken zeiden ze, de sigaret rook zou ervoor zorgen dat je longen open bleven om de dope rook beter op te nemen. of dit waar is weet ik niet, maar ik vond en vind nog steeds een peuk erbij echt HEERLIJK smaken, (zoals een peuk kan smaken na een maaltijd).
over dat misselijk zijn, weet zo goed als zeker dat dit komt doordat heroine in je maag terecht komt, en die kan dat gewoon niet zo goed hebben. zeker niet als je net begint.
toen ik net begonnen was met chinesen spoelde ik daarom ook altijd mijn mond met water. deed dit DIRECT na de chinees, nog voordat ik ook maar een keertje slikte. en ik moet zeggen dat dit echt hielp.
nu snuif ik dus ook, en je zou denken dat met snuiven niets in je maag terecht komt, maar dat is niet waar. er kan zelf heel veel in je maag terecht komen (bijvoorbeeld wanneer je je neus ophaald).
zelf heb ik dat ook een systheempje ontwikkeld wat dit tegen moet gaan. voordat ik een snuif neem spoel ik eerst mijn neus met water, ik vul mijn hand met louw water onder de kraan en snuif dit dan naar binnen, en snuit t dan ook weer uit. dit zorgt ervoor dat mijn neus goed nat is vanbinnen. soms is mijn neus anders nogal droog wat ervoor zorgt dat dan een deel van de dope zo mijn keel (lees maag) ingaat.
daarna snuif ik, en wanneer ik later weer een snuif wil nemen spoel ik eerst weer mijn neus, maar nu herhaal ik dat process een tijd zodat alle troep van de vorige snuif eruit komt. wat maar lukt voor een deel. daarom maak ik mijn neus daarna van binnen schoon met wc papier. ik rol 1 velletje op in de lengte en prop deze in zijn geheel in een neusgat, na wat ronddraaien trek ik m terug en dan zie je dat er heleboel oude dope aanzit. door dit te doen krijg ik haast geen dope in mijn maag.
ik weet t, t is een beetje een raar praatje maar het helpt wel echt. want doe ik dit niet dat draaid t uiteindelijk uit op een migrane aanval die zo hevig wordt dat ik langdurig moet kotsen. zelf verklaar ik dit door een teveel aangemaakt maagzuur, want als ik dan kots dat komt er ontzettend veel maagzuur uit.