Wakkere droomstaat na pep?

Delirium

Badass junkie
Ongeveer vijf uur nadat ik een lijntje pep gesnoven had, lag ik vanacht in bed en deed een poging tot slapen. Ik werd opeens best moe en ik merkte dat ik bijna in slaap ging vallen, omdat ik al een beetje begon te dromen. Echter, ik viel niet helemaal in slaap...

Mijn hoofd begon al met dromen, terwijl mijn lichaam nog helemaal wakker was en ikzelf ook nog bewust was van mijn omgeving :confused:
De droom werd als een soort film afgespeeld terwijl ik nog redelijk wakker in bed lag. Toen ik na ongeveer 10 minuten hieruit weer "wakker" werd was ik ook meteen klaarwakker en heb vervolgens nog 3 uur wakker in bed gelegen voordat ik écht in slaap viel :rolleyes:

Gister was voor mij de tweede keer dat ik speed heb gebruikt. Toen ik het de eerste keer gebruikte overkwam me precies hetzelfde :confused: Iemand die het herkent?

Xtc Bob

Belezen gebruiker
ik heb het ook altijd als ik pille heb gepakt :)
het zijn altijd stomme dromen die totaal nergens op slaan bij mij en idd
het wordt net als een film afgespeelt dat heb ik ook :mrgreen:

JewCookie

Wijs gebruiker
Meeste mensen herkennen het van XTC, maar ik heb het zelf ook met speed mee gemaakt. Je hersenen verlamt je lichaam te vroeg, hij zet je lichaam in de slaap stand als het ware terwijl je eigenlijk nog gewoon wakker en bij bewustzijn bent. Wat je daarna zie of 'meemaakt' als het ware is een droom, alleen dan maak je die bewust mee.

Voordat je lichaam in de slaap modus staat en de droom begonnnen is hebben veel (iedereen?) mensen een soort enorme 'buzz' door het hele lichaam knallen. Als deze te intens word stopt het gelijk als je beweegt, alleen besef wel dat je hem toch moet doorstaan om in slaap te kunnen dommelen.

De dromen die men ervaart zijn in zeer veel gevallen enge dromen. Bijna altijd draait zo'n droom om angst en een benouwde omgeving etc. Misschien proberen daarom veel mensen uit de droom te komen en wakker te worden, alleen moet je ook dit toch echt doorstaan om echt te slapen.. Als de eerste droom eng is, blijft dit meestal terugkomen in de volgende dromen.

Mijn advies is gewoon in één keer alles uitzitten, hoe intens het ook is.. Dood ga je niet en een andere keus heb je ook niet.. Als je zorgt dat je niet wakker probeert te worden en blijft dromen val je al vrij snel in slaap en weet je er de volgende morgen zo goed als niks meer van. Tenzij je moeite doet om te herrineren waar het over ging..

Amen.

Bovenaan