Wanneer is het tijd om te oogsten?

Jokkelshizzle

Belezen gebruiker
Hallo ik heb 16 zaadjes uit een zakje haze van de coffeshop gehaald misschien is dit geschikt om te oogsten? Wanneer is het tijd om te oogsten dan kan ik me er weer in gaan verdiepen.

Wacky

Badass junkie
Grappig, je hebt zaadjes en je eerste vraag is wanneer het tijd is om te oogsten. greedy ? :grin:

Ergens tussen februari en mei de Zaadjes in een potje grond doen, en in de vensterbank uit laten komen. Wanneer ze een cm of 20 hoog zijn en het minimaal april is buiten zetten in zoveelmogelijk zon, liefst in volle grond, anders in een cement kuip ofzo. Hoe eerder je begint in de vensterbank, hoe groter je plant zal zijn wanneer het oogst tijd is.

Oogsten in september / oktober

Als je je kans op succes en kwaliteit drastisch wil vergroten kun je beter een paar cent uitgeven aan zaadjes van azarius ofzo.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ik zou je plantjes niet te vroeg ontkiemen, tenzij je ze voorgroeit onder lampen. Waneer je ze lang op de vensterbank laat staan voordat je ze buiten zet, worden het gewoon enorm lange stengels, met zo goed als geen internoden, die erg makkelijk breken. Het kost behoorlijk wat tijd buiten om er dan nog wat van te maken.

Het best (wanneer je geen lampen gebruikt) ontkiem je ergens begin april, en zet ze dan in potjes voor t raam tot het warm genoeg is en ze naar buiten kunnen, meestal ergens rond half/eind april. En tja dan duurt het nog wel ff voordat je kunt oogsten.

Oogsttijden verschillen per soort. Sommige soortjes hebben een bloeitijd van 8 weken, en de ander weer 12 weken. Het verschilt dus nogal, maar de oogsttijd ligt rond september/october, en sommige langbloeiende of laat geplante soorten zelfs november.

Jokkelshizzle

Belezen gebruiker
er staat dat haze (waaruit ik de zaadjes heb gehaald) 10 tot 14 weken bloeitijd heeft en dat het planten zijn met lange stengels. dat stond op azarius.nl. maar ik heb 16 zaden feminised gratis en daar kosten 10 normale zaden wel 20 euro !

Bovenaan