• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Wat een kleurenparadijs met 2cb

Qwertyuiopa

Belezen gebruiker
Dit is mijn eerste report dus even wat achtergrond informatie.

Ik ben 22 jaar, 75kg, 1,70.

Gebruik nu sinds 3,5 jaar drugs, ben begonnen met xtc en dit is uitgegroeid tot regelmatig maar verstandig gebruik van pep, keta, 2cb en 4fmp.

Dit is mijn 2e keer 2cb, eerste keer was 15mg en dit was een pil van 18mg netto.

De eerste keer was erg leuk maar vond ik te licht, wel wat visuals en lettertjes die gingen dansen maar eigenlijk niet echt een beleving zoals je in andere tripreports leest.

Vorige week zaterdag heb ik eigenlijk totaal onverwachts de 2cb ingenomen. Ik zou naar een feest gaan maar mijn vriendin was ziek geworden. Last minute besloot ik dan toch maar een leuke avond te willen beleven aan 2cb en nam de pil om 20.50 in met een glas cola. Aangezien het onverwachts was had ik wel al 3 whiskeys en 2 biertjes gedronken. Ik ging even lekker comfortabel in bed liggen met de tv aan en mijn vriendin naast me (ze bleef uiteraard nuchter aangezien ze ziek was). Tv aan op comedy central en mtv afwisselend.

Ongeveer om 21.30 begon ik uit het niks een gekke lach op mijn gezicht te krijgen en voelde me heel vrolijk worden. Net als de vorige keer bij 2cb, werd ik erg druk in mijn bewegingen. Dit was voor mij het teken dat hij aan het inkomen was. Ik zei al tegen mijn vriendin, volgens mij gaat dit weer leuk worden, met nog steeds de grote lach op mijn gezicht.

21.45 wist ik zeker dat hij kwam, om de domste dingen die op tv kwamen moest ik keihard lachen en dacht ik bij mezelf wat een domme mensen er eigenlijk altijd op tv komen. Iedereen vind zichzelf zo grappig terwijl ze super dom zijn, dat was de gedachte die eigenlijk gedurende de hele trip in mijn hoofd rond spookte. Visuals bleven nog eventjes uit verder, alleen mijn gedachtes waren al best vreemd haha.

22.00. Ook nu waren de visuals nog uit maar ik begon wel iets anders te zien leek het, kon het nog niet helemaal plaatsen dus heb nog maar wat mensen uitgelachen op de tv. Volgens mij stond jordy shore op, een programma waar ik normaal niet om kon lachen had ik nu bijna buikpijn van het lachen, wel echt op een leuke en prettige manier. (ik heb trouwens niet gelachen om het programma zelf maar echt alleen maar de mensen uitgelachen die op tv langskwamen)

22.20. Oke nu waren visuals dik aan, gezichten vervormden op de gekste manieren, heb nog gelachen omdat de oren van iemand op tv boven zijn hoofd zweefden. Kleuren werden feller en uit de tv kwam een grote gloed. Erg mooi om te zien. Wat ik van 2cb zo leuk vind is de enorme vrolijkheid die hierbij gepaard gaat. Mijn vriendin was ook nog over wat serieuze onderwerpen begonnen waarbij ik best mee kwam (weliswaar ook vaak met mijn eigen 2cb wijsheden die achteraf gezien voor mijn vriendin nog kant noch wal sloegen). Wel moest ik me even verontschuldigen voor mijn lach die ik op mijn bek had staan en die er niet af kon, ook niet bij serieuze onderwerpen.

22.50. Wauw, de hele kamer lichte op in allemaal mooie felle kleurtjes. De groeven en spleten in de kamer hadden kleur en door de hele kamer heen waren een soort van steentekeningen (maya achtige symbolen) te zien in de mooiste kleurtjes. Ik werd er nog vrolijker door en keek mijn ogen uit. Ik ging nog even comfortabeler liggen en had een lekkere dikke sprei gepakt.

23.10. De sprei was nu een soort van springkussen geworden, ik kon het helemaal inveren met mijn hand en dat voelde onwijs lekker. Visuals bleven sterker worden, er kwam nu ook een soort gloed uit alle muren omdat de kleurtjes en symbolen op de muren zo sterk en krachtig waren geworden. Erg mooi om te zien. Op de tv was ondertussen ridicelousness (ofzoiets). Een grappig programma met stunts en gefaal. Moest er erg om lachen maar moet eerlijk zeggen dat ik het veel leuker vond om mij te focussen op de mooie kamer.

23.30. De trip was nu op zijn sterkste. De kleurtjes en symbolen van de muren kwamen nu geheel de kamer inzetten waardoor de kamer eigenlijk niet meer bestond en ik in een soort disco terechtkwam met de mooiste kleurtjes en visuals, echt geweldig om te zien. De tv was totaal veranderd in een bioscoop, helemaal uitvergroot en ook erg mooi.

Gedurende de trip ben ik zo ongelofelijk blij en vrolijk geweest wat mij het missen van mijn feest (wat ik altijd heel erg vind) totaal deed vergeten.

23.40. Tijdsbesef ben ik wel helemaal kwijt, snap nog wel iets van de tijd maar zegt me eigenlijk niet zoveel meer. Ik deed maar eens mijn ogen dicht en belandde even in mijn eigen wereld, tokio met alle lichtjes van dien was er niks bij, echt heel mooi om te zien. Ik volgde de kleurtjes en zag een lichaam in kleur en vervolgens een kleurenwaterval. Het leek sjakie in de kleurenfabriek wel dacht ik toen nog.

00.00. Dit vond ik een heel interressante tijd, wat zei het nou eigenlijk, de dag was afgelopen en de volgende dag was begonnen. Nou wat vond ik mezelf toch weer slim en grappig op dat moment. Ik kreeg meer het idee dat ik alles wel snapte, de lucht en de muren en alles bestond uit een soort laagjes. Ook het geluid zag ik naar me toe komen in een soort van golven, ik snapte eindelijk hoe geluid mijn oren bereikte. Zeer interessant vond ik.

00.30. De trip begon af te nemen maar voelde me nog geweldig en de visuals waren en nog behoorlijk, heerlijk al die kleurtjes! Om nog even lekker rustig uit te trippen gingen we maar lekker 'slapen'. Tv uit, licht uit en alleen nog 3 kaarsjes aan.

00.45. Visuals waren langzaam aan het uitgaan maar gedachtes alles behalve. De kaarsjes waren machtig en waren het licht. Niks kon hier aankomen, elke flikkering was een aanval naar duisternis. Iets dat ik heel lelijk vond. Uiteraard won het licht steeds.

01.00. Gedachtegang bleef maar gaan en ik lag heerlijk. Maakte nu van het plafond een soort schilderij. Ik begon nu opeens gekke bewegingen te maken, beetje ongecontroleerd, en kreeg erg veel energie en zin om te dansen. Terwijl ik eigenlijk gewoon rustig in bed lag te trippen. Vreemd en die bewegingen waren gek genoeg heel lekker om uit te voeren. Lekker kronkelen in bed dacht ik toen.

02.00. Nu was de trip wel zo een beetje klaar na nog ongeveer 45 minuten gekronkeld te hebben. Ik moest erg nodig pissen opeens dus besloot naar beneden te gaan, toch nog wel erg vreemd lopen en zicht nog wat vertroebeld maar dit was allemaal geen probleem.

02.15. Even melatonine ingenomen en sliep ongeveer 15 minuten later lekker in.

De volgende dag had ik nergens last van en ik ben nu nog steeds enorm blij en vrolijk door deze trip. Erg van genoten en de volgende keer neem ik nog een paar mg meer.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
De maya symbolen in de meest prachtige kleuren herken ik sterk uit mijn eigen 2c-b ervaringen. Een vrolijk psychedelica met een goed gevoel voor humor. :)

Snoeischaar

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Klinkt als vette avond. Maya symbolen ook wel herkenbaar, alleen heb ik zelf richting egyptisch/oud-griekse symbolen of iets dergelijks. Dat was ook op 18mg maar in een club setting.

Vind het zelf ook een zeer geschikte clubdrug, enige grote nadeel is dat het zo dosis gevoelig is. Pillen hebben altijd een aantal mg spreiding en ik merk gewoon als het 16mg is bijv., het is dan nét te weinig. Aan andere kant heeft dat verrassingselement ook wel weer wat though.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zie meestal dit soort symbolen/letters op psychedelica, misschien dat iemand dit herkent?
Bij een van mijn eerste trips zag ik overal een soort van graffiti die ook statisch op alle objecten bleef zitten, welke nuchtere mensen niet konden zien. Tijdens een DMT ervaring kwamen ze echt duidelijk te voorschijn als matrix letters die naar onder dwarrelde en heb ik er goed op gelet. Na wat research blijken de Tibetaanse tekens er het meeste op te lijken, zou mij enigszins ook niet verbazen omdat hun veel met het leven na de dood bezig zijn ect.

Tibetan Prayer Wheel

Tibetan Writing

Trouwens, leuk reportje klinkt echt als een mooie trip vol met kleuren en visuele aspecten :)

Qwertyuiopa

Belezen gebruiker
Oh wat grappig, die tekens lijken er idd enorm op! Wel grappig dat je heel veel mensen hoort die deze tekens zien! Waar zou dat mee te maken hebben?

Als partydrug lijkt het me ook heel gaaf, denk dan eraan om eerst xtc te nemen en dan in de avond 2cb zodat je lekker kan uittrippen.

Het was idd een hele leuke avond vol kleur en humor, mijn vriendin kon ook enorm om mij lachen aangezien ik soms opmerkingen van een blij kind had haha

Yaizer

Bewuste gebruiker
Leuk trip reportje!

Had je weer één pil genomen? Was het dezelfde of een ander en was het een heftigere trip als de vorige keer?

Leuk om te lezen dat iedereen dus die maya-patronen ziet. Op mijn eerste keer truffels (waar ik overigens kneiter hard op ging) zag ik in elk hout iets (meubels etc.) die maya patronen. Ook op mijn hele gezicht zaten deze maya-patronen. Echt prachtig om te zien. Wist dat meerdere mensen dit hadden maar volgens mij is het echt een bekend fenoneem.

Grappig dat hoe je beschrijft dat je anders "denkt". Met 2-cb heb ik alleen een heerlijk gevoel, euforie en mooie visuals. In mijn hoofd was ik echt zo helder als wat. Geen diepe gedachte stromen of iets dergelijks. Alleen tijd was echt heeeeel langzaam en ik leefde in "hoofdstukken".

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
De Maya's stonden wel bekend om hun gebruik van psychedelische planten (mescaline, LSA, etc). Zou me niets verbazen dat de Maya's daar hun inspiratie ook uit hebben gehaald.
Zelf heb ik ook wel eens Egyptische hieroglyphen voorbij zien komen onder invloed van 2c-b, de Tibetaanse/Boedistische tekens moet ik nog een keer mee maken, wellicht komend weekend. :tongueout:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Grappig dat iedereen die symbolen herkend. Zelf heb ik dat nooit eigenlijk, ik zie vaak meer gewoon geometrische patronen, variërend van vrij simpel tot extreem complex.

Qwertyuiopa

Belezen gebruiker
Yaizer zei:
Leuk trip reportje!

Had je weer één pil genomen? Was het dezelfde of een ander en was het een heftigere trip als de vorige keer?

Ik had inderdaad weer 1 pil genomen, alleen deze was beduidend sterker dan de eerste, iets waar ik erg blij mee was. De trip was zeker heftiger, bij de eerste keer was mijn beleving een stuk minder. Ik was nog helder qua denkwijze en visuals vielen reuze mee. Ook de figuurtjes en kleuren waren er minder tot niet. Wss dus wat laaggedoseerde pillen. De volgende keer pak ik denk ik 1.5 pil.

Eeg grappig dat iedereen de figuurtjes herkent, vond het erg gaaf dat ze op de gegeven moment uit de muren kwamen zetten.

De hoofdstukken waar je het over had yaizer zijn ook voor mij herkenbaar, je bent met iets bezig (een hoofdstuk) en sluit het af of vergeet het en gaat door maar het volgende.

Herkennen mensen ook die rare ongecontroleerde bewegingen van mij op het einde van mijn trip? Ik kon het als chill ervaren maar mensen die zich niet volledig kunnen laten gaan kunnen dit ook best naae vinden denk ik.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Grappig dat iedereen die symbolen herkend. Zelf heb ik dat nooit eigenlijk, ik zie vaak meer gewoon geometrische patronen, variërend van vrij simpel tot extreem complex.
Met LSD heb ik ook dat het meer geometrische vormen zijn. Met psilocybine vaak die maya tekens. En ze komen vaak in cirkels, dat ze uitgelijnd zijn in de vorm van een cirkel en daar dan meerdere lagen van en ronddraaiend om verschillende assen. Ze lijken ook graag op de huid van mensen te zitten :P (als een tatoeage). En dan bewegen ze direct mee met die mensen, waardoor het lijkt alsof ze echt vastzitten op hun huid. Soms bewegen ze zich ook nog in cirkels wanneer ik ze zie op mensenhuid.

Blijft fascinerend om te zien.

Qwertyuiopa

Belezen gebruiker
Ja zeker fascinerend om te zien en kan er ook echr van genieten. Dat het op de huid ging zitten was bij mij helaas niet. Volgende keer beter haha.
Grappig dat je het over rondjes hebt, bij mij is in beide trips alles sterk in rondjes gegaan, die gedachte had ik ook non stop. Moeilijk uit te leggen maar je moet het zien alaof alles in rondjes bewoog, dus ook de kleuren in bijvoorbeeld de mayasymbolen gingen in een rondje (als een soort wave) door de kamer.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Misschien kan je de lichtgolven echt zien? Als licht echt een golf is, dan volgt het een sinus beweging. Het doorlopen van de eenheidscirkel is een rondje en tergelijk een sinus :grin:

Vaak nemen we licht niet echt waar, in de zin van de stralen zien en kijken we alleen naar de projectie van licht en schaduwen. Ik wil iedereen aanraden om bij het trippen beter te letten op lichtbronnen en objecten die scherpe schaduwen creeëren. Wat je ook ziet als lichtstralen door een gat in de wolken breken.
Wat ik zelf heb ervaren is door de versterking van je zintuigen en ook lichtgevoeligheid, kon ik de stofdeeltjes en verschillende dichtheden in warme en koude lucht veel beter verlicht zien. Je kon de licht stralen echt goed zien terwijl ze door het lucht medium reizen. Erg cool om te zien.

Qwertyuiopa

Belezen gebruiker
ElvenSpice zei:
Misschien kan je de lichtgolven echt zien? Als licht echt een golf is, dan volgt het een sinus beweging. Het doorlopen van de eenheidscirkel is een rondje en tergelijk een sinus :grin:

Vaak nemen we licht niet echt waar, in de zin van de stralen zien en kijken we alleen naar de projectie van licht en schaduwen. Ik wil iedereen aanraden om bij het trippen beter te letten op lichtbronnen en objecten die scherpe schaduwen creeëren. Wat je ook ziet als lichtstralen door een gat in de wolken breken.
Wat ik zelf heb ervaren is door de versterking van je zintuigen en ook lichtgevoeligheid, kon ik de stofdeeltjes en verschillende dichtheden in warme en koude lucht veel beter verlicht zien. Je kon de licht stralen echt goed zien terwijl ze door het lucht medium reizen. Erg cool om te zien.

Precies dat!! Ik zat ook zo te denken tijdens mijn trip dat het eigenlijn allemaal heel logisch was en dat ik meer kon zien etc qua lichtstralen etc. Ik kon het met mijn gebrek aan communicatie haha.
Echt een aanrader voor iedereen om eens 2cb uit te proberen!

Zit alleen nog met de vraag dat ik mijn lichaam qua kleine bewegingen (spierspasmes) niet helemaal onder controle kreeg aan het einde? Iemand die dit ook heeft gehad of kent?

Bobsacamano

Badass junkie
Ik heb nooit zo iets gehad aan het eind van 2C-B het werkt gewoon uit en ik word weer nuchter meer niet eigenlijk.

Qwertyuiopa zei:
Precies dat!! Ik zat ook zo te denken tijdens mijn trip dat het eigenlijn allemaal heel logisch was en dat ik meer kon zien etc qua lichtstralen etc. Ik kon het met mijn gebrek aan communicatie haha.
Echt een aanrader voor iedereen om eens 2cb uit te proberen!

Zit alleen nog met de vraag dat ik mijn lichaam qua kleine bewegingen (spierspasmes) niet helemaal onder controle kreeg aan het einde? Iemand die dit ook heeft gehad of kent?

Bovenaan