Wat gaat er mis?

kappah

Newbie
Hallo,

Tot op heden heb ik 4 keer XTC en 1 keer speed gebruikt. De eerste drie keer XTC was geweldig! Ik had er altijd een super dag/avond op en had nooit veel last van 'de kater'.

Nu ongeveer een half jaar geleden heb ik voor het eerst speed gebruikt. Gewoon 1 normaal lijntje. De avond was echt super! Totdat het uit begon te werken. Ik kreeg erg veel last van duizelingen en het wegvallen van mijn evenwicht. Dit was zo erg dat wanneer ik zat en vervolgens ging staan, ik soms echt bijna knock-out ging. Deze duizelingen en verlies van evenwicht hebben na het feest nog zo'n 5 dagen geduurt. Echt heel erg vervelend omdat ik hierdoor ook niet kon werken.
Uit deze ervaring concludeerde ik dat speed gewoon niets voor we was en dat ik het volgende feestje wel weer een pilletje zou pakken.

Dat deed ik dan ook. Een aantal weken terug heb ik op Dance Valley weer een driekwart pil gebruikt (oranje vw getest op 124 mg) wat neerkomt op zo'n 95mg. In tegenstelling tot andere keren dat ik xtc gebruikte werd ik nu niet energiek maar juist wat loom en kreeg zware benen. Voor een half uur nadat de pil inklapte heb ik me goed gevoeld. Daarna kwamen dezelfde duizelingen weer op. Nu erger dan die keer bij het gebruik van speed. Ik liep scheef en het feest kon me niet snel genoeg afgelopen zijn. Ook hierdoor heb ik weer 4 dagen niet kunnen werken en was mijn hele feest verkloot.

Door deze ervaringen ben ik een beetje bang geworden om nog eens iets te gebruiken. Ik gebruik bijna nooit ( 2 keer per jaar op feestje) en zou het zonde vinden als ik dat niet meer kan doen.

Ik ben trouwens een gezonde man van 24 jaar en weeg z'n 83 kg.

Iemand dezelfde ervaring gehad, of heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Dank jullie wel!

Flameon

Badass junkie
clockcable zei:
Duizelingen als je opstaat duid meestal op een te lage bloeddruk. Genoeg eten en drinken.

Dit dus. D

dacht je ... ik moet weinig eten voor het beste effect?
Daar kan een lichaam een behoorlijke klap van krijgen,en die kan idd enige tijd duren. Zeker als je de dagen erna niet gezond hebt gegeten omdat je zo misselijk was?

kappah

Newbie
Flameon zei:
clockcable zei:
Duizelingen als je opstaat duid meestal op een te lage bloeddruk. Genoeg eten en drinken.

Dit dus. D

Daar kan een lichaam een behoorlijke klap van krijgen,en die kan idd enige tijd duren. Zeker als je de dagen erna niet gezond hebt gegeten omdat je zo misselijk was?

Nee.. dat dacht ik niet. Ik zorg altijd dat ik voldoende gegeten heb en zelfs tijdens (of vlak na de trip) eet ik met tegenzin ook iets.

De dagen voordat ik ging gebruiken heb ik ook goed gegeten en neem elke dag extra vitamines (in pil vorm).

Ook tijdens de trip drink ik genoeg water/cola. Het enige wat misschien wat afwijkt van het ideaal is dat ik niet heel erg veel slaap heb gehad de dag voor het feest (een kleine 6 uur slaap).

k00k

Bewuste gebruiker
kappah zei:
Flameon zei:
clockcable zei:

Dit dus. D

Nee.. dat dacht ik niet. Ik zorg altijd dat ik voldoende gegeten heb en zelfs tijdens (of vlak na de trip) eet ik met tegenzin ook iets.

De dagen voordat ik ging gebruiken heb ik ook goed gegeten en neem elke dag extra vitamines (in pil vorm).

Ook tijdens de trip drink ik genoeg water/cola. Het enige wat misschien wat afwijkt van het ideaal is dat ik niet heel erg veel slaap heb gehad de dag voor het feest (een kleine 6 uur slaap).

Cola = cafeïne -> droogt uit. Als je er veel van drinkt kan dit wellicht de oorzaak zijn.

kappah

Newbie
Cola = cafeïne -> droogt uit. Als je er veel van drinkt kan dit wellicht de oorzaak zijn.

op de hele dag heb ik 1 glas cola 1 glas bier en voor de rest alleen maar water gedronken. Zo'n twee uur nadat de trip starte heb ik zelfs nog wat gegeten (broodje unox).

Voor de trip heb ik gewoon goed gegeten (brood) en goed gedronken (geen koffie of andere cafaine houdende dranken).

Het lijkt haast de ideale situatie en toch gaat het best goed fout.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Blijft een beetje vaag met zulke klachten en gissen wat het geweest kan zijn.
Het kan zoveel in- en externe oorzaken hebben.

Ik zou me er niet druk om maken eigenlijk. Probeer het anders eens gewoon thuis met een halfje ofzo. Mocht dat ook niet goed lopen, dan zou ik het gewoon niet meer doen. Misschien kan je er gewoon niet tegen...dat bestaat ook nog.
Drink je niet teveel water eigenlijk? Ook voor oppassen..dan worden je voedingsstoffen etc. ook niet goed opgenomen en kan het zijn dat je deze sneller uitplast en dus slapper gaat voelen.

Suc6 ermee!

Muse24

Experimenterende gebruiker
Als je de oorzaak weet, en dat is dat je er niet tegen kunt, stop je dan daadwerkelijk? Of blijft die nieuwsgierigheid het winnen waardoor je het toch weer zult gaan uitproberen om te kijken of je er nu niet naar van wordt.
Vroeg ik me zo eens af.

kappah

Newbie
Fresh zei:
Blijft een beetje vaag met zulke klachten en gissen wat het geweest kan zijn.
Het kan zoveel in- en externe oorzaken hebben.

Ik zou me er niet druk om maken eigenlijk. Probeer het anders eens gewoon thuis met een halfje ofzo. Mocht dat ook niet goed lopen, dan zou ik het gewoon niet meer doen. Misschien kan je er gewoon niet tegen...dat bestaat ook nog.
Drink je niet teveel water eigenlijk? Ook voor oppassen..dan worden je voedingsstoffen etc. ook niet goed opgenomen en kan het zijn dat je deze sneller uitplast en dus slapper gaat voelen.

Suc6 ermee!

dat ik er gewoon niet tegen kan lijkt me sterk. Het is drie keer eerder wel goed gegaan. Dat is juist zo vreemd.

kappah

Newbie
Muse24 zei:
Als je de oorzaak weet, en dat is dat je er niet tegen kunt, stop je dan daadwerkelijk? Of blijft die nieuwsgierigheid het winnen waardoor je het toch weer zult gaan uitproberen om te kijken of je er nu niet naar van wordt.
Vroeg ik me zo eens af.

Dan stop ik er mee. De trip zelf is ook gewoon erg kut. Op dancevalley heb ik gewoon mijn hele dag vern**kt.
Bovendien is het ook geen doen dat ik de week erna gewoon niet kan werken...

Muse24

Experimenterende gebruiker
Dan brengt het meer ellende en ongemakkelijkheden met zich mee in verhouding met het plezier dat je eraan kunt beleven.

xjimmyx

Newbie
Bedoel je soms dat als jij opstaat je zwart/wazig beeld krijgt met een soort druk op je hoofd?
Daar heb ik ook een tijdje last van gehad, ben wat meer en gezonder gaan eten + meer slaap.
En na 2a 3 dagen voelde ik me al beter, nu heb ik er helemaal geen last meer van.
Maar aangezien jij dit al geprobeerd hebt?

Verder kan je de omstandigheden van de keren dat xtc goed ging en de keren dat het niet goed ging vergelijken.

Meer weet ik er ook niet van af, Succes

kappah

Newbie
xjimmyx zei:
Bedoel je soms dat als jij opstaat je zwart/wazig beeld krijgt met een soort druk op je hoofd?
Daar heb ik ook een tijdje last van gehad, ben wat meer en gezonder gaan eten + meer slaap.
En na 2a 3 dagen voelde ik me al beter, nu heb ik er helemaal geen last meer van.
Maar aangezien jij dit al geprobeerd hebt?

Verder kan je de omstandigheden van de keren dat xtc goed ging en de keren dat het niet goed ging vergelijken.

Meer weet ik er ook niet van af, Succes

Nee, dat ia het niet. Het wordt niet zwart en het drukt ook niet. Het is net of je hele evenwicht gebeuren niet meer werkt. Wanneer ik liep moest ik mezelf steeds corrigeren in het lopen, anders viel ik om. Daarbij kreeg ik enorme duizelingen in mijn hoofd (voor mijn gevoel soms tegen flauw vallen aan).

De omstandigheden waren inderdaad bij elke xtc ervaring ongeveer hetzelfde.

Bovenaan