Wat is de grens?

drmartin

Experimenterende gebruiker
Ik vind het super leuk om ghb te nemen, maar als je niet oppast dan krijg je lichamelijke effecten zoals zweten en slapeloosheid. Hoeveel en vaak kan je nu nemen zonder er lichamelijk afhankelijkheid en slapeloosheid optreed. Dus welke tijdstippen en hoeveel en hoevaak?

Flugeltje

Wijs gebruiker
Is voor iedereen wat verschillend
As ik een weekendje hevig aan de ghb heb gezeten, voel ik een beetje een ontwenning, maar niet hard.
Lichaamlijke verslaving gaat ook in fases.
Als je alleen 's avonds na 18u neemt kun je in mijn ogen niet lichaamlijk verslaafd worden.

davie

Wijs gebruiker
dutchmarshal zei:
Als je alleen 's avonds na 18u neemt kun je in mijn ogen niet lichaamlijk verslaafd worden.

kan je je theorie bijstaan met wat uitleg :P

Gewenning treedt pas op na gewoonte. Indien je alleen maar dagelijks tussen 18.00 en 22.00 gebruikt raak je, mijn inziens, idd niet lichamelijk verslaafd.

Gun je lichaam daarom ook tijd om zonder te kunnen. Indien je vanaf 's ochtends tot 's avonds gebruikt, dan zal je ook nodig hebben om te kunnen slapen. Het nodig hebben daar draaid het uiteindelijk om in een verslaving. En het is echt geen pretje dan, gebruiken is dan echt niet meer leuk.

Er zijn altijd 2 dingen belangrijk;
- gebruik nooit voor 18.00 bijvoobeeld,
- ga niet met je slaap liggen klote (probeer uit te vinden tot wanneer je kan gebruiken om normaal in slaap te kunnen vallen, zonder na 3 a 4 uur wakker te worden en aan 1 stuk door slaapt).

Verder kan je best een keer heel de dag door gebruiken of in het weekend wat langer doorgaan. Maar bij dagelijks gebruik gelden die 2 regels. Een weekend overmatig gebruik maakt niet uit, maar maak er geen gewoonte van en niet meer dan 1 a 2 dagen aan 1 stuk en daarna zeker een paar dagen rust. Ook al voel je eigen niet goed.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ghb is na 20 uur uit heel je systeem. Als je periodes hebt waar je 20 uur of langer niet gebruikt is er geen gevaar voor lichaamlijke onafhankelijkheid

noeli

Experimenterende gebruiker
zolang je s`nchts nog gaat slaapt, en niet depresief opstaat, ben je volgens mij niet verslaafd, maar pas op

Bovenaan