Wat is de ideale dosering?

Misfit

Belezen gebruiker
Hey beste leden,

Ik heb vorige maand een onverwachte ervaring gehad met XTC, het kwam er toen op neer dat ik veels te veel heb gebruikt waardoor ik het gewenste effect totaal niet kreeg (zie mijn topic: https://drugsforum.nl/threads/mijn-onverwachte-ervaring-met-xtc.65062/)
Nu heb ik veel gelezen over het verstandig gebruiken van XTC, maar is er bij mij nog één vraag onbeantwoord. Ik weet nu dat de maximale dosis op een avond tussen de 1 a 1,5 mg per kg lichaamsgewicht ligt, maar ik heb nu geen idee hoe je dit moet verdelen over een avond. Mijn eerste keer gebruikte ik steeds kwartjes wat erg goed beviel. De eerste deed mij enorm ontspannen en de tweede gaf het gewenste effect. De derde voegde niets toe naast strak staan en lichtjes hallucineren. Deze pil was niet getest, maar volgens mijn maat was hij circa 200mg.
Ik weeg zelf 50kg wat zou betekenen dat ik niet boven de 75mg uit mag komen. Hoe verdeel ik nu die 75 mg over de avond? Moet ik dan bijvoorbeeld beginnen met een kwartje van 50mg en dan vlak voor de piek de resterende 25 bijnemen?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Daarom test je dus je pillen zodat je precies weet hoe veel mg die is. Er van uitgaan wat een ander zegt is niet zo heel verstandig, maar in dit voorbeeld vind ik het wel logisch overkomen:

Stel je pil was inderdaad 200 mg en je bent met een kwartje begonnen dan zit je dus op 50mg, en dan begin je dus met 1mg/kg lichaamsgewicht wat een redelijke startdosering is. Met je 2de kwartje zit je dan op t dubbele, dan zit je dus met +50 nu op 2mg/kilo lichaamsgewicht wat inderdaad aan de hoge kant is.
Dan je derde kwartje, 150mg inmiddels en dan zit je op 3mg/kilo lichaamsgewicht en iedereen hier die er wat van weet zal beamen dat je daarmee inderdaad overgedoseerd hebt.

Je sweet spot kan tussen de 50 en de 100mg liggen, je ging zelf lekker op 2 kwartjes. Dan zou je als startdosering daar tussenin kunnen gaan zitten met last ik zeggen 60 a 65mg de eerste dosering en later nog eens een 20 a 25mg bij pakken.

Dit uiteraard in de wetenschap dat je pil precies 200mg is en dat weet je dus niet en heb je van horen zeggen, maar volgens de cijfers zou het wel overeen kunnen komen met de feiten in ieder geval.

Misfit

Belezen gebruiker
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga pas vanaf augustus weer gebruiken en zal het dan uitproberen. :)

Bovenaan