Speed is over het algemeen goed te combineren met downers. Ik ben het met bovenstaande reacties eens; speed is lekker om te combineren met GHB of wiet. Wiet met speed is een combinatie die in mijn ervaringen altijd goed uitpakt.
Vooral bij GHB is het belangrijk voorzichtig te zijn met de dosis: Omdat deze twee middelen elkaars werking DEELS compenseren, voelt het dat je van beide meer kan nemen. Maar als één van de beide middelen uitgewerkt raakt, kan het effect van de andere sterker worden dan gewenst. Een tip als je speed met GHB combineert: neem niet meer van elk dan je normaal zou doen als je één van de middelen zou gebruiken.
Over combineren met alcohol ben ik vrij neutraal, ik vind het niet zo veel toevoegen. Je kan wel meer drinken omdat speed het gevoel van dronken worden wat verbergt, maar de kater zal er hierom niet minder om zijn!
Over het combineren met andere uppers (coke, xtc, cafeïne) ben ik van mening dat je beter één van deze middelen kunt kiezen die je het leukst vind; er is hier geen synergie. Als je uppers combineert is het verstandig om minder dan een normale dosis (bijv; van elk een halve dosis) te nemen, omdat je de effecten van uppers bij gecombineerd gebruik bij elkaar op kunt tellen.
Speed met psychedelica heb ik (voor zover ik weet

) nooit gedaan, maar ik verwacht dat de kans op een onrustige- of bad trip toeneemt. Ik denk dat het moeilijk is om speed iets toe te laten voegen aan een psychedelische trip. (Ik baseer dit op wat ik hierover heb gelezen)
Benzo's (=Benzodiazepines) vind ik zeer geschikt om het vervelende na-effect van speed te verhelpen: Dat je na een avond uitgaan 's ochtends om 10 uur nog in je bed naar het plafond ligt te staren met een hartslag van rond de 100 en een continue stroom van gedachten en beelden die door je hoofd schieten. Van de Benzo's heb ik oxazepam en flunitrazepam geprobeerd. Deze laatste werkt erg goed als je na speedgebruik in een fijne ontspannen roes in slaap wilt vallen EN de volgende dag weer redelijk fris op wilt staan. Oxazepam werkt meer mentaal rustgevend en flunitrazepam, is naast mentaal, ook fysiek rustgevend, dus flunitrazepam vind ik geschikter bij speedgebruik. (dit is alleen gebaseerd op mijn ervaring)
Met name bij het gebruik van methamphetamine is flunitrazepam zeer geschikt, omdat meth nog een langere nawerking heeft dan 'gewone' Nederlandse speed. Deze twee middelen voelen echt als elkaars antagonisten van alle minder fijne bij-effecten. De roes die dan ontstaat, is heel erg fijn.
Mijn conclusie:
Goede combi’s
Speed + Wiet = lekker
Speed + Benzo's = erg lekker, ook handig om te kunnen slapen
Speed + GHB = lekker (maar dosis niet te hoog)
Matige combi’s
Speed + Alcohol = Voegt niet zo veel toe.
Speed + (Coke, XTC, etc.) = Voor mensen die niet weten wat ze willen
Slechte combi’s
Speed + Psychedelica = Lijkt mij niet verstandig (maar geen ervaring mee)