Wat is er mis?

spongecola

Belezen gebruiker
Ik plaats dit topic voor een maat van me.
Hij heeft vroeger xtc een beetje misbruikt. Zo'n 2 maand lang ieder weekend. Daarna is het iets geminderd naar 1-2 keer per maand, ook dit zo'n 2-3 maanden lang. Al met al heeft hij met 4-5 maand op zo'n manier gedaan totdat die bijna was gepakt. Hij heeft een 1.5 jaar lange stop gehad en gebruikt nu eens in de 2-3 maand.
Het gene is, 1 pil werkt amper, 2-3 gaan de goede kant op maar bij 4-5 pillen voelt die zich pas echt fijn. Hij word er 3/4e van de tijd ook rustig van, als die druk word gaat die ook helemaal los.
Mijn/zijn vraag is dus, wat is hiervan de oorzaak? Valt het te herstellen? Tips?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Over het algemeen geldt dat wanneer je het ultieme mdma gevoel niet meer krijgt je deze ook nooit meer terug krijgt.

Met zijn verhaal van misbruik verbaasd het me niks dat hij het lekkere mdma gevoel niet meer krijgt. En als je dan zoveel pillen naar binnen moet gooien om er nog iets van te voelen dan kun je er beter mee stoppen. Die korte periode van misbruik heeft al veel schade opgeleverd en dat maakt hij nu alleen maar erger door belachelijk hoge doseringen te slikken.

spongecola

Belezen gebruiker
Hmm oké, k zal het in elk geval aan hem doorgeven. Jammer dat het al zoveel schade heeft aangericht.

Nu heb ik nog een ander verhaal, het gebruik komt op hetzelfde neer. Ook hij moest veel nemen om het te voelen maar sinds dit jaar hoeft die slechts een halve te nemen en staat dan al compleet op de kop. Hij hallocuneert sinds dien erg snel bij een lage dosis. Iemand hier nog enige oorzaak voor?

MeejheM

Badass junkie
Ik lees je post wel, maar begrijp de situatie niet helemaal.

Is hij nu van een halve tablet(wat dat ook in mg mdma mag zijn?) helemaal onder invloed? sinds dit jaar in elk geval?

Dat kan ik niet verklaren. mg/kg is ook wel van belang natuurlijk.

spongecola

Belezen gebruiker
Yup.. Verschillende pillen met verschillende hoeveelheden mdma. Bij iedere pil was die naar een halve al flink onder invloed terwijl ook hij er eerst 4-5 nodig had. Op t een of andere moment sloeg het ineens om.

Pante

Belezen gebruiker
Zoals al eerder genoemd, hij heeft waarschijnlijk ergens wat schade opgelopen door z'n eerdere avontuurtjes (en dus werkt het raar bij hem). Hoeft niet per se grote consequenties te hebben, maar zou het niet uitdagen door er nog meer MDMA te gebruiken. Er zijn genoeg andere leuke dingen op de wereld, en een serotonine syndroom is daar niet één van.

Bovenaan