Wat is het verslavendst?

wat is het verslavendst

• Alcohol

Stemmen: 84 54,2%
  • Weed/hasj

Stemmen: 71 45,8%

• Totaal aantal stemmers
    155

Bal0n

Badass junkie
Frisko zei:
Bal0n zei:
Speed en cocaïne zijn ook niet lichamelijk verslavend, zijn ze nu meteen helemaal niet verslavend?
balon close die lame thread,hier raken we niks wijzer uit!!!

punt is dat wiet zeker geestelijk verslavend is!!!!!!!,dat zie ik bij mn eigen,en bij mensen om me heen,en dat je er tabak bij rookt maakt net geen hol uit,want als ik alleen saffen rook heb ik evenwel zin in wiet!!!!!!!!! :openmouth: :openmouth: :openmouth:

Discussie zo op zn tijd is best leuk, dus ik laat em lekker open :)

BombSki

Bewuste gebruiker
ja goed punt, je hebt gelijk.

Maar omdat er een paar mensen verslaafd zijn aan cannabis, hoeft het nog niet als "verslavend" bestempeld te worden.. kan je ook over koffie enzo beginnen, denk niet dat je koffieverslaving in veel algemene boeken terug zult vinden

Overigens klopt het niet dat er in Uit Je Bol niets staat over verslaving, in het stukje wat ik had gequote staat dat idd wel, was ook niet slim om te quoten maar ik had er half overheen gekeken.
In de nieuwe Uit Je Bol (de quote is uit de 1e druk uit 93) staat een subhoofsjuk over verslaving, heirin staat dat cannabis als stof niet verslavend is. Je wordt verslaafd aan de roes.
Bij cocaine is dit anders, een gebruiker kan na 1x verslaafd zijn (Kan, hoeft zeker niet) Bij cannabis is dit niet het geval (volgens Uit Je Bol dan..)

BombSki

Bewuste gebruiker
jep, maar in een van je vorige reacties zei je dat cocaine niet lichamelijk verslavend is, en dus in principe in dezelfde catergorie valt als cannabis (en schijten, computeren, gokken enz)
Ik wou alleen ff het verschil aangeven. mensen raken niet verslaafd van 1x computeren, maar mogelijk wel van 1x cocaine. daarom is de term "geestelijke verslaving" ook niet goed.

verslaving is al net zon vage term als "drugs".. maargoed.

Bal0n

Badass junkie
Cannabis is ook zeker niet zo sterk verslavend als cocaïne, maar het is ook niet geheel niet verslavend.

Lekkere zin, hehe

cunt

Wijs gebruiker
@ waterpijp ik vond de informatie die werd gegeven bij spuiten en slikken ook niet zo heel geweldig. en vraag me af of caffeine niet verslavend is? aangezien het ook een oppeppende werking heeft.

Jeller

Badass junkie
Bal0n zei:
BombSki zei:
ligt er ook aan hoe je blowt.
quote uit Uit Je Bol:
De reden waarom hash en wiet zo populair zijn, is doodsimpel: wie regel-
matig blowt, weet uit eigen ervaring dat het ongevaarlijk is.
Uit talloze wetenschappelijke onderzoeken is steeds weer gebleken dat
marihuanagebruik niet verslavend is. Wie pure hashish zonder tabak uit
een pijpje rookt, zal wel opnieuw willen gebruiken omdat hij het effect
waardeert, maar hij kent niet die onbedwingbare behoefte van de nicotinist
om er meteen weer een op te steken.
Het roken van pure hashish of wiet is altijd een bewuste keuze. De canna-
bist besluit om high te worden, bijvoorbeeld om meer uit een gesprek te
halen of om muziek of een film intensiever te kunnen ondergaan, om zich
verbonden te voelen met de natuur of om een idee helemaal door te denken.
Een cannabist rookt omdat het hem/haar inspiratie geeft, niet om de
werkelijkheid te ontvluchten.

Uit je Bol is niet heilig ofzo hoor, staat vrijveel kul in :P
grot gelijk

keb er trouwnes een poll ana toegevoegd, kwas da blijkbaar vergeten

Jeller

Badass junkie
Waterpijp zei:
Bal0n zei:
Er zijn ook mensen die heroïne kunnen gebruiken zonder verslaafd te raken, maakt dat het niet verslavend? Ok, tuurlijk zijn er minder mensen verslaafd aan cannabis op een dusdanige manier dat ze niet meer goed functioneren, maar ze zijn er wel.

In Uit je Bol staat dat het niet verslavend is, geheel niet. Dat klopt niet, zolang er mensen zijn die dat wel ondervinden. En die zijn er.

En met simpel bedoel ik niet "niet uitgebreid", maar gewoon een erg beperkte kijk op drugs.

Er zijn BIJNA geen mensen die niet verslaafd zijn aan de heroine, heroine = verslaafd., dat zou echt een heeeeeeel klein percentage zijn, dat niet verslaafd zou zijn? Nee! dat bestaat niet. Er zijn WEL mensen die het onder controle moeten/kunnen houden, maar ze zijn verslaafd.

Wat je zegt over uit je bol ben ik het ook zeker niet mee eens. Er zijn natuurlijk mensen die er niet mee kunnen omgaan, maar daarom zijn ze nog niet meteen verslaafd :confused: Je hebt ook mensen die geen biertje of wat voor iets dan ook kunnen nemen, omdat ze zichzelf niet in de hand kunnen houden, soort van ziekte, maar niet verslaafd.
klopt wel watje zegt maar er zijn zeker meer wiet verslaafden dan heroine verslaafden hé..

daarbij iedereen die zegt dat weed niet verslavend is, probeer eens een maand te stoppen.. het is gemakkelijker om te zeggen dat je niet verslaafd bent dan er mee stoppen hé

Jeller

Badass junkie
daarbij het gaat er hem in deze topic niet om of wed wle of niet verslavned is.. het gaat er hem om of alcohol verslavender is of niet?

dus is de geestelijke drang of zin naar cannabis groter dan alcohol voor jullie of niet is de vraag

Frisko

Badass junkie
naja ik heb 2j ma elke week een stuk in me kraag gezopen,en ben er zo mee gestopt,dan ben ik ook begonnen met wekelijks te blowen(wat dus met der tijd dagelijks is geworden. dus voor mij is wiet verslavender als alcohol!

BombSki

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
daarbij iedereen die zegt dat weed niet verslavend is, probeer eens een maand te stoppen.. het is gemakkelijker om te zeggen dat je niet verslaafd bent dan er mee stoppen hé

als je veel koffie drinkt, probeer er maar eens een maand mee te stoppen. succes :wave:
ow hetzelfde geldt voor thee trouwens

Mr.jiho

Wijs gebruiker
BombSki, je zegt dat je niet verslaafd bent aan cannabis, hoelang rook je het al, ik durf te wedden dat je geen 3maanden zou kunnen stoppen, al is het omdat het zo gezellig is, ik ken bijna niemand die het 3maanden heeft volgehouden (buiten mezelf maar dat is een totaal andere situatie)
en niet afkomen na een maand van: heb eens gesmoord maar niet omdat ik het nodig had maar voor de gezelligheid, komt op hetzelfde neer, die gezelligheid dat vind ik het verslavende aan cannabis
groeten

BombSki

Bewuste gebruiker
Mr.jiho zei:
BombSki, je zegt dat je niet verslaafd bent aan cannabis, hoelang rook je het al, ik durf te wedden dat je geen 3maanden zou kunnen stoppen
over welke bedragen praten we?
ik ga niet 3 maanden stoppen om mezelf te bewijzen. ik denk dat ik niet verslaafd ben, en het zal me eerlijk gezegd nieteens zoveel uitmaken als ik het zou zijn.
ik heb afgelopen zomer 2 weken zonder gedaan, zonder probleem.

en zoals ik eerder heb gezegd± ik rook 1.5jaar, waarvan iets meer dan een jaar puur.

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Ik denk dat óf dit topic gesloten moet worden, óf dat er een duidelijk onderscheid gemaakt moet worden tussen geestelijke en lichamelijke verslaving en dat er een officiële omschrijving moet worden gegeven van het woord verslaving. Dit heeft geen eind. Iedereen lult zo maar wat langs elkaar heen.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Mary zei:
Ik denk dat óf dit topic gesloten moet worden, óf dat er een duidelijk onderscheid gemaakt moet worden tussen geestelijke en lichamelijke verslaving en dat er een officiële omschrijving moet worden gegeven van het woord verslaving. Dit heeft geen eind. Iedereen lult zo maar wat langs elkaar heen.

Nee! niet iedereen lult langs elkaar!! Hier leer ik nou van, begrijp je niet dat discuseren belangrijk is voor de ontwikkeling van de mens! Heel me leven discuseer ik en nu heb ik een klas waar dat niet in kan :angry: en nou zou het op het leukste en interessantste forum ook niet meer mogen??? ADMIN! kick! :wink::P

Jeller

Badass junkie
Mary zei:
als je mijn eerste post goed had gelezen dan stodn er lichamelijke verslavign niet meegeteld..

Mr.jiho

Wijs gebruiker
Waterpijp zei:
Mary zei:

Nee! niet iedereen lult langs elkaar!! Hier leer ik nou van, begrijp je niet dat discuseren belangrijk is voor de ontwikkeling van de mens! Heel me leven discuseer ik en nu heb ik een klas waar dat niet in kan :angry: en nou zou het op het leukste en interessantste forum ook niet meer mogen??? ADMIN! kick! :wink::P
discusieren is gezond!

boy

Bewuste gebruiker
Waterpijp zei:
Maar wat sommige hier dus beweren is dat blowen lichamelijke verslaafdheid met zich mee brengt?

Geestelijke verslaving brengt zodoende een lichamelijke verslaving met zich mee ja.

"The mind suffers, and the body cries out."

Verder hoeft nergens een verslavende stof in te zitten om daar verslaafd aan te raken. Je kunt ook verslaafd raken aan het effect van iets, en dat is geestelijke verslaving.

Bal0n

Badass junkie
Er is geen direct gevolg op je lichaam als je stopt met cannabis gebruikt. Maar zoals mensen vaak chaggerijnig zijn en daar hoofdpijn van krijgen, kun je ook last van je lichaam krijgen als je niet lekker in je vel zit omdat je gestopt bent met blowen.

boy

Bewuste gebruiker
Het is wel even afkicken (problemen met slapen bijvoorbeeld). Dat bedoel ik ermee.

Jeller

Badass junkie
inderdaad, het is gewoon veel minder erg dan afkicken van heroïne of alcohol.. echter tegen wanneer je lichaam verslaafd is aan alcohol mag je wel een tijdje doordrinken hoor

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
Tjonge,tjonge, Wat mierenneukerij over verslaving.
Ik was afgelopen jaar 3 weken lang op vakantie, dus 3 weken zonder wiet en geen last van ontwenningsverschijnselen.
Is wiet verslaafd? Nee hoor, het zit in je tussen oren!
Alcohol is wel degelijk een HARD drug.
Hard drug = moeilijk van af komen.
Alcoholisten hebben veel moeite om de alcoholistische dranken af kunnen blijven.

matthijs

Badass junkie
Hij heeft een punt. Ik kan, als ik met ouders op vakantie ga, makkelijk 3 weken stoppen. Ook als ik dageljks heb geblowd de weken daarvoor. Het is moeilijker om te stoppen als ik wel kan blowen.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
bij alcohol is het moeilijker om verslaafd te geraken maar éénmaal je eraan verslaafd bent dan is het hard om ervanaf te gerake
bij weed is het anders

boy

Bewuste gebruiker
Pkoeiaard zei:
Tjonge,tjonge, Wat mierenneukerij over verslaving.
Ik was afgelopen jaar 3 weken lang op vakantie, dus 3 weken zonder wiet en geen last van ontwenningsverschijnselen.
Is wiet verslaafd? Nee hoor, het zit in je tussen oren!
Alcohol is wel degelijk een HARD drug.
Hard drug = moeilijk van af komen.
Alcoholisten hebben veel moeite om de alcoholistische dranken af kunnen blijven.

Wat een bullshit. Dat iets tussen je oren zit maakt het nog niet minder hoor. Dat jij er niet verslaafd aan kunt raken, zegt niets over andere gebruikers die er misschien wel verslaafd aan kunnen raken.

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.

Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:

Bal0n

Badass junkie
Pkoeiaard zei:
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Maar is het niet zo.

Zo gij het zo.

Iets met kromme tenen en oogkleppen :rolleyes:

cunt

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Pkoeiaard zei:
Maar is het niet zo.

Zo gij het zo.

Iets met kromme tenen en oogkleppen :rolleyes:
inderdaad balon ..

Bal0n

Badass junkie
Pkoeiaard zei:
Maar is het niet zo.

Zo gij het zo.

Ik kan het gewoon niet laten om er niet op in te gaan, ik vind dit soort reacties zo belachelijk. Word toch wakker!

Er zijn mensen die stellen dat ze verslaafd zijn aan wiet, ze kunnen het niet of bijna niet laten liggen. En dan komt er iemand die geen verslavende kenmerken ondervindt aan wiet even vertellen dat al die mensen er maar naast zitten?

Oh kom op! Stel die mensen "denken" alleen maar verslaafd te zijn (maar zijn het niet volgens jou), dan zit het tussen je oren allemaal. Hey, waar zit geestelijke verslaving ook alweer? Ohja, tussen je oren. :(

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Oh kom op! Stel die mensen "denken" alleen maar verslaafd te zijn (maar zijn het niet volgens jou), dan zit het tussen je oren allemaal. Hey, waar zit geestelijke verslaving ook alweer? Ohja, tussen je oren. :([/quote]

Mooie afluit zin,het is waar...

Jeller

Badass junkie
Mr.jiho zei:
bij alcohol is het moeilijker om verslaafd te geraken maar éénmaal je eraan verslaafd bent dan is het hard om ervanaf te gerake
bij weed is het anders

ik denk ook dat het zo is, de drang/zin naar weed is er vlugger omdat het maar een jointje is dat je moet opsteken en 10 minuten later heb je het effect.. bij alcohol moet je al stevig doordrinken om zat te worden..

ik versta echt nie dat alcohol het meeste stemmen heeft als jullie bijna elke dag blowen allemaal.. wordt misschien eens wakker.. of drinken julie ook elke dag vollen bak ofzo?

trouwens die vergelijking van als je op reis gaaten niet blowt wil niets zeggen, mis je de alcohol wel mss als je 3 weken met je ouders op reis bent? daar gaat het topic om hé..

en een wietverslaving zit sowieso tussen je oren, maar lichamelijke verslaving is veel minder erg dan mentale hoor.. lichamelijke verslaving is al weg na 3 dagen afkicken ofzo

Hempy

Bewuste gebruiker
ik denk ook dat het zo is, de drang/zin naar weed is er vlugger omdat het maar een jointje is dat je moet opsteken en 10 minuten later heb je het effect.
en ik maar denken dat je het 10 seconden later al voelde ...

Bovenaan