wat is ketamine eigenlijk?

vincenzo

Newbie
Ik denk dat vrijwel alle variaties op producten binnen deze stofklasse door de farmaceutische industrie worden gemaakt (als dit voor medische doeleinden is). Dit omdat de synthese nogal lastig kan zijn en de structuur van eventuele nieuwe potentiële medicijnen moeten worden vastgesteld met (verschrikkelijk) dure apparatuur. Interessant is dat sinds 2000 onderzoek wordt gedaan naar ketamine als antidepressivum met goede resultaten. Asymmetrische synthese (het krijgen van bijv. alleen de S-variant) plus de analyse ervan is nog veel lastiger/duurder.

Vroeger was PCP een geneesmiddel, het is eigenlijk een eenvoudigere variant van ketamine (geen chloor, carbonylgroep en een andere soort ringvormige amine (piperidine). Tiletamine is een zwavel variant en wordt gebruikt in de diergeneeskunde, vergeleken met ketamine is de arylgroep vervangen door thiopeen en is de aminogroep net iets langer. Ik verwacht niet dat mensen thuis deze soort stof gaan produceren. Misschien dat op hele kleine schaal geëxperimenteerd wordt met of zonder onbekende varianten voor recreatief gebruik door hobbyisten met veel ervaring.

Het produceren van vrijwel alle ketamine varianten is synthetisch gezien vrij eenvoudig en er zijn genoeg nieuwe en snelle mogelijkheden beschikbaar voor de farma (pinacol cross coupling). De hobbyist zal voorlopig in het nadeel blijven omdat het maken van C-C bindingen nou eenmaal lastig is. Thanks voor dat topic!

MeejheM

Badass junkie
Ik kan wel bevestigen dat heel wat ketamine op de markt af komt van boeren/ranchers in landen waar ze niet zo streng omgaan met dierengeneeskunde, en ketamine daardoor voor boeren vrij verkrijgbaar is.

Ampullen zijn lastig de grens over te krijgen. als je grove kristallen hebt is het vaak uitgedampte vloeistof, al dan niet uit een ampul, maar je kan zelf ook met het grootste gemak frisdrankflessen vullen met je eigen solutie.

het merendeel van de geimporteerde ketamine is echter buiten werktijd om gemaakte ketamine, gewoon bij de farmaceut. Althans, dat is mijn ervaring. deze soort is herkenbaar aan fijne kristallen met behoorlijk uniforme grootte en uiterlijk. deze word meestal geimporteerd uit de landen waar de fabrieken staan.

ketamine is en blijft een hulpmiddel voor de anastesie, en onderschijd zich van andere drugs door de dissasociatieve eigenschappen bij de juiste dosering. als je exact wilt weten wat het is: (RS)-2-(2-Chlorophenyl)-2-(methylamino)cyclohexanone, maar een S-isomeer is ook verkrijgbaar onder de merknaam Ketanest S, maar die is redelijk zeldzaam.

Met verzegelde ampullen met een batch no., merknaam, en houdbaarheidsdatum ben je best zeker wat je hebt, en is de batch ook te traceren. vervalste ampullen kom je bij bekende merknamen wel eens tegen(ketaset, ketelar, ketamax etc...). bij kristallen die nooit opgelost zijn kun je met vergroting redelijk makkelijk versnijding herkennen, je hebt dan 2 of meer kristalvormen.

bij uitgedampte ketamine zitten vaak hulpstoffen, zoals voor de houdbaarheid. door de onregelmatige vorm van de kristallen kun je bijna niet zelf vaststellen of er ook versnijmiddelen bij zitten, als deze ook wateroplosbaar zijn vormen ze gelijksoortige kristallen bij het uitdampen.

als je met 200mg naar een testcenter gaat kunnen ze meestal vastztellen dat je ketamine hebt, en geen RC kloon door middel van de mandalin reagent test, en houd je nog wat over om het percentage te laten testenin een lab door middel van massaspectrografie.

87% is geloof ik het maximum voor kristalvormige ketamine, maar ik heb ook al spul uit verzegelde ampullen laten testen wat tussen de 84% en de 87% uitkwam. ik neem aan dat die 3 procent uit hulpstoffen bestaat.

voor zover ik weet word ketamine niet vaak versneden, maar ik hoor een hoop mensen hier die andere ervaringen hebben.

landen van herkomst zijn volgens mij vooral china, ukraine, india, mexico en duitsland, al wordt het in een hoop meer landen gemaakt. de volgorde is ongeveer hoeveel er clandestien verkocht wordt beginnend met de grootste qua volume.

genoeg info?

Bovenaan