Wat is 'met mate blowen'?

Hoi. Ik ben hier nieuw en ik heb een vraagje.

M'n vrienden zeggen dat blowen geen kwaad kan als het 'met mate is'. Op deze site lees ik ook vaak dat blowen niet té ongezond is zolang het maar met mate is. Maar wat is 'met mate blowen'?

Is het één keer per week, één keer in de twee weken, één keer per maand?

Dank.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
gelet op gezondheid of je sociale leven?

gezondheid heb je zelf in de hand
en je sociale leven trouwens ook.

Zelfdiscipline kan erg van pas komen.

Zazuu. zei:
gelet op gezondheid of je sociale leven?

gezondheid heb je zelf in de hand
en je sociale leven trouwens ook.

Zelfdiscipline kan erg van pas komen.

Voor mij is dit vrijdagavond één of twee jointjes (dus 1x per week). Alleen, om wat te fantaseren, of met vrienden om te 'chillen'. Te veel of niet?

Wacky

Badass junkie
Zolang je de rest van de week geen behoefte hebt om te blowen is er niets aan de hand. Wanneer je wel zin hebt om het meer te doen moet je oppassen en er rekening mee houden dat die zin met de tijd sterker gaat worden en dat je discipline om het toch niet te doen wel eens zwakker kan worden door negatieve gebeurtenissen in je leven. Je kunt dan het beste tijdig je gebruik wat verminderen om te voorkomen dat je het meer gaat doen. Als je tever gaat is de enige weg terug vaak om helemaal te stoppen.

Nu moet 1 keer in de week volgens mij prima zijn vol te houden als je het daarbij ook laat. Als je wiet ook echt als een drug ziet en niet als een onschuldig middeltje waar je toch niet aan verslaafd raakt. Wanneer je het niet serieus neemt zul je het snel vaker en vaker gaan doen. Het begint dan met vrijdag en zaterdag, daarna komt de zondag erbij etc..

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
TheDarkPoet zei:
Maar wat is 'met mate blowen'?
Een nobel streven.

:tearsofjoy: Inderdaad :)

Je moet voor jezelf maar bepalen wat 'met mate' is. Doe het zo min mogelijk om zo min mogelijk negatieve effecten te krijgen. Voor iedereen is dit anders, maar ik kan me niet voorstellen dat je op mentaal gebied problemen kan ondervinden van 1 x in de week op een avond met wat vrienden een jointje roken. De meeste mensen gaan alleen heel soepel over van 1 x in de week naar alleen in het weekend tot bijna iedere dag en daar ligt het probleem.

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
TheDarkPoet zei:
Maar wat is 'met mate blowen'?
Een nobel streven.

Dank dat dit maar in een lijstje op de muur moet hangen :grin:

Ik zelf vind met mate een 10tje wiet per 1/1.5 week en alleen blowen in mijn vrije tijd en als ik ook niets voor school/werk moet doen, gaat lekker zn gangetje zo hoor :smoke:

Bovenaan