Wat is nou een echte verslaving?

michael1992

Experimenterende gebruiker
Kan iemand mij uitleggen hoe een echte verslaving voelt? Is het gewoon heel veel zin hebben in ...?
Ik heb ook vaak erg zin in XTC & Wiet en af en toe in 2cb. Maar dit zie ik niet als een verslaving ofzo. Ik doe dit ook niet zo vaak. Maar kan toch wel zeggen dat ik er vaak mee bezig ben en of zin in heb.

Is het verschil dan dat bij een junk de drang te sterk is dat hij het elke keer dan ook echt gebruikt?

Angramar Temenos

Badass junkie
Het woord zegt het al, als je gedrag en doen en laten helemaal (en negatief) bepaald worden door je goedje, kan wiet zijn, kan heroine zijn. Kan alles zijn... Der is niet echt een lijn die aangeeft "hier ben je verslaafd" en "hier niet" ofzo.

Liesette

Bewuste gebruiker
jawel, als de leefkwaliteit daalt, je sociale netwerk vervalt, en je baan weg is omdat je liever aan de GHB zit ..... dan ben je verslaafd.
Als je ondanks dat er niets vervalt toch iedere dag een pakje peuken oprookt dan ben je verslaafd.
en het voelt soms alsof je een gebroken been hebt maar geen morfine krijgt of dat je verplicht op te kleine schoenen moet lopen.
Of dat je al 2 weken niet hebt gegeten en iemand legt een vers bord warm eten neer voor je neus.

de gevoelens van een verslaving zijn erg lastig te typen net zoals hoe LSD voelt .....

become a junky and tell us your story !!

Arizona

Bewuste gebruiker
Hoe een verslaving voelt, verschilt per persoon, maar je kan heel simpel stellen:
Als je leven door een middel of gedrag beheerst wordt kan je spreken van verslaving.

Flameon

Badass junkie
als je drugs nodig hebt om te moeten functioneren in het dagelijks leven .... in de breedste zin des woord. Het gevoel is voor iedereen anders, maar wel allemaal negatief

Elohtibbar

Badass junkie
Flameon zei:
als je drugs nodig hebt om te moeten functioneren in het dagelijks leven .... in de breedste zin des woord. Het gevoel is voor iedereen anders, maar wel allemaal negatief

Er zijn zat mensen met een verslaving die niet functioneren in het dagelijks leven. Vaak juist omwille van die verslaving. Die definitie gaat niet echt op dus. :)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Volgens mij kun je niet het hele begrip "verslaving" met een defenitie omschrijven.

sebatian

Bewuste gebruiker
fcuk it, maakt niet uit drug/alcohol komt eerst, totale destructie en denken dat je gelijk hebt en iedereen maf is
Om te zijn dat je denkt wat je nodig hebt en niet zonder kan
Je wordt gek zonder, het is je vriend je buddy your everything waarom zou die verlaten dan moet je echt goed gek wezen

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Denk dat een betere omschrijving is dat je een middel nodig hebt om je normaal te voelen.
Begin van gebruik-periode is iid in een roes, Daarna heb je het puur en alleen nodig om stabiel/normaal te zijn, zoals je je voelde voor je gebruik.

Bovenaan