Wat moet ik nou doen???

Sanny

Newbie
Mijn beste vriend belde me laatst huilend op... Hij vertelde met zeer veel moeite dat hij een probleem heeft met drugs. Na veel vragen zei hij dat hij voor ruim 400 euro per week cocaine snuift. Hij zegt het alleen in het weekend te gebruiken maar dat lijkt me sterk voor zo'n bedrag. Ik zelf heb geen ervaring met drugs en weet niet hoe die prijzen liggen maar ik denk dat je voor 400 euro toch wel een hoop weg kan snuiven.
Hij zegt te willen stoppen maar niet weet hoe. Hij wil niet met een deskundige gaan praten omdat ie zich er te erg voor schaamt .

Wat moet ik nou doen???

Ik weet het niet. Aan de ene kant zegt mijn gevoel dat veel praten met hem helpt maar mijn verstand zegt dat ik hem niet kan helpen zonder hulp van een deskundige. Ik weet wel een beetje af van drugs door verhalen en een opleiding in de verpleging maar ik heb nog nooit in mijn omgeving mensen meegemaakt die hieraan verslaafd zijn. En al helemaal niet 1 van mijn beste vrienden.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? want ik weet echt niet wat ik moet doen.... :cry:

Drazzic

Bewuste gebruiker
Je kan hem deels helpen, maar of je hem er helemaal af kan helpen is de vraag. Een goed punt is al dat hij er over wil praten. Hij zal echt 110% procent achter zijn keuze moeten staan wil hij er van af komen.

Ik weet niet hoe goedkoop zijn dealer is maar 50 euro voor 1,5 gram ofzo is normaal. Dus dat zou op zo'n 12 gram uitkomen per week, en dat is heel erg veel!! Ik weet niet hoelang hij er mee bezig is maar praat er over.

Het is belangrijk te weten te komen waar en wanneer hij gebruikt. Die plekken kan hij beter de komende tijd vermijden. Snuift hij met vrienden die ook snuiven dan is de verleiding zo erg groot als hij daar bij zit en hij wil stoppen, zowat onmogelijk. Het is beter om dan een tijdje daar weg te blijven.

Maar probeer hem over te halen om met een deskundige te praten die kan hem verder werken en als hij echt wil stoppen is hij denk ik wel bereid om er ook voor te gaan. Die deskundige krijgen veel meer van zulke gevallen en zullen dus niet raar opkijken. Ze gaan ook niks door vertellen ofzo het blijft dan gewoon tussen hem en jou.

Succes

BacingsPen

Badass junkie
breng op een tactische manier dat deskundige hulp het enige is dat helpt omdat er anders teveel verkeerde beslissingen gemaakt gaan worden. (jij weet er al niet veel van dus je kan hem moeilijk goed raad geven, verder zou hij je met heel veel dingen zo om kunnen lullen omdat je hem graag wilt geloven)

Bovenaan