Mijn beste vriend belde me laatst huilend op... Hij vertelde met zeer veel moeite dat hij een probleem heeft met drugs. Na veel vragen zei hij dat hij voor ruim 400 euro per week cocaine snuift. Hij zegt het alleen in het weekend te gebruiken maar dat lijkt me sterk voor zo'n bedrag. Ik zelf heb geen ervaring met drugs en weet niet hoe die prijzen liggen maar ik denk dat je voor 400 euro toch wel een hoop weg kan snuiven.
Hij zegt te willen stoppen maar niet weet hoe. Hij wil niet met een deskundige gaan praten omdat ie zich er te erg voor schaamt .
Wat moet ik nou doen???
Ik weet het niet. Aan de ene kant zegt mijn gevoel dat veel praten met hem helpt maar mijn verstand zegt dat ik hem niet kan helpen zonder hulp van een deskundige. Ik weet wel een beetje af van drugs door verhalen en een opleiding in de verpleging maar ik heb nog nooit in mijn omgeving mensen meegemaakt die hieraan verslaafd zijn. En al helemaal niet 1 van mijn beste vrienden.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? want ik weet echt niet wat ik moet doen....
Hij zegt te willen stoppen maar niet weet hoe. Hij wil niet met een deskundige gaan praten omdat ie zich er te erg voor schaamt .
Wat moet ik nou doen???
Ik weet het niet. Aan de ene kant zegt mijn gevoel dat veel praten met hem helpt maar mijn verstand zegt dat ik hem niet kan helpen zonder hulp van een deskundige. Ik weet wel een beetje af van drugs door verhalen en een opleiding in de verpleging maar ik heb nog nooit in mijn omgeving mensen meegemaakt die hieraan verslaafd zijn. En al helemaal niet 1 van mijn beste vrienden.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? want ik weet echt niet wat ik moet doen....