Wat te doen??

babalonia

Experimenterende gebruiker
Eindelijk heeft mijn partner toegegeven een probleem te hebben met alcohol en drugs.
Hij gaat morgen naar een eerstelijnspsycholoog. Heb hem gisteren de deur uitgezet en
wil niet meer met hem praten totdat hij een oplossing zou gaan zoeken voor zijn probleem.
Hij heeft vannacht in de auto geslapen en vandaag kwam hij terug. Met hulp van vrienden en de buren hebben we hem (zonder geweld), weer uit huis laten gaan. Hij heeft zelfstandig hulp gezocht en zit nu bij zijn broer. Hij smste me net dat hij ons (ons dochtertje van 7 maanden en mij) niet kwijt wil en er alles aan gaat doen.
Ik vraag me af wat ik nu moet doen. Ik heb nog niet gereageerd op zijn sms, want hij belooft wel vaker iets. Hij based en snuift (af en toe), gokt en drinkt (veel!) en geeft belachelijke bedragen uit. Het vertrouwen is weg. Kan hij dat met een paar bezoeken aan de psycholoog terugverdienen? Wat raden jullie aan? Moet is voorlopig nog snoeihard blijven en echt pas weer met hem "praten" als hij heeft bewezen dat hij het kan? (van de drugs afblijven?). Moet ik hem uit huis blijven weren? ......... TIPS and TRICS gevraagd in zulke situaties

babalonia

Experimenterende gebruiker
Ik vind het moeilijk, want natuurlijk houd ik nog van hem.
En natuurlijk wil je weer in iemand vertrouwen (en het tijd geven)... maar ja...
ik stel deze vraag omdat jullie zoveel van dit soort dingen horen. Is een verslaving te verhelpen door het inschakelen van een psycholoog of heeft dat geen zin.... misschien ligt het aan de reden van verslaving... pfff ik ben ook geen expert (gelukkig).

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Ik denk dat hij voor behandeling van een verslaving beter bij een Novadic-Kentron of soortgelijke instellingen kan aankloppen. Mits hij het natuurlijk zelf ook daadwerkelijk wilt.

Arizona

Bewuste gebruiker
Heb ook je verhaal van het andere topic gelezen.Aals hij verslaafd is, eerst detoxen en verdere hulp bij verslavings instelling bespreken lijkt me. Een psycholoog kan helpen, mits deze ervaring heeft met verslavingsproblematiek, anders is de hulpverlener heel erg makkelijk voor 'de gek' te houden :wink:

Amaranth

Bewuste gebruiker
Als hij veel drinkt en gokt en 'af en toe' snuift en baset, denk ik niet dat hij er simpel vanaf gaat komen. De kans dat hij 'af en toe' crack rookt is echt heel klein, want dat is toch wel één van de meest verslavende middelen die er is. Mijn geld zou liggen op dat hij niet eerlijk is geweest over de frequentie.

Daarnaast, als hij blijkbaar zoveel van zijn tijd bezig is met zijn verslavingen (van de kaart raken door crack, coke en alcohol en ondertussen heel veel geld vergokken) zal er bij een afkick een hele grote leegte achterblijven omdat er niet veel van z'n oude leven overblijft. Om dit op te vullen is een hele klus en dan is het zeker een stuk makkelijker om toch naar het middel te grijpen om die leegte op te vullen.

Ik denk persoonlijk dat het een flinke tijd detox & nabehandeling wordt en om jezelf de pijn te besparen zou ik toch echt voor jezelf en je kindje kiezen.

Bovenaan