pinheadlarry zei:als je niet meer zonder het bepaalde soort drug kan...
dus als je geestelijk of lichaamlijk afhankelijk bent.
Hans zei:pinheadlarry zei:als je niet meer zonder het bepaalde soort drug kan...
Defineer niet zonder een drugs kunnen. Ga je dood als je het niet kunt krijgen?
pinheadlarry zei:Hans zei:pinheadlarry zei:als je niet meer zonder het bepaalde soort drug kan...
Defineer niet zonder een drugs kunnen. Ga je dood als je het niet kunt krijgen?
"middel" of wat ook maar,,,
nee dood gaan we niet zo maar![]()
youperdepoep zei:ik denk dat je 'niet kunnen zonder' moet vertalen als 'buitengewoon onprettig voelen zonder'
Complicity zei:Dit dekt waarschijnlijk niet de hele lading van een verslaving, maar de volgende vraag is wel interessant: denken jullie nog genoeg voldoening uit julllie leven te kunnen halen zonder OOIT nog een keer een drug aan te raken? Als je deze vraag met 'nee' beantwoord denk ik dat je in zekere zin ook wel verslaafd bent aan 'drugs' zonder perse verslaafd te zijn aan een specifieke drug.
Ik zeg niet dat je leven hier onder hoeft te lijden of dat je losgeslagen bent of zo. Maar ik zou het zelf al best moeilijk hebben met het idee nooit meer iets te gebruiken.
Maar opzich ben je dan niet helemaal afhankelijk. Ja in de weekenden enzo, maar door de weeks niet, dan kan je ook lol hebben en normaal functioneren zonder alcohol, dus kunnen we weekendverslaving wel verslaving noemen?pieter-b zei:Absoluut..
..en als je dat weekend rond de 15 glazen drinkt, zit je ook nog eens boven de grens waarop je je hersenen ,meetbare schade toe doet![]()
Vanadesse zei:Maar stel nou dat ik geen weekend zonder drank zou kunnen... Dat ik in het weekend MOET drinken om het gezellig te maken...
Kan je dat ook niet een soort van een verslaving noemen?

en andere nederlandssoortige woorden neertyp.
Flugeltje zei:@ pieter-b: Je bent een tripper, niet ?
..of heeft mn avatar of sig me verraden?dat vroeg je zeker om wat ik hier zei:4: consumisme
ingredienten kopen voor een lekkere maaltijd vanavond enzoLauu zei:niet meer zonder kunnen versta ik zonder verslaafd....of het opzoek gaan naar shit