Wat voel je precies

RobTrip

Belezen gebruiker
Ok, dit lijkt misschien een dom en onnozel topic. "Lees tripreports als je wilt weten wat mensen voelen" zullen denk ik veel van jullie denken. Ik denk alleen dat het gevoel dat ik krijg als ik XTC neem, nog niet "perfect is". Daarom leek het mij handig hier kort de dingen die je voelt te omschrijven.

Eerste keer: Ik voelde heel even ( 5min) mijn handen niet meer en een soort van gloed over het publiek. Hierna gewoon energie, thats'it. Die 5 minuten waren wel heel relaxed.

Tweede keer: Ik had heel veel energie, dansde heel uitbundig en voelde me wel prettig.

Derde keer: Alles was wel relaxed, prima en ik had wel energie.

Nu denken jullie: Wat zijn dat nou voor omschrijvingen. Dat is precies mijn probleem. Ik hoor een lees super enthousiaste verhalen van iedereen. Heel veel love gevoel, iedereen is je vriend en dergelijke. Een mooie quote:
"Het is alsof je de loterij hebt gewonnen en alle mensen om je heen hebben deze ook gewonnen"

Ik heb dit gevoel dus totaal niet. Laatste keer had ik twee pillen genomen die ik zelf heb getest op 93-113 mg MDMA, terwijl ik 60 kilo weeg. Best veel dus, ook geen last van kater.
Tussen eerste en tweede keer zat ongeveer 9 weken. Tussen tweede en derde ongeveer 12 weken. Ik heb verder niet gecombineerd met alcohol en andere drugs en slik verder geen medicijnen

Wat voelen jullie precies en klopt het dan mijn ervaringen veel intenser kunnen?

F-ekt

Newbie
hmmm beetje gek dat ik dit nog een keer tegenkom, ik heb afgelopen weekend voor het eerst een pilletje genomen met een vriendin. zei had precies hetzelfde als jij nu beschrijft. Ze voelde zich wel relex maar niet zoals iedereen tegen haar hard vertelt.
Later hoorde ze dat het mischien erdoor kwam dat ze adhd had ?

weet niet of je hier iets aan hebt ?

Chris Pontius

Badass junkie
Het heeft in ieder geval niets met ADHD te maken; dat is een dopamine gerelateerd probleem.
MDMA/XTC werkt voornamelijk op serotonine.

mehmehmeh

Newbie
Elk persoon is anders, dus voor elk persoon is ook de dosering anders.

Ik had de eerste keer een kutpil, waar ik niks van voelde.

Mijn echte eerste keer (2e keer dus) heb ik helemaal strak gestaan van een +- 90mg pil. Super veel energie, van iedereen houden maar geen hallucinaties.

Ben overigens 1.85 en weeg ongeveer 75kg.

2e keer Pure Mdma pil, dus niks anders erin. 200mg.

Pil onderschat en al genomen toen ik nog ergens heen moest rijden op m'n scooter.
30 seconden voordat ik aankwam op bestemming sloeg hij in en reed ik bijna de sloot in, en nog tegen een hek aan. 4 uur lang helemaal van de kaart geweest, hallucinaties, de hele mikmak dus.

Maar het verschilt echter per persoon. een vriend van mij heeft al zo lang zat aan 1 pilletje, waar hij hallucinaties van krijgt, en tegen dingen gaat praten die er niet zijn. ookal zeg je dat die er niet zijn. ( overigens drinkt hij er wel bier bij)

Hoop dat je er wat aan hebt.

RobTrip

Belezen gebruiker
Nee, ik gebruik geen anti depressiva of andere medicijnen. Eerste keer was een halfje en daarna een kwartje, niet getest.
Tweede keer was zelfde pil, niet getest en een hele in 1keer
Derde en laatste keer was een hele+ daarna nog een hele getest

Tussen eerste en tweede keer zat ongeveer 9 weken. Tussen tweede en derde ongeveer 12 weken. Zal het ook in de OP zetten.

RobTrip

Belezen gebruiker
k00k zei:
Exceptional Insight zei:
Dan ben je gewoon raar.

Dit dus.

Of je verwacht te veel van het effect, waardoor hij niet goed in slaat :)

In welke setting was je?

Precies, daarom open ik dit topic. Om erachter te komen of andere mensen een veel steviger effect hebben. Ik heb het elke keer op feesten in een club genomen. Heb ook geen last van een kater ofzo erna. heb ik te hoge verwachtingen dan? Ik voel me wel chill enzo, alles is relaxed. Maar niet van: Woooooooooooow, dit is echt het einde ofzo.
Wat voelen jullie dan precies? :)

Chris Pontius

Badass junkie
Dit heb ik ook bij vrienden van mij gezien, maar ik heb geen idee waar het aan ligt.
2 van de 8 merkte er (bijna) niets van terwijl het toch echt goede pillen waren. De rest stuiterde keihard door.

RobTrip

Belezen gebruiker
Chris Pontius zei:
Dit heb ik ook bij vrienden van mij gezien, maar ik heb geen idee waar het aan ligt.
2 van de 8 merkte er (bijna) niets van terwijl het toch echt goede pillen waren. De rest stuiterde keihard door.

Hmm, ok. Maar het zou toch heel vet moeten zijn? Alles is lief, je voelt je helemaal lekker enzo. Dit heb ik dus een klein beetje. Ik heb misschien het idee dat ik overschat hoe het kan zijn, of is het echt helemaal geweldig?

Einstein

Badass junkie
RobTrip zei:
RobTrip zei:
Woooooooooooow, dit is echt het einde ofzo.
Vreemd dat je zo weinig voelt, op 60 kg zou je van die pillen toch wel een hoop moeten merken. Het kan zijn dat je er absurd ongevoelig voor bent, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
Probeer het eens in een thuissetting te nemen, goede muziek op, paar vrienden erbij, kijk wat er dan gebeurt. Setting kan een hoop verschil maken. Blijf relaxed, ga niet op de klok letten of stressen of de pil wel inslaat, laat het gewoon over je heen komen.

Karhu

Wijs gebruiker
Raar dat je dit gevoel niet hebt inderdaad... Misschien eens een thuis setting proberen? Met 2/3 andere ook gebruikers?

Niks van verwachten lekker over je heen laten komen. Muziekje op, bord spelletje spelen ofzo!
Na een uurtje even buiten rond lopen enz.

Chris Pontius

Badass junkie
Dat een bepaalde setting de richting van je trip kan aanpassen; ok. Maar het lijkt me sterk dat een setting zoveel invloed heeft dat het de hele trip tegenhoudt.

Karhu

Wijs gebruiker
Ik denk dat als je dat liefdes gevoel al een keer hebt mee gemaakt, zeg maar in een thuis setting, deze beter te merken valt en misschien wel te stimuleren valt, op een festival/feest met allemaal onbekende.

Chris Pontius

Badass junkie
Er moet sowieso een overweldigend effect zijn omdat er kankerveel serotonine vrijkomt. Of dit gevoel nou ultieme vaagheid is, of het typische MDMAgevoel.
Het lijkt mij dat er daarvoor/tijdens die stap iets misgaat en daar heeft setting niets mee te maken.

RobTrip

Belezen gebruiker
Einstein zei:
RobTrip zei:
RobTrip zei:
Vreemd dat je zo weinig voelt, op 60 kg zou je van die pillen toch wel een hoop moeten merken. Het kan zijn dat je er absurd ongevoelig voor bent, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
Probeer het eens in een thuissetting te nemen, goede muziek op, paar vrienden erbij, kijk wat er dan gebeurt. Setting kan een hoop verschil maken. Blijf relaxed, ga niet op de klok letten of stressen of de pil wel inslaat, laat het gewoon over je heen komen.

Bedankt voor het advies allemaal. De eerste keer dat ik het nam zat ik inderdaad de hele tijd op de klok te kijken enzo. De laatste twee keer ging ik gewoon " lekker dansen" en wachtte ik totdat ik wat zou voelen. Ik had toen ook met een aantal vrienden genomen :)
Misschien inderdaad een keer thuis proberen, al moet ik eerlijk zeggen dat me het niet zo trekt. :flushed:

k00k

Bewuste gebruiker
RobTrip zei:
Einstein zei:
RobTrip zei:
RobTrip zei:

Bedankt voor het advies allemaal. De eerste keer dat ik het nam zat ik inderdaad de hele tijd op de klok te kijken enzo. De laatste twee keer ging ik gewoon " lekker dansen" en wachtte ik totdat ik wat zou voelen. Ik had toen ook met een aantal vrienden genomen :)
Misschien inderdaad een keer thuis proberen, al moet ik eerlijk zeggen dat me het niet zo trekt. :flushed:

Dat kan ik me voorstellen, mijn eerste 3 á 4x waren altijd op feestjes en die keren heb ik alleen maar energie gevoeld en verder niks. Telkens dacht ik, oh nee wat als het komt en ik voel me niet goed. Dus ben ik veel bier gaan drinken (i know, dom :P) maar toen is het telkens eigenlijk een beetje uitgebleven.

Overigens de 5de keer toen ik het pakte voelde ik me echt loei en loeihard gaan... Toen had ik ook meer gepakt, maar was de setting ook anders (wel op een feestje, maar met andere die verstand hadden van drugs, en mensen die wisten hoe ze ermee om moesten gaan). Dus ik voelde me ontspannender en daardoor kwam het gevoel wel :grin:

RobTrip

Belezen gebruiker
Ja, ik voelde me de laatste keren ook heel ontspannen hoor :P
Alleen op de 1 of andere manier werkt het niet goed ofzo. Volgende keer maar anderhalf in 1 keer pakken. Ik heb geen kater, dus het is niet zo dat ik elke keer naar de klote ben maar alleen het love-gevoel niet heb. Misschien niet zo gevoelig ervoor ofzo? Laatste keer had ik trouwens wel klapperkaak :rock:

RobTrip

Belezen gebruiker
Dreuge zei:
mischien ben je niet gay genoeg om het "love gevoel" te ervaren

Haha. Dat ben ik sowieso niet :P Ik zat wel te bedenken dat ik misschien niet het meest vrolijke persoon ter wereld, zal dat er mee te maken hebben? het is absoluut niet zo dat ik depressief ben ofzo hoor, maar ik ben niet altijd helemaal vrolijk...

Dreuge

Badass junkie
nou als ik xtc neem voel ik wel heel duidelijk wat, maar ik heb ook niet de behoefte om mensen te knuffelen ofzo.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Dreuge zei:
nou als ik xtc neem voel ik wel heel duidelijk wat, maar ik heb ook niet de behoefte om mensen te knuffelen ofzo.

Dus jij bent wel gay genoeg. Misschien moeten wij maar eens een date plannen, stel ik voor.

RobTrip

Belezen gebruiker
Dreuge zei:

Ja, dat soort dingen zou ik dus ook graag willen haha :flushed:
Maar dat love gevoel hebben jullie dus allemaal wel?

michael1992

Experimenterende gebruiker
RobTrip zei:
Maar dat love gevoel hebben jullie dus allemaal wel?

De meeste mensen worden praterig blij en hebben veel energie. Ik merk niet veel van dat love gevoel als ik "te veel" heb gepakt. Dan sta ik er alleen maar wazig bij en weet ik achteraf niet veel meer. Ik voel me meestal het fijnst bij 2 keer een halfje van 60mg en dan een half uurtje ertussen. (Weeg 65kg) Dan ervaar ik dat blije gevoel en de energie het beste en weet ik er achteraf nog veel van. En festivals in de zomer lijken ook een positief effect te hebben op xtc :grin: . Zou zeggen begin de volgende keer rustig en als dat ook niks is kun je altijd meer pakken. :wave:

taeknic

Belezen gebruiker
RobTrip zei:
Dreuge zei:

Haha. Dat ben ik sowieso niet :P Ik zat wel te bedenken dat ik misschien niet het meest vrolijke persoon ter wereld, zal dat er mee te maken hebben? het is absoluut niet zo dat ik depressief ben ofzo hoor, maar ik ben niet altijd helemaal vrolijk...

Ligt het niet aan hoor, ik ben een pessimistische alles afzeikende lamlul het meerendeel van de tijd, en bij mij is het gewoon love all the way.

RobTrip

Belezen gebruiker
taeknic zei:
RobTrip zei:
Dreuge zei:

Ligt het niet aan hoor, ik ben een pessimistische alles afzeikende lamlul het meerendeel van de tijd, en bij mij is het gewoon love all the way.

Haha, ok.

Afgelopen zaterdag erg getwijfeld om X te nemen. Vorige keer was echter 6 weken geleden, dus niet gedaan. Volgende keer neem ik denk ik een hele van ongeveer 100 mg en na een halfuur weer een hele van 100 mg. Dan zou ik eindelijk is lekker gaan toch? :rock:

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
t kan ook gewoon zijn dat je er te veel van verwacht? ikvoel namelijk wel meer genegenheid voor mensen en knuffelen is inderdaad fijn. maar 't is niet zo dat ik me echt in moet houden of verliefd ben op iedereen die ik aankijk. :)

Matheson

Belezen gebruiker
Ik denk dat het vooral zaak is dat je geen verwachtingen hebt. Ik heb laatst mijn eerste keer gehad, en vond het heel leuk. Maar toch heb ik maar 2 uurtjes lekker gespaced, en vond ik er verder niet zo heel veel aan. Vooral omdat ik mijn vrienden wel COMPLEET los zag gaan.

Ik had teveel verwachtingen, was te zenuwachtig en ongeduldig. Niet goed. Kickte ook pas naar bijna 2 uur goed in en ging toen wel echt heerlijk, maar was ook snel over. En dan ook echt over, als in meteen moe.

Eind januari herkansing. :grin:

Als het komt, dan komt het (Cruyff logica?).
Zenuwachtig zijn, gespannen zijn of iedere minuut op je horloge kijken houden de serotonine-explosie echt niet tegen!
En is het er eenmaal probeer DAN te relaxen en laat het over je heen komen. :hearteyes:

trippelh

Bewuste gebruiker
Mr. LoverLover zei:
Zenuwachtig zijn, gespannen zijn of iedere minuut op je horloge kijken houden de serotonine-explosie echt niet tegen!
En is het er eenmaal probeer DAN te relaxen en laat het over je heen komen. :hearteyes:

True :)

Matheson

Belezen gebruiker
Mr. LoverLover zei:

Hmm, daar heb je een punt inderdaad. Dan zal het wel zijn dat ik er minder van kon genieten.
En dat het dan vooral door de verwachtingen kwam.

luchtigtoetje

Badass junkie
Ik denk idd dat je er te veel mee bezig bent. Ik had dit de laatste keer ook, toen was ik te veel bezig met de 1e keer van mn vriendin waardoor ik totaal niet relaxed was en het niet over me heen liet komen.

Hoeveel had je gegeten en hoe lang van te voren?

k00k

Bewuste gebruiker
Ja, daar staat MDMA dus ook bekend om. Het is óf je pakt te weinig, of je verwacht er te veel van en je staat er niet open voor.

Bovenaan