Wat voor partydrug?

spongecola

Belezen gebruiker
Ik gebruik eens in de 3 maand xtc. Echter ga ik wel vaker naar feesten toe. Ik vroeg mij af wat voor drug nog meer geschikt is voor feestjes. Pep krijg ik zware krampen van, sos word ik iets te agressief van. Iemand aanraders?

spongecola

Belezen gebruiker
Volgende dingen heb ik gevonden, ketamine heb ik al ervaring mee alleen nog niet op feesten. Dit wil ik dus wel gaan proberen. 2-cb, kon een soort vervanger zijn voor xtc maar heb verhalen gehoord dat mensen best snel bad gaan door de drukte.(iemand ervaring hier?) 4-fmp zet ik flinke twijfels bij, aangezien het een 'speed' effect had. Ik heb 1x zodanige krampen van speed in m'n kuit gehad dat ik 2 dagen niet kon lopen, 4 maand later opnieuw geprobeerd en ik zat op t randje van de kramp, weer ehbo bezocht en de rest van de avond alleen maar gezeten. Geen flauw idee wat het veroorzaakt. Misschien de levro-amfetamine?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Maar met XTC heb je die krampen niet?

Kramp in je spieren kan te maken hebben met een zouttekort. Eet je goed voor speedgebruik? En hoe lang ga je dan door zonder eten?

Verder kun je ook kramp krijgen van overinspanning. Als je te veel danst en te enthousiast bent kun je zeker ook kramp in je benen krijgen. In combinatie met speed, wat nogal wat spierspanning kan veroorzaken schiet je veel sneller in de kramp inderdaad.

Maar dat terzijde, je noemt ketamine, 2-CB en 4-FA.

Ketamine vind ik persoonlijk heel chill, niet iedereen vind het even chill. Dat zul je zelf moeten ontdekken. Gebruik het wel voor de eerste keer thuis en niet gelijk op een feest. Als je teveel neemt kun je niet goed meer lopen en kun je vallen. Meeste mensen die onder invloed van keta op de EHBO komen, komen daar omdat ze hun enkels hebben verzwikt of blauwe plekken hebben. Bijkomend nadeel is dat je van keta vaak niet bepaald veel van het feest kunt herinneren. Net als bij XTC, is een feestje het leukst met niet te veel keta. Een feestje wordt heel snel minder leuk als je te hoog doseert.

2-CB is in lage doses wel leuk op een feestje, maar ook daarvoor geldt: Niet te veel nemen. 10 a 15mg kan prima op een feestje, maar doe ook dit de eerste keer thuis om te kijken wat je ervan vind. 20 a 25mg wordt al vrij snel te heftig op een feestje. Mij persoonlijk doet het niet heel veel maar ik ken genoeg mensen die het leuk vinden.

4-FA hangt qua effect een beetje tussen speed en xtc in. Ikzelf vind het heel chill, omdat het wat minder intens is dan XTC en je dus wat frisser bent / minder vaag. De kans is wel vrij groot dat je hier dezelfde bijwerkingen als met speed mee krijgt. Extra nadeel is dat het vrij lang duurt voor het afgebroken wordt. Veel mensen kunnen dus niet slapen na 1 dosering 4-FA, terwijl als je speed rustig gebruikt je soms nog wel kunt slapen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Naast mdma en pep zijn 4-fa, 2cb en keta wel redelijk bekende party opties inderdaad.

4-fa zit qua effect inderdaad tussen pep en mdma in, waar ik het persoonlijk meer richting de pep kant vind gaan. Ik vind er zelf vrij weinig aan omdat het minder heftig is als zowel pep en mdma, maar velen vinden dat juist top eraan. Of je er ook kramp van gaat krijgen durf ik niet te zeggen.

2cb vind ik ook wel leuk op een feest, maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Hoewel het een relatief mild tripmiddel is, blijft het toch een tripmiddel en sommigen worden alle indrukken op een feest dan teveel. Probeer dit dus sowieso eerst thuis om te zien hoe je er op reageert. Ander nadeel van 2cb op een feest vind ik de zware benen, ik los dat zelf op met een heel klein beetje pep maar dat is voor jou misschien geen handige optie.

Keta vind ik ook wel leuk op een feest, maar ook daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Op een feest geldt voor keta echt less is more, neem je teveel dan wordt je veel te vaag en eindig je snel in een hoekje op de grond. Doseringen van 20 a 30 mg zijn voor een feest wel een beetje de max. Daarbij is het belangrijk om minstens een uur, maar liever nog anderhalf uur te wachten met bijdoseren. Het effect van keta gaat nogal snel stapelen en dan heb je dus al snel alsnog teveel genomen.

spongecola

Belezen gebruiker
Ketamine ga ik zeker proberen! Heb het de 29e thuis voor het eerst gehad, zeer leuke ervaring. 2-cb ga ik ook eerst thuis proberen voordat ik het op een feest zal doen. Ja, ik eet gewoon normaal. Ontbijt met 2 broodjes, 7 mee naar school en dan avond eten. Ik heb nog nooit alleen xtc gehad op een feest. 1x thuis 2e x op groundzero met pep. 3e keer op een meeting. Mijn eerste keer pep is trouwens wel goed gegaan, super nacht gehad. 2e keer kramp, 3e keer op het randje van kramp.. Had bij de laatste keer pep nog express wat zout genomen voordat ik er aan begon

Bovenaan