Wat vragen over aankomende 250mic trip 1p-lsd

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Ik ben me aardig in psychedelica aan het verdiepen. Heb ondertussen talloze trips gehad op 2cb, truffels, 1p-lsd en zelfs een keer LSA zaden. Ik heb op sommige forums gezien dat mensen beweren dat wanneer je psychedelica neemt, je deuren opent in het bovennatuurlijke waardoor je wellicht slechte energieën of entiteiten aan je "laat kleven". Ik word hier nogal onrustig van als ik dit lees. Ik ben me hier nooit bewust van geweest. Wat kunnen jullie mij hierover vertellen?

Laat ik vooropstellen dat ik absoluut met goede bedoelingen aankomende trip in ga over een weekje. Ben dan in vertrouwde omgeving met 2 lieve katten. Mindset is heel goed. Ik heb ervaring tot 260microgram dus de dosis voelt vertrouwd ipv de angst dat je weer een stapje omhoog gaat. Ik heb nu een solide plan gemaakt om de keuzestres weg te halen die ik vaak ervaar en dus onrustig word. Blotters innemen en een film gaan kijken. Zodra ik dat te chaotisch vind worden, dan naar een donkere kamer en muziek in met albums die ik van te voren klaarzet achter elkaar. Dan is t alleen nog maar observeren. Vorige keer ging ik redelijk laat in de piek (van de 260mic) naar de donkere kamer. Had hier vaak momenten van een soort yo-yo effect met bijna ego-death. 10 seconden zoiets niet meer bewust dat ik bestond en een lichaam had, en dan schoot ik er weer even uit. Apart gevoel. Hoop nu dat ik een volledige egodeath voor t eerst mag ervaren als ik dus al vroeg naar een donkere kamer ga.

Verder wil ik graag iets goeds uit de trip halen ipv alleen maar visuals te willen krijgen. Ik wil er wijsheid uit halen. Ook ben ik onderbewust steeds meer bezig met wat is er na de dood. Hoe zijn we hier gekomen. Wie is onze maker? Was het natuur, god, een hogere macht? Ik word steeds spiritueler de laatste tijd. Ik hoop wellicht antwoorden te krijgen op onbepaalde vragen. Wat kunnen jullie mij als tips en advies geven op dit gebied? Ik heb gelezen dat je vragen moet voorbereiden en dan die moet beantwoorden tijdens de trip. Echter zou ik niet echt weten wanneer ik dat dan moet doen tijdens de trip.

Ik hoor het graag van jullie.

Пусто

Bewuste gebruiker
ik zie psychedelecia als een spiegel van je geest wat mensen misschien bedoelen met die dingen zijn onderdrukte emoties, trauma's of angsten en dat hun het misschien hebben proberen te verklaren met het "boven natuurlijke" of het kan onstaan zijn als bijvoorbeeld uit een christelijk perspectief op drugs gebruik.

Dat vul ik zo even in maar.

Om meer uit je trip kwa wijsheid te halen moet je denk ik meer focussen op intentie zetten. Schrijf het op een papiertje wat je er later bij kan pakken.

Meditate, yoga, mindfulness. Ook in je dagelijks leven kan je hier veel profijt bij hebben als je dat voor dat je gaat trippen kan doen of zelfs tijdens zal het versterkt worden door de psychedelicia

Misschien niet te lang de film kijken want dat word over het algemeen als afleiding gezien. Ondanks er ook wel filosofische, natuur documentaries of films special gemaakt zijn om te trippen.

Muziek zou ik ambient achtige muziek doen met veel teksten kan ook afleidend zijn. Carbon based lifeforms is een goede.

Over die vragen. Foceer het niet je kan er best wel even proberen maar als je een vraag stelt en je komt niet op een antwoord last het los. Vaak heeft een trip een eigen agenda. Niet teveel overdenken

Schrijf inzichten in key words op.
Schrijf alles op zonder filters. Gebruik tekeningen of metaforen

Intergratie is denk ik nog het meeste werk hoe kan je de inzichten toepassen en integreren in je dagelijkse leven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en hele mooie reis gewenst 🥰

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb op sommige forums gezien dat mensen beweren dat wanneer je psychedelica neemt, je deuren opent in het bovennatuurlijke waardoor je wellicht slechte energieën of entiteiten aan je "laat kleven". Ik word hier nogal onrustig van als ik dit lees. Ik ben me hier nooit bewust van geweest. Wat kunnen jullie mij hierover vertellen?
Ik kan je vertellen dat zulke uitspraken nogal gezwets zijn. Het signaalwoord is 'bovennatuurlijk'. Dat verwijst naar een realiteit die niet daadwerkelijk bestaat.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Ik kan je vertellen dat zulke uitspraken nogal gezwets zijn. Het signaalwoord is 'bovennatuurlijk'. Dat verwijst naar een realiteit die niet daadwerkelijk bestaat.
@Neo-Shulginist ik weet dat jij veel lsd ervaring hebt. Wat is jouw ervaring met trippen in een donkere kamer? Denk jij dat ik visuals ga krijgen op 250 in een donkere omgeving? of zou je dan echt 275 of 300 moeten nemen?

Verder heb ik veel zien staan dat de soort muziek die je luistert je ervaring stuurt. Nou wist ik dat wel maar dus indirect de muziek die je luistert beïnvloedt wat voor visuals je gaat zien?

Neo-Shulginist

Badass junkie
@Neo-Shulginist ik weet dat jij veel lsd ervaring hebt. Wat is jouw ervaring met trippen in een donkere kamer? Denk jij dat ik visuals ga krijgen op 250 in een donkere omgeving? of zou je dan echt 275 of 300 moeten nemen?

Verder heb ik veel zien staan dat de soort muziek die je luistert je ervaring stuurt. Nou wist ik dat wel maar dus indirect de muziek die je luistert beïnvloedt wat voor visuals je gaat zien?
Ik ben meer van de school dat LSD een middel is wat gevoelens van verbondenheid kan bevorderen. Dus vanuit dat oogpunt kan ik aanbevelen om lekker naar buiten te gaan en in het gras te gaan liggen.
Met de hoeveelheden die je noemt zou je in ieder geval meer dan genoeg closed-eye visuals moeten hebben. Maar wat mij betreft is dat dus niet waar LSD per se om draait. Tuurlijk, het is wel leuk en mooi enzo, maar niet het hoofddoel imo.

ljuv

DF-koningin
Ik ben vaak op het punt geweest waar jij nu bent - ‘Hoe krijg ik meer ‘inzichten’ uit mijn trips.’ Ik kon ook heel jaloers zijn op de spirituele ervaringen waarover ik las. Maar hoe meer ik daar naar zocht, hoe minder ze kwamen tbh. Je kan dat gewoon niet afdwingen.
Wel kun je er ‘ruimte’ voor creëren door bijvoorbeeld te mediteren of je gedachten proberen te focussen op één bepaald vraagstuk. Maar ik zou het dan wel bij één onderwerp houden waar je dieper over na wil denken. Bij mij ging het namelijk ook vaak ‘mis’ omdat ik 738291924 gedachten had die ik wilde uitdiepen. En ik zou ook niet bezig blijven een heel specifieke vraag, maar kijken wat er binnen dat onderwerp bij je opkomt. En een beetje spelen met wat voor jou werkt: wel/geen muziek (zorgt bij mij voor afleiding van m’n gedachten), liggend, zittend of juist wandelend (ik denk veel meer na als ik in beweging ben), ogen open/dicht, kaarsjes aan of juist volledig donker, wel/geen contact met anderen (bij mij komen die wijsheden en inzichten dus juist eerder als ik met bepaalde vrienden trip en shit met hen bespreek).
Ik moet wel bekennen dat ik nooit helemaal heb gevonden wat ik zocht. Inmiddels heb in t ook even losgelaten. Ik denk dat dat komt omdat ik mezelf nog niet helemaal heb geleerd hoe ik bij dat diepere stukje van mezelf kom, ook niet in m’n normale leven haha. Sommigen hebben die connectie van nature veel meer. En anderen hebben er beter op getraind dan ik. Wellicht dat ik op een ander punt in mijn leven mezelf er beter aan kan overgeven.

Wat betreft het stukje “valse/slechte entiteiten” kan ik me alleen maar scharen achter de woorden van @Neo-Shulginist Ik ken die verhalen ook, maar hoor dat wel vooral uit de kwakzalverij-kant van ayahuasca e.d. haha. Ik geloof er dus niet zo in. Wat wel kan gebeuren is dat negatieve gevoelens en gedachten of herinneringen de overhand nemen, zoals je al weet van psychedelica. Maar als je wel in dergelijke spiritualiteit gelooft, of het toch een naar gevoel vindt, is er ook een ‘spirituele’ manier om dat ‘risico’ te beperken, bijvoorbeeld door je ruimtes van voren te reinigen met salie. Zelf vind ik dat sowieso wel een mooi ritueel om in de goede mindset te komen, ook zonder dat ik bang ben voor valse identiteiten😅

Deadwing

Wijs gebruiker
Meditate, yoga, mindfulness. Ook in je dagelijks leven kan je hier veel profijt bij hebben als je dat voor dat je gaat trippen kan doen of zelfs tijdens zal het versterkt worden door de psychedelicia
Ook mijn ervaring. Ik mediteer voordat ik een trip neem. Voor mijn eerste lsd trip heb ik een uur of zo in een bos gewandeld en daarna thuis nog gemediteerd. Eerlijk gezegd vond ik de trip n heftig maar niet heel bijzonder. Maar door de wandeling en meditatie vooraf was ik wel in de juiste stemming ervoor denk ik.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Ik ben het hier niet mee eens. Zo stond ik er eerst wel in maar na een paar jaar trippen begonnen mijn trips te veranderen; spiritueler, mystieker, steeds vaker ervaringen met het 'Goddelijke'/de Bron/eenheidservaringen. Toen kwamen ook de contacten met 'slechte energieën/entiteiten'. De eerste keer voelde ik letterlijk een energie binnenkomen door mijn oor en vervolgens werd ik 'overgenomen' door die donkere energie die in me was gekropen. Je kunt daar natuurlijk allerlei analyses op loslaten en dat heb ik ook gedaan maar dit voelde wel echt als iets van buiten, terwijl ik in trips juist erg kijk vanuit de hoek van zelfanalyse, bewustwording, geprojecteerde trauma's, de trip als spiegel van de ziel etc. In de jaren daarna heb ik vrijwel uitsluitend alleen nog maar getript in ceremoniële settingen, met name San Pedro/huachuma, ayahuasca en psilohuasca in binnen- en buitenland. Ik geloof in de oeroude wijsheid van sjamanen en medicijnmannen met vele jaren ervaring en allen onderkennen en onderschrijven zij het bestaan van entiteiten, negatieve energieen etc. Ik heb de meest krankzinnige dingen voorbij zien komen in ceremonies die gewoon echt niet meer rationeel te verklaren zijn op een gegeven moment, zeker als je het zelf hebt gevoeld of getuige mocht zijn van bepaalde uitdrijvingsrituelen.

Dat gezegd hebbende is het ook weer niet iets waar ik me in de geschreven context en achtergrond van de topicstarter druk om zou maken. Veel mensen ervaren dit nooit. En in eerdere trips heb je het ook niet meegemaakt dus de kans dat zoiets gebeurt is klein. Als je je trip met een meer spirituele insteek in wil gaan kan het helpen om de ruimte inderdaad te reinigen met salie (zou ik sowieso altijd doen, just in case), een altaartje neer te zetten, van tevoren een ritueel uit te voeren, en bijv. plant medicine songs aan te zetten. Los van de eventuele werking brengt je dat ook al in een bepaalde sfeer. Van tevoren en tijdens de trip zou je kunnen mediteren op je intenties. Maar forceren werkt inderdaad vaak averechts, soms komt het overeen met wat je vraagt en soms niet, gaat het een hele andere kant op dan is dat wat voor jou op dat moment het beste is (dat geloof ik tenminste).

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben het hier niet mee eens.

Ik zei het natuurlijk nogal bot. Goed ook dat je het gesprek verder aanvult met je ervaring. Ik denk dat zulke ervaringen heel bepalend kunnen zijn voor hoe je de realiteit bekijkt. Psychedelica veroorzaken verwarring en hallucinaties, wat nuttig kan zijn omdat het je ook nieuwe inzichten kan geven. Echter zijn die nieuwe inzichten niet altijd kloppend. Het is daarom noodzakelijk om onze ervaring kritisch te bevragen.

Even praktisch gezegd, @ReggaeBlaster vroeg of negatieve ervaringen aan je bleven kleven. Ik zou zeggen, nee, want als je een vervelende ervaring hebt dan kun je de volgende keer ook best een positieve ervaring hebben. In die zin blijft een negatieve ervaring niet aan je kleven als een soort vloek of geest. Natuurlijk kan het wel zo zijn dat een negatieve ervaring de volgende keer een angstige reactie oproept. Dat kan invloed hebben op je mindset tijdens de trip. Zo kan een negatieve ervaring alsnog 'aan je blijven kleven', maar slechts in spreekwoordelijke zin.

Pinnacle

Belezen gebruiker
Het is niet echt te forceren, ik krijg altijd uit mijn trips 'toevallig' een les of wijsheid, het is zelden dat ik met een bepaalde vraag of gedachte een trip in ga en er met een antwoord uitkom. Ik leer altijd veel van mijn trips, maar juist dat het onverwachte zaken zijn, is zo mooi, je kijkt echt op een andere manier naar jezelf, dus het is juist goed om toe te laten wat er ook komt. Het heel geforceerd zoeken naar antwoord op 1 specifieke vraag is juist een recept voor een bad trip in mijn ervaring, omdat je dan nogal makkelijk in een soort thoughtloop kan komen omdat je steeds alleen maar daar aan denkt en geen antwoorden vind. Ga er vooral open in en zie wat het je brengt zou mijn advies zijn.

De ego-death ervaring is daarin wel een vrij unieke. De ervaring is een beetje willekeurig of het plaatsvindt en hoe het valt, alhoewel ik het vooral heb als ik hoog doseer. De ervaring die je beschrijft, dat je steeds een beetje ego death hebt en dan weer je realiseert waar je bent, vond ik zelf eigenlijk het meest intens, omdat je nog half in de realiteit bent en je realiseert van oh shit, ik ben echt ver heen. Volledige ego-death heeft dat niet, dan denk je niet eens meer aan concepten als 'hier' 'nu' en 'ik'.

Ik heb weinig met het bovennatuurlijke en dat verhaal over slechte eniteiten/dingen die blijven kleven is bullshit in mijn ogen. Je kan een slechte trip hebben, maar ook daar leer je van, soms 'moet' je even door iets zwaars om er beter uit te komen, als je er zo naar kijkt, is het meestal prima (tenzij je echt slecht gaat - daarvoor zou ik wel een tripsitter hebben/iemand die je kan contacteren just in case). Maar als ik het zo lees is je setting prettig en weet je wat je doet, dus de kans lijkt me klein.

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Over die vragen. Foceer het niet je kan er best wel even proberen maar als je een vraag stelt en je komt niet op een antwoord last het los. Vaak heeft een trip een eigen agenda. Niet teveel overdenken
Ik vind dit eigenlijk de lading wel dekken ook.

Mijn ritueel is eerst schoonmaken, alles wat ik nodig kan hebben alvast in de buurt leggen. Muziek klaar, kaarjes en kleurige lampjes aan (dol op lampjes) en laat maar die ervaring op je af komen. Psychedelica geeft je vaak wat je nodig hebt en anders ben je er dus nog niet klaar voor. Vool meer dan dit kan je niet echt doen want lessen of inzichten forceren gaat niet. Je kan dus wel een bepaalde sfeer om je heen creeeren maar de rest... Let it goooooo

Bovenaan