Kobar zei:
Ik heb afgelopen weekend voor het laatst pep gesnoven...
Wil stoppen, maar zou wat tips willen die ik kan gebruiken tijdens het afkicke...
Ook vraag ik me af hoe ik het snelste de speed die nog in me lichaam zit kan afbreken...
En wat kan ik doen tegen de depressie`s , en het feit dat ik me zo overdreven kl*te voel...
Nouja ik hoop dat iemand mij wat antwoorden, tips, hulp of weet ik veel wat voor iets bruikbaars kan geven...
Gr kobar
Je moet er gewoon 100% achterstaan en het echt willen. Als je vrienden ook aan de pep zitten dan is het misschien beter om er een tijdje niet mee om te gaan of ze vragen dat ze het niet willen doen in het bijzijn van jou. Dit omdat de drempel nog erg laag ligt en de speed voor het grijpen ligt.
De eerste weken ben je erg moe althans in mijn geval. Ik sliep dagelijks enorm veel en de tijd dat ik wakker was deed ik ook niet veel dan wat luieren. Ik had de vaagste dromen en werd bijna dagelijks kletsnat van het zweet wakker.
Naarmate de eerste weken verstrijken ga je je steeds beter voelen. De depressieve gevoelens worden met de dag minder en de zon komt weer te voorschijn achter de wolken

Probeer ook weer onder de mensen te komen en naar buiten te gaan, voor een wandeling ofzo. In mijn geval had ik me in al die jaren steeds meer binnen gekluisterd vandaar dat ik dit schrijf.
Op een gegeven moment komt er een omslag qua moeheid. De moeheid is verdwenen en je hebt weer een normale nachtrust. Het is wel heel belangrijk dat je je weer in een goed ritme komt. Dus goed eten, beweging en op normale tijden naar bed. Ik word nu gewoon wakker tegen een uur of negen terwijl dat eerder pas laat in de middag was. Ook sta ik dan gewoon op omdat ik totaal niet meer moe ben.
Ik weet niet hoelang je aan de pep hebt gezeten dus dit alles kan wel verschillen. Geef in het begin toe aan je moeheid, je hebt immers heel wat slaap in te halen en doe dit ook. Geef weer ritme en structuur aan je leven. Eet goed!!, rust goed en kom uit huis. Je depressieve zullen ook stukken minder worden.
Succes mate!!